LOKAKUU keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Caarina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Viljelyssä käyty huomenna kuulema näkyy jo vastaus! Vauvalla oli omaakivaa ja monotti mun rakkoa siellä odotellessa. Tuntu et aina iskun jälkeen lorahti... Onneks lopetti ennenku tuli housuun....

Käytiin tytön kans kaupassa samalla tossa meijän kylällä hakees lounasta. Vanhempi herramies käveli vastaan, pysähtyi ja katsoi kohti ja sanoi "kyllä naiset ne vaan komistuu!" Nosti hattua ja jatkoi matkaa :P olipas piristävä aamuun!

Ostettiin saarioisen valmis lihakeitot ja sämpylää ja maitoa ja on niin ähky että kahvi odottaa vielä pannussa ja jälkkärivanukas... Eihän tos ees ole paljo keittoa?? Ihan tuli vanne taas vattan ympärille. Saa mennä maate mahani viereen :)

Glögi!! Miksi muistutitte siitä ihanuudesta :P ja kun noi sokeritkin pomppii ni mitäköhän se tekis niille....ja joulutortut....ja närästys...pahentuis varmaan. Joten....koitan hetken viel olla ilman :)
Oon niin joulu ihminen....ihanaa kun saa kerrankin olla joulun kotona ja kiireettä ja nauttia! :) (tai sairaalassa ;) ) vuorotyöläisenä nääs joka ikinen joulu menee ainakin osaksi töissä.

Caarina, eikai teillä ole kotona mitään home/sisäilmaongelmaa? Monella on jatkuvasti sairauksia kunnes muuttaa 'terveeseen' taloon.

Itellä puhkesi allergiat kun asuttiin hometalossa.. Sit ihmettelin ku muutin turkuun kun ei nuha mene pois jne.. Syynä se että olen nyt allerginen huonepölylle ja homeelle..
Ei riitä että imuroi kaksi kertaa viikossa kun oireet on päällä jatkuvasti.

Tarttis saada aikaiseksi kyllä oikeasti lähteä ostoksille tms..

Gynen vastaanotolla käyty ja saikku jatkuu äityisloman alkuun asti. Liikuntakielto tuli, eli kotona pyöriskelyä tiedossa seuraaville kolmelle viikolle. Ultrattiin ja Tontun painoarvio on vain 1300g (rv30+1). Huoli iski. Istukka ja napanuora kuitenkin toimivat ultran mukaan normaalisti, eli onko poitsu vain siro ja sillä selvä..?! Mitä painoarvioita teille muille on näillä viikoilla annettu? :anyone

Seurantaultra on nyt luvassa tuon painon takia, mutta jotenkin hämmentynyt olo on, pitääko murehtia vai ei...

Täälläkin mietitty jo vähän joulunviettoa. Mies haaveilee ainakin isosta paikallisen lihatuottajan maalaispalvi joulukinkusta, samoin toki minäkin :P nam! Ollaan usein aina (pari joulua lukuunottamatta kun olin töissä) oltu reissun päällä eli kierretty pöydästä toiseen koirien kanssa. Viime joulu vielä meni vauvankin kanssa (esikoinen oli vajaa vuoden) mutta olihan se hieman rankkaa ajella kyläpaikasta toiseen pienen lapsen kanssa. Nyt tämä joulu tulee olemaan sinänsä erilainen että sukulaisissa vietämme joulua jo ensi kuussa kun teemme tämän "joulutripin" jo marraskuun alkupuolella. La oli joulupyhinä, mutta uskon vauvan syntyvän esikoisen tavoin rv 37, viimeistään rv 38. Toivon että joulupyhät saamme rauhoittua oman perheen kesken, olen niin "ilkeä" etten halua pieneen asuntoomme yökylävieraita mikäli meillä on alle pari viikkoinen vastasyntynyt, koska esikoisen saatava kuitenkin nukkua omassa huoneessaan rauhassa. Sinne ei voi enää vieraita majoittaa niin että esikko nukkuisi meidän huoneessa yöt sen ajan. Haluan että "alkushokki" laantuu ennen pidempiaikaisia vieraita ja saadaan arki, imetys ja mun toipuminen kuntoon :) ja ehtiihän sitä nähdä joulun jälkeenkin :)

Meillä mie vihdoin on tajunnut että meidän oikeasti kannattaa pysyä tämä joulu kotona. Ihan sama millon vauva syntyy mutta meille tulee niin suuria muutoksia arkeen Vauvan takia.

Oon ite tottunut siihen että päivällä ei ole mitään rytmiä ja teen sitä mitä huvittaa sillon kun huvittaa.. Ja käytännössä just sekin että vastaan vaan itsestäni.. Nyt tulee sitten kaikki muuttumaan kun mies joutuu opettelemaan Vauvan hoitoa ja itellä rytmittyy myös sitten päivät Vauvan mukaan.

Meillä on myös mies tottunut siihen että voi päivän tai kahden varoitusajalla lähteä esim lentämään tai mitä ikinä ja valvoa myöhään myös arkena (joustava työaika) niin nyt muuttuu sitten sekin kun mies joutunee ottamaan enemmän vastuuta kodista jos olen ihan sidottuna vauvaan..

Päätettiin että vietetään joulu ns rauhassa keskenään opetellen uutta arkea ja sit vasta myöhemmin sisällytetään muita menoja yms meidän uuteen arkeen. Ite odotan innolla kaikkia noita muutoksia vaikka tietty mietityttää kovasti että kuinka sidottuna sit tulee oikeasti olemaan vauvaan..

Eliza79 niin ootko sä supistusten takia saikella? Mä oon nyt kolmatta viikkoa sairaslomalla, tämä ja ensiviikko vielä ja sit mulla alkaa äippäloma kun varhennettuna sen otin työn vuoksi.. mulla oli tänään Tyks käynti ja vauvan painoarvio oli n.1,5kg tänään rv29+6...

Äippä82 juu, supistusten takia saikulla oon. Menkkajomotusta tulee ja ihan napakoita suppareita muutenkin..normikiristykset sit vielä erikseen... Määrättiin vasta neljän viikon päähän se vauvan seurantaultra ja jo aloin tässä miettiä, että pitääkö se yksityisellä käydä tuossa välissä kattomassa nouseeko se paino. Jotenkin hirveän pitkältä tuntuu 4viikkoa oottaa..

Joo no mä oon taas enemmän peloissani että miten iso tyttö on tulossa jos nyt on jo 1,5kg painoa.. vielä olis kymmenen viikkoa jäljellä laskettuun.. oma paino ei oo kyllä noussu tippaakaan sitte rv25+5 jälkeen ja nyt tosiaan on rv29+6.. mistä hiukan neuvolatäti oli huolissaan.. mut ilmeisesti vauva kuitenki kasvaa..

Nii, vauva kuulemma kasvaa ala-ja keskukäyrän välissä, eli käyrillä kuitenkin. Esikoinen oli vaan syntyessään 4kg ni jotenkin tää nykyisen vaavelin pienuus sit hämmentää. Ja itelle painoa on tullu jo 10kg kuitenki. :D

Mun pieni oli 1,6kg rv 28+5 ultrassa et ison koon takia uus ultra 32+ jos oikein tulkitsin käppyröitä niin käyrien mukaan kasvaen tää tulokas on LA aikaan sellainen 4,6kg...

Ja voihan joulu. Oon yrittänyt kummilapsien lahjoja ostella jo, mut ei oo ideoita enkä saa vanhemmilta lahjalistoja kun on jouluun vielä aikaa...no, ei sit osteta mitään kelleen. Huoh. Tuskin enää valtavan mahan kanssa jaksan ostostella edes marraskuussa

Mulla arvioidaan tota kokoakin vasta joskus 32+ ekan kerran... Tosin tää poju oli pieni kooltaan rakenneultrassa ja en sit tiiä miten se on ottanut kiinni tota arviota.

Toivottavasti saisin ensi yön nukuttuani rauhassa eikä olis kissat herättämässä..

Huoh... Heräsin horkkaan, tärisin ja hampaat löi loukkua... Menin kuumaan suihkuun kun sain tärinältäni ensin riisuttua ja pysyin pystyssä. Otin panadol 1g ja lämpö mitattuna 37.3. Nukahdin ja heräsin hiestä märkänä ja nälkäisenä...

Nyt hiki valuu yhä ja makaan hereillä. Siis mitä just tapahtu?

Mulla ei ole annettu vielä mitään kokoarviota. Viime neuvolassa n. 3vkoa sitten otettiin ekan kerran sf mitta ja se oli keskikäyrillä. Seuraava neuvola taitaa olla vasta parin viikon päästä.

Kyl tää flunssaa on. Pää ku haminan kaivo ja räkä valuu. Keuhkot sattuu ja yskittää. Kuuma on nyt, olin laittanut ilmalämpöpumpun huutamaan aika kuumalle yöllä... Kuumetta ei ollu, 36,6, mut se voi nousta...

Mä tosiaan säikähdin sitä horkkaa kun heräsin siihen että tärisen kauttaaltaan. Ensin ajattelin johtuvan siitä kun oli taas maate mennessä keho krampissa kun supisteli ja ajattelin sen purkautuvan noin. Mietin myös jo että vauva syntyy koska kahdesti jo synnyttäneenä mun keho menee horkkaan ennen ponnistusvaihetta. Lopuksi totesin johtuvan nopeasta lämmönnoususta... Poika muuten sai aikoinaan kuumekouristuksen ja sairaalassa sanoivat että horkka on myös yksi kouristuksen muoto ja piti ilmoittaa hoitajille jos alko tärisemään.

No hyvä etten soittanu ambulanssia tai herättäny miestä :P vaikka mies kyllä ties toilailuistani kun soitti aamulla ja kysy että oonko ok kun oirehdin niin yöllä...

Takaisin