LOKAKUU keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Caarina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo mulla on vielä lisää noita laatikoita just sukille ja tempuille yms siinä hoitopöydän tason alla. Sinne ajattelin laittaa vaipat, imut ja sit niihin ihan pieniin laatikoihin just sukat ja pikkutilpehöörit :D meillä menee varmaan suoraan nuo isommat vaatteet sit kyllä tonne lastenhuoneeseen kaappiin siistissä järjestyksessä, mut kuitenkin tavallaan oletan että ihan pienelle pitää olla jatkuvasti vaihtamassa uutta päälle kun kuitenkin jotenkin kastuu tms..

Mullon viikon ollu kova yskä. Limaa keuhkoissa ja rohisee ja vinkuu. Aina kun yskin niin vauva alkaa liikkumaan. Ei raukka saa ees päikkäreitä otettua... :P

Mulla kans on muuten nyt nenä tukossa ja aivastelen tosi paljon. Pari kertaa poju säikähtänyt ja alkanut hikkaamaan mun aivastuksen jälkeen :D

Me voitas miehen kanssa kyllä raivata kaappeja, meillä siis molemmissa makkareissa isot vaatekaapit ja molempien vaatteet ei ole mahtuvinaan saman huoneen kaappeihin :grin

Mies oli reissussa viikonlopun. Tänään aiottiin hakea iltalenkillä vähän karkkeja ja mussuttaa niitä illalla :P ja kun mullakin ollut hyvä olo nyt koko päivän.

Tsemppiä sairaalassa oleville!♡

Käytiin hakemassa vauvalle toppahaalari, käytettynä ostettiin 5e name it.
eba8915c0478bf1cbae2c5ad5ca5d610

Miksi oi miksi pitää tieten tahtoen katsoa Toisenlaiset Äidit - ohjelmaa! Tulee itku kun katsoo näitä.

Joo ja tavallaan semmonen että voi kun sais jo oman pienokaisen syliin! Vaikka siis kuitenkin on sellainen olo että saa poju tuolla nyt kasvaa vielä sen pari kuukautta ennen kuin tulee ulos :)

Poppy_86 onks se se One born every minute? Jos on niin mistä sä näät sen? Se on ihana:Heartred

Mie nyt ihmettelen noita asiakasmaksuja mitä tulee sit synnytyksestä.. Ku mietinnässä oli se perhehuone ja jotenkin tosi epäselvästi merkattu tyksin sivuille nuo asiakasmaksut ja jotenkin vaan en ymmärrä.. :D

Meillä perhehuone maksaa saman mitä muutenkin, päälle tulee vaan miehen ateriat.
Ei saatu esikoisen kanssa perhehuonetta ja nyt ei varmaan edes kysytä, kun sit tulee esikoiselle monta päivää yökyläilyä appivanhemmilla ja en kyllä haluu et appiukko tulee sairaalaan, mä oon nyt vaihteeksi taas niin kypsä siihen... mut siis esikoinen pitää saada sairaalaan käymään, niin mielummin sit mies kotona esikoisen kanssa. Paitsi jos synnytys osuu viikonloppuun niin vois saada mun siskon esikoisen kanssa kotiin, niin sit ois ihan eri juttu vaikka pyytääkin perhehuone.

Mie ymmärsin että perhehuone maksaa 2 kertaa sen mitä normaalistihan mutta tuokaa nyt varsinaisesti ei kerro mitään.. Ei vaan kauheasti huvittaisi ottaa sitä perhehuonetta kun en ole ollut aikoihin töissä niin tuntuu jotenkin kurjalta pelkkä ajatusta siitä laskusta mikä siitä tulee.. Eikä sitä kyllä tiedä onko perhehuonetta edes vapaana sillon mut kuulemma tyksissä ei ole aikoihin tarvinnut sanoa "ei oo" sen kohdalla kun on 4 vuodeosastoa synnyttäneille..

Muoks. Oli muuten ihan mahtava herätys taas tänään :banghead: vaihdettiin eilen lakanat ja klo 6:20 kissa päätti oksentaa peiton päälle.. No siinä sit vielä ihan unessa äkkiä putsaamaan kissan oksennukset pois sängystä ja jatkamaan mahdollisimman pian unia. Ja siis muuten tuo oli todella toimiva idea paitsi etten saanutkaan enää unta! :banghead: No kait sitä viitsii kohta keittää kahvia ja laittaa aamupalaa..

Muokattu viimeksi:
Jaa,a. Tulirokko tästä vielä puuttukin. Klo10 neidin kanssa lääkärille vahvistamaan tai (ja toivottavasti) kumoamaan epäilykseni.

Ja minä kun vannotin että tämä viikko tulee olemaan molemmille lapsille ehjä kouluviikko...

Mie ymmärsin että perhehuone maksaa 2 kertaa sen mitä normaalistihan mutta tuokaa nyt varsinaisesti ei kerro mitään.. Ei vaan kauheasti huvittaisi ottaa sitä perhehuonetta kun en ole ollut aikoihin töissä niin tuntuu jotenkin kurjalta pelkkä ajatusta siitä laskusta mikä siitä tulee.. Eikä sitä kyllä tiedä onko perhehuonetta edes vapaana sillon mut kuulemma tyksissä ei ole aikoihin tarvinnut sanoa "ei oo" sen kohdalla kun on 4 vuodeosastoa synnyttäneille..

Muoks. Oli muuten ihan mahtava herätys taas tänään :banghead: vaihdettiin eilen lakanat ja klo 6:20 kissa päätti oksentaa peiton päälle.. No siinä sit vielä ihan unessa äkkiä putsaamaan kissan oksennukset pois sängystä ja jatkamaan mahdollisimman pian unia. Ja siis muuten tuo oli todella toimiva idea paitsi etten saanutkaan enää unta! :banghead: No kait sitä viitsii kohta keittää kahvia ja laittaa aamupalaa..

Pieni hinta se on, täällä jos makoilu pitkittyy niin 700 € maksukatto tulee parissa viikossa täyteen ja parhaimmillaan lasku voi olla pari tonnia :o no terveys edellä koetetaan maitopurkkia kasvattaa masussa, raha on rahaa ja maksellaan kun jaksellaan. Noista pystyy myös todella helposti sopimaan maksuaikataulun ja vähävarainen voi sossusta hakea helpotusta, ei ketään hoidotta jätetä. Kannattaa miettiä polikliinistä tai lyhytjälkihoitoista synnytystä jos osastolla olo ei kiinnosta, toki ensisynnyttäjälle näitä ei yleensä anneta vaikka eihän ketään sairaalassa voi väkisin pitää jos kaikki on kunnossa.

Suosittelen muuten www.lilaussieprems.com sivustoa. Sieltä löytyy selviyymistarinoita ja kuvia ennenaikaisesti syntyneistä. Nyt kun katsoin rv30+ syntyneitä, hehän näyttävät jo aivan vauvoilta :) sitä pystyy enemmän itse sisäistää minkälainen heppuli masussa kasvaa ja mitä isommille viikoille mennään niin paremmalta näyttää.

Takaisin