LOKAKUU keskustelu

Juu u, hui! Vieläki tulee hetkiä, että tulee sellanen "Ainii JOO, täälä on ihan oikia vauva täälä pömpössä". Ei oo kauaa enää ootella, että se oikia vauva on täälä maailmassa. :)
 
Hetkonen.. Mihin se syyskuu katos? Just vast oli puoliväli ja kirosin, ku unohdin ajoissa maksaa vastikkeen :D Onneks siitä ei tuu seuraamuksia :)
Oon huomannut, et kroppa alkaa vähitellen valmistautuu viimeiseen rutistukseen. Semmosii pienii merkkei on ilmassa :) Ja pientä toivetta on, et ei ihan LA:an asti odotuttais itteään :)
 
Hehe... Poika oli kaveria vailla ja sanoin et soittaa meille jonku leikkimään ettei pyöri tos kiukutellen mun jaloissa. En päästä viel kylille kun on nii pitkittyny tauti. No... Kavereita tuli KOLME! voitte kuvitella mikä meininki tääl on kun 4 x 10v riehkaa...
 
Joo tosiaan itellä myös samat fiilikset että mihin se syyskuu katosi.. En pysy enää perässä ku tuntuu että päivät vaihtuu niin nopeasti ja yhtäkkiä on taas viikko mennyt jne.
 
Se tunne kun aamulla heräät, tunnustelet ja toteat, että liitoskivut minimissään. Lähdet ihanaan syysilmaan lenkille, kävelet koirien kanssa 6km ja kun muutama tunti myöhemmin yrität nousta sohvalta voit vaan todeta, että ei onnistu ilman kyyneleitä ja järkyttävää kipua.

Liitoskivut :Heartred
 
Ootteks nostellu viel painavia tavaroita? Onkos siinä jotain rajotuksia, vai niinkö kunhan ei tunnu pahalle?
 
Pyllerö mulle tuli kielto painavien nostelulle supistusten ja alavatsakivun takia, mut voimien mukaan varmaan normisti saa nostella.
 
Esikoista tulee kannettua (n. 11,5kg) ja joskus painavampia ostoskasseja. Välillä kyllä alkaa tuntua ikävältä jos pitkään täytyy poitsua kantaa...
 
Mulla oli kantokielto mut sen päätyttyä ja esikoisen raskaudessa rajana oli oma vointi. Pieniä matkoja kannan nyt esikoista 14kg mut tekee jo kipeetä tarhan pihassa autosta sisälle
 
Mullakin nuo ikävät liitoskivut on alkaneet. Plääh. Tosi tympeetä, kun kävelemällä saa sellaiset kivut aikaan, ettei seuraavana yönä saa kunnolla nukuttua, kun joka käännös vihloo. :sad001

Mulla on maanantaina neuvola, en tiedä tuleeko jotain kieltoja tai rajoituksia kantamiseen tai muuhun nyt, kun tosiaan nuo liitoskivut nyt kiusaa. Esikoista ~12kg joutuu jonkun verran kantamaan ja nostamaan päivittäin. Mutta olen tosiaan kotiäitinä edelleen, eli esim. työn puolesta ei tule nosteluita.
 
Mä kysyin just neuvolasta, että mitä suosittelee kun noi liituskivut on aika kovat hetkittäin. Sanoi, että oman voinnin mukaan mutta liikunnalla ei saa mitään rikki, eli hyvin voi kävellä vaikka sattuu (jos haluaa) ja onkin parempi, että lihaksia käyttää (vaikka mieli tekis maata sohvalla koko ajan).
 
Juu mäkin kysyin, että pitääkö jättää mammajumppa pois nyt ku saikulla oon ja määräys on ottaa rauhallisesti. Mut kuulemma iha oman voinnin mukaan saa käydä.. syviä vatsalihaksia en voi tehä mut venyttelyt ja lantionpohjalihaksien treenaus on ainaki jees.
 
Minä joudun edelleen nostelemaan töissä painavia. Mm. Omena- ym. laatikot painaa sen lähemmäs 15kg. Toki se on sellaista lyhytkestoista siirtämistä eikä pitkiä kävelyitä. Toisaalta sitten taas selkä joutuu koville, kun nostot on paljon lattialta ylös tai toisinpäin. Pitää todella tarkasti miettiä nostoasentoa ettei sattuisi mitään. Ei mitään terveellistä hommaa normaalistikaan, saati näin raskaana ollessa..
 
Mä nostan jos on pakko mut nyt remontissaki mies on soittanut kavereita kantamaan painavempia asioita jos oon kieltäytyny.

Kovasti rehkin kyllä pupulassa tänään kun kuivikkeet vaihdoin. Sai kyl heiluttaa talikkoa ja kärrätä kottikärryjä. Ja kantaa paaleja. Hiki virtasi ja otti kunnolle. Mut ny se on tehty... :)
 
Oi Senni_ sulla on laskettuaika mun syntymäpäivänä... :) mä vähän toivon et oma masuasukki tulis omaksi synttärilahjaksi... tietty olis kiva jos ei olis sama syntymäpäivä... lähinnä ehkä kuitenkin toivon tämän tulevan ulos marraskuun loppupuolella tai heti joulukuun alkuun (la 15.12)... toki keskimmäinen tuli viikon ennen la ulos.. mut siitäkin on pian 9.vuotta!!!
 
Mä ainakin luulen että mä saan lapseni 7-21.11 välisenä aikana. La on 4.12. Kuhan nyt ei ihan tän kuun puolella jouduttais vielä ottaa pois.
 
Mul on olo et tulee joko tyyliin 3 viikkoa liian aikaisin tai sitten pari päivää yli la:n... Sen näkee sit... :)
 
Takaisin
Top