LOKAKUU keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Caarina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kyl tää tästä! Sähköä ja listoja vailla jee! Kahdes alimmas kuvassa näkyy tilanne muutaman viikon takaa... Tänää kävin tilaamas vaatekaapin. Aika voittajafiilis.

Liitteet

• WP_20161008_13_41_21_Pro.jpg
    WP_20161008_13_41_21_Pro.jpg
    394.4 KB · Katsottu: 46
  • WP_20161008_13_41_31_Pro.jpg
    WP_20161008_13_41_31_Pro.jpg
    472.2 KB · Katsottu: 43
  • WP_20161008_13_41_43_Pro.jpg
    WP_20161008_13_41_43_Pro.jpg
    650.9 KB · Katsottu: 44
  • WP_20161008_13_41_52_Pro.jpg
    WP_20161008_13_41_52_Pro.jpg
    555.2 KB · Katsottu: 45
  • WP_20160912_12_38_05_Pro.jpg
    WP_20160912_12_38_05_Pro.jpg
    715 KB · Katsottu: 42
  • WP_20160904_18_55_05_Pro.jpg
    WP_20160904_18_55_05_Pro.jpg
    523.3 KB · Katsottu: 42
Muokattu viimeksi:
Mulla on puudutettu raskauden aikana viisi kertaa ku hoidettiin yhtä isoa ja kahta pientä reikää.

Onpas ollut rankka päivä! Ensin tosiaan käytiin ikeassa ja sitten bauhaussissa ja sit vielä prismassa ruokaostoksilla. Oltiin joku melkein 2h liikkeellä ja ostin itelleni äitiysvaatteita! Jotenkin semmonen olo että ei olis vielä viitsinyt mutta toisaalta tajuaa että pakko se vaan on jos haluaa olla mukavissa vaatteissa..

Tein nami ruokaa (lihakeittoa) ja sit jälkkäriks oli pakko tehdä sitä omenapaistosta! :D

Niin no sekin.. Mut pakko kun miehenkin t-paidat alkaa olla ahtaita :( ei mun ollu tarkoitus ostaa ollenkaan noita mut pakko :(

Äh... Taas syöpätapaus suvussa. Tällä kertaa haimassa. Vitun syöpä, se vie kaikki... Alkaa oikeesti pitämään paikkansa että joka neljäs sairastuu syöpään...

Just eilen illalla keskustelin serkun äidin kanssa ja todettiin että meidän suvussa se mikä vie on viina :(

Jaksamista Caarina :Heartbigred

Mitenhän täs taas suhtautuisi tohon mieheen? En meinannu päästä sängystä ylös kun jokainen lantion liike saa aikaan edelleenkin valtavan supistuksen. Sanoin etten pääse ylös ja että pitäiskö mennä käymään synnärillä kun ei tää ny normaalia oo... Tää vastasi "joo mullaki on selkä sairaan kipee" ja kääns kylkeä. Mä kampesin itteni ylös kyyneleet valuen. Herra huikkaa viel sängystä että "nyt alkaa lämpeneen tääl peiton alla, pihalla on nii kylmä!"

Mitä sit ku on oikeesti tilanne että vauva syntyy?? Eikai mies ny voi mihkää lähtee jos vaik sattuu olemaan selkä kipeä taas..... Kai mun pitää sit itte pakata lapset autoon, viedä ne mummolaan ja ajaa itte synnärille 20km. Ettei herraa tarvi häiritä.

Itse jouduin torstaina ambulla yöllä keskussairaalan päivystyksestä yliopistosairaalaan, lapsivettä tihkunut ja supisteli, lisäksi vauva on jo laskeutunut ja melko alhaalla ja kohdunsuu olematon ja sormelle auki. Rv 28+3 ja vuodelevossa mennään päivä kerrallaan, kortisonipiikit saatu ja supistuksenesto jatkuu tableteilla parin vrk tiputuksessa olon jälkeen. Ke aamulla neuvolassa kaikki ok, töissä alkoi oireet ja yöllä sit päivystykseen ja tuskin on enää töihin asiaa, voi tulla pitkä odotus kun la vasta 28.12. Toivottavasti muilla sujuu paremmin, täällä mennään päivä kerrallaan ja toivotaan et maitopurkki viihtyisi vielä masussa

Tsemppiä makoiluun. ♡ Tosiaan töihin ei kyllä ole mitään asiaa, jos lapsivettä tihkuttaa. Voi olla, että ei edes kotiin enää pääse. :/

Voi ei, tsemppiä!

Itse en tiedä, pitäisikö sitä änkeä väkisin päivystykseen. Keskiviikkona irtosi limatulppa ja vähän jännää, että koska mennään! Siitä asti ollut todella runsasta vetistä vuotoa, mutta ajoittain kyllä näyttää selkeästi valkovuodolta. Mutta yritäppä tässä arpoa, onko mukana lapsivettä. Päivystykseen soitin torstaina, mutta ei tarvinnut kuulemma tulla näytille kun limatulpan irtoaminen ei suoranaisesti enteile synnytyksen käynnistymistä. Raskausviikot nyt tasan 32. Oi ja voi :(

Meillä sanottiin valmennuksessa että jos vuotaa lapsivettä niin side kastuu painavaksi. Jos taas on vaan vetistä valkovuotoa niin se jää tavallaan kerrokseksi sitten pintaan mutta ei kastele sitä sidettä samalla tavalla. Eli pitäis kyllä kätilön puheen perusteella erottaa selvästi nuo toisistaan..

Voi ei, tsemppiä!

Itse en tiedä, pitäisikö sitä änkeä väkisin päivystykseen. Keskiviikkona irtosi limatulppa ja vähän jännää, että koska mennään! Siitä asti ollut todella runsasta vetistä vuotoa, mutta ajoittain kyllä näyttää selkeästi valkovuodolta. Mutta yritäppä tässä arpoa, onko mukana lapsivettä. Päivystykseen soitin torstaina, mutta ei tarvinnut kuulemma tulla näytille kun limatulpan irtoaminen ei suoranaisesti enteile synnytyksen käynnistymistä. Raskausviikot nyt tasan 32. Oi ja voi :(

Oli kyllä itselläkin korkea kynnys lähteä päivystykseen ja vielä keskellä yötä, mutta onneksi tuli lähdettyä koska synnytystä saatiin lykättyä hoidoilla. Ensisynnyttäjänä en todellakaan tajunnut että on oikeasti tosi kyseessä. Jos epäilyttää niin käy ihmeessä näytillä, voivat tehdä lapsivesitestinkin.
Alkuun näytti tilanne siltä että tulee syntymään pikkukeskosena johon jo siis valmistauduttiin tunti kerrallaan mutta onneksi vointi on nyt tasaantunut ja tilanne vakaajos vaikka seuraavana viikko kerrallasn sitten :)

Mulla kuopuksen raskaudessa meni lapsivettä vähäsen, rv38+3. Ja tosiaan niin vähän että olin lähössä pyöräileen, tunsin et nyt tuli vähä jotaki vuotoa, no aattelin että oli valkovuotoa ko toisinaan oki runsasta. Mut kotiin tullessa hajusta tunsin heti et oli lapsivettä. Iltaan asti oottelin et mies tulee töistä ja lähtään synnärille, siihen mennessä ei tullu enää yhtään siteeseen. Eli se voi olla tosi vähästäkin mitä sitä tulee. En päässy kuitenkaan enää siltä reissulta kotiin, vaan osastolle ootteleen supistuksia.

Muoks. Tunnistin siis vuodon vain sen hajun peruteella lapsivedeksi.(haisee ihan spermalle :wideyed:)

Takaisin