LOKAKUU keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Caarina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Fuji: meilläkään ei oo julkisella sanottu koosta vielä mitään, vaikka on jo viikko 32 menossa, seuraava neuvola kai viikolla 35 tai 36. Sf-mitta on otettu, mutta sitäkään ei oo kommentoitu mitenkään. Oli ihan kiva saada ees jonkinlainen arvio varsinki, kun meiän suvun lapset on kuulemma usein tosi isoja.

Mie oon ite huolissani ku oon niin pieni ja toiveena on se alatiesynnytys.. Jos tää poju on kauhean iso niin ei välttämättä mahdu.. En missään nimessä halua leikkaukseen :(

Miten mä saan miehen innostuu tonne mun kans? Vastaus tuli vaan että "ei, meillon sillo muuta" ja keskustelu loppu siihen... Pääsis vähä jo fiilistelemään...

Liitteet

• WP_20161006_12_31_35_Pro.jpg
    WP_20161006_12_31_35_Pro.jpg
    709.3 KB · Katsottu: 55
Oli kyllä sit niin turha puhelu..
Neuvolasta soittivat kun piti muuttaa varattua aikaa ja samalla kysyin sit noista supistuksista.. En saanu mitään vastausta käytännössä mihinkään taas ja asenne oli vaan että jos oot huolissasi niin mene tyksiin (nla lääkäriajat kaikki täynnä). Kysyin myös siitä että mikä pitäis laskea kivuliaaksi supistukseksi niin tää täti ohitti koko kysymyksen ja totesi että no suljetaan ensin vti pois..

Nyt on sit ongelma kun tyksissä varmaan kysyvät että miten paljon sattuu jne niin tuskin ottavat näytille koska koen nää vaan enemmän ärsyttäväksi kuin kivuliaaksi mutta tuntuu kuitenkin just alapäässä..

Fuji, onpas kyllä tympeää suhtautumista siellä sun neuvolassa. :meh: Ehdottomasti voit soittaa sinne Tyksiin ja vaikka mennä näytillekin. Sitä vartenhan ne siellä on, että auttavat ja opastavat. Ei kannata jäädä yksin murehtimaan olojaan. Raskaus, varsinkin ensimmäinen on niin uutta ja ihmeellistä, ettei kukaan voi tietääkään minkälainen supistus on kenellekin kivulias.

Joo täytyy varmaan soittaa huomenna tyksin suuntaan ja kysyä sieltä sit.. Tänään on niin paljon tehtävää että ei kerkeä.. Ja tosiaan suurin ongelma on se että en ole huolissani ite tästä mut toisaalta en tiedä onko tää normaaliakaan..

Kyllä ne sinne tyksiin soittaessa varmaan osaavat arvioida onko tarvetta lähteä näytille. Kun itse kävin, niin silloin homma toimi odottamalla, eli näytille pääsi jos itsestä tuntui siltä ja ottivat vastaan kun ehtivät (itse odotin ehkä vartin). Käynnistä tuli tietty lasku perässä, mutta se oli ainakin mulle pieni hinta mielenrauhasta.

Rohkeasti vaan soittamaan jos kaihertaa mieltä!

Mua ärsyttää ku mies ulkoistaa kaiken... Just tuli joku äijä tapetoimaan tuota meijän utta huonetta. Olis kiva että kerrottais kun näitä miehiä pölähtelee tänne vähän väliä. Viimeviikolla oli se ulko-oven ja sisäovien asentaja. Mä kun sanoin miehelle et olis kiva tehdä itte ku siinä on mahdollisuus kehittyä ja oppia... Ja säästää pitkän pennin. No eikö se ollu illaks tilannu lattian asentajan! Kuulemma helpompi kun mäki oon nii huonossa kunnossa. Höh. Tilaus ennemmi vaikka sitte mulle avuksi siivoojan eikä itsellensä helpottajia.

Eka kertaa puoleen vuoteen ei turvota! Mikä olo! :P En oo tänää syönyt kuin kerran kiinteän ruuan, muuten nestemäistä ja vettä. Lisäksi kudoin parin villasukkia niin sain omat sormeni takasi! Tätä lisää :P

Alkaa vähän turhauttaa ku tuntuu ettei saa tätä kämppää ikinä kuntoon.. Olis vielä vaikka ja mitä tekemistä ja ostettavaa että saa kodin kuntoon.. Ja sit miehen asenne on kans semmonen että joo mut tässä on vielä vaikka miten paljon aikaa, eikä voi yhtään edes suunnitella mitä hakee ja millon..

Niin no meillä mie oon se joka hoitaa kaikki tommoset vauvaan liittyvät asiat.. En oikeastaan osaa sanoa kiinnostaako miestä edes.. Annoin sille kyllä tehtäväksi hoitaa itkuhälyttimen oston mut ei se ole tainnut edes katsoa mitä on ja mistä löytyisi

Me tehtii työnjako. Mies tekee remontin ja mä hommaan vauvatavarat. :) hyvin toiminu vaikka mä oonki auttanu remontissa. Mies oli sitä mieltä että mä sen vauvan kuitenki hoidan nii saan itte päättää mitä tarvikkeita tarviin ja parempi että hommaan ne ite. No ihan totta. Ei varmaan oo menos vaunuttelemaan.

Rupes äsken naurattaa kun aloitin miehelle puhumaan " eilen tuli mielenkiintoinen dokumentti suolistobakteereista!" Vetäsin henkeä ja olin jatkamassa ruokavalion tärkeydestä kunnes näin miehen ilmeen :D mullon kuulemma halvat huvit.

Mies lähti sotaharjoitukseen, joten seuraavan viikon oon yksin kotona. Kirjoitti mulle valtakirjan, että saan haettua vaunut matkahuollosta, kun ne varmaan tulee tällä aikaa.

Mä oon niin loppu!!!!!!!!!!!

Hirvee häslinki kotihommien ja lasten kanssa klo 15-22. Mulla kilahti yhden teinin kanssa useampaan otteeseen, kun hällä on vaikeuksia sisäistää ohjeita ja muistaa ne. Suomeks sanottuna 50 % hommista menee persiilleen. Hänellä kun joku ohjeistettu juttu ei mene putkeen, luovuttaa ja alkaa haahuilla, lukea Akkaria, istuskella hiekkalaatikolla tms. Hommat seisoo ja sitten se alkaa nukkumaanmenoaikaan vouhottaa ja hermoilla tekemättömiä hommia. Raivostuttavaa!!!!!!!!!!!!!!

Töissä multa meni yks megaiso kauppa sivu suun. Järki sanoo, että tein kaiken voitavani, mutta silti se harmittaa niin, että viikonloppuna oikein itkin sitä. Nyt vielä pitäis jaksaa tehdä paperihommia varmaan puoleen yöhön. Toivotaan, että silmät pysyy auki.

Ukko löysäilee ja jättää kaikki mulle: kodin, rempat, muksut, perheen elatuksen. Pääasiassa se majailee nykyään äitinsä luona täysihoidossa. Toista yhtä selkärangatonta ja vetelää ukkoo en oo viä eläissäni nähny. En mitään käsitystä, miten oon siihen joskus haksahtanu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Loppuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

^ onko tänään parempi mieli? :)

Mä nukuin yllättävän hyvin. Kerran heräsin vain kun mies kuorsasi. Pökkäsin kylkeen ja sanoin "älä kuorsaa" johon herra vastasi mulle "no käännä kylkees nii ei tarvi mua tökkii!" Vähä hölmistyin ja kerroin olevani yhtä hyväkuuloinen myös oikealla kyljellä... :P ukko kääns kyljelleen, minä en.

Heräsin 6.30 kun ovi kolahti ja koira alkoi hyppimään. Nousin ylös ja menin katsomaan ulos. Nämä mun kaks pikkusta olivat jo täysissä pukeissa, taskulampun kanssa pilkko pimeässä pihalla! Mä huusin heijät tupaan, tulivat ja sanoivat että" jos he heräävät aamulla aikaisin hoitamaan puput joka päivä, niin sinä tapauksessa äiti sä varmaan suostut muuttamaan maatilalle??" ... Siis maatilalle? Lehmiä? Heppoja? Joo kuulemma. Typerää asua maalla kun ei oo ees maatilaa. Voi äitin pienet :P

Kyllä mulla on hulvaton perhe vaikka yleensä se olen minä"joka ei tajuu" tai on muuten kaikkis tai nipo tai ragee. Myöhemmin aina naurattaa, persoonia kaikki ja mun ei auta kun "selviytyä" tän kokoonpanon kanssa. Uskon että masuheppu sulautuu mainiosti joukkoon jos vähääkään on saanut luonnon lapsen geenejä :D

Klo 12 pääsee pikku maajussit koulusta. Lähdetään sitte kaupoille. Yskittää paljon, limaa keuhkoissa. Tänään ei lämpöä mutta uuvuttaa.

Muokattu viimeksi:
Mies jää tänään johonkin ryyppäjäisiin töihin.. Ihan kiva kyllä ku yleensä toi ei käy missään eikä suostu oikein lähtemään mihinkään edes.

Tänään jos noi eiliset pyykit on kuivat niin ajattelin pestä ensimmäisen koneellisen Vauvan vaatteita :D Saas nähdä mitä tästäkin tulee :D

Meillä Fuji samaa ongelmaa. Nyt on tosin ihan hyvä, ettei ravaa ryyppäämässä, ku laskettuun aikaan on alle 2kk. Pitää olla ajokunnossa koko ajan, ku kuulemma mä en saa ite ajaa synnärille :/

Niin no mie en edes mahdu enää ratin taakse.. Olen niin lyhyt että joudun vetämään penkin melkein ääriasentoon eteen ja ylös ja silti normaalistikin maha on ottanut kiinni pikkusen rattiin..
Miehän kävin erikseen kokeilemassa ennen autokouluun menoa että yltänkö edes polkimiin autokoulun autolla :D Meillä mies tosiaan on jo pidemmän aikaa hoitanut ajamiset vaikka periaatteessa olisin voinu vielä hyvin elokuussa ajaa ku maha ei ollu ihan niin iso :D

Mä joudun ajamaan loppuun asti päivittäin. Vähä hirvittää ku maha jo nyt viistää rattia. Lyhyysongelma täällä kans vaikka oon kuitenki jopa 160cm :D mun auto on tosi iso ja penkki saa olla lähellä...

Mun mies ei paljo käy missään ryyppäämässä, kerran ollu tän odotuksen aikana mut kotona juo joka ilta vähintään sen yhden ja viikonloppuna enemmän.

Takaisin