LOKAKUU keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Caarina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi sitä työn määrää, mitä on vielä jäljellä ennen lomaa. Joudun kirjottamaan ohjeet paperille, vaik mieluummin näyttäisin ja siihen tueks tekisin ohjeet. Nyt joudun kirjottaa ihan kaiken ylös :/ Ainakin työaikaa kuluu, vaik muutakin hommaa olis. Turha itkee, jos joku homma jää tän takia tekemättä :D :P

Mulla on vielä esikoisen äippäloma menossa :D

Tästä jään 19.11. jos oikein muistan :)

Ääh muistin väärin tää loppuu 19.10 ja uudestaan jään 16.11 :D piti tarkistaa.

Mulla kans hassusti itseasiassa nousee tuet kun oon nyt työttömänä mutta jostain syystä tuo äitiysraha on suurempi.. En ottanut ä-lomaa varhennettuna ku oon kerran vaan kotona (työkkäri ei oo ottanu yhteyttä sitten alkuraskauden jälkeen :D) ja muistaakseni mulla alkais sit toi loma 18.11.

Tajusin eilen että hei nythän on jo lokakuu! Mie pääsen siis vihdoinkin pesemään pikkuhiljaa noita vauvanvaatteita ja muuta tavaraa tässä kun ei tosiaan ole enää niin pitkä aika odotusta jäljellä. Ja ainakin on sitten pestynä jos poju päättääkin syntyä ennen laskettua-aikaa.

Täytyy kohta puoliin myös laittaa tuo lastenhuone ja loppu kämpästä kuntoon ettei sitten lapsen kanssa tartte niitä sählätä.

Mullakin tulot nousee ihan roimasti pian, kun olen nyt kotihoidontuella kotona esikoisen kanssa ja ennen uuden äitiysloman alkua pidän pois kertyneet lomat töistä. Vuosiloma alkaa mulla 19.10. ja äitiysvapaa sit siihen perään 16.11. Loma-ajalta saan tietenkin jo ihan normaalia palkaa, lisäksi työnantaja maksaa kolme ensimmäistä äityisvapaakuukautta ihan normipalkan ja on tuo Kelan äitiys- ja vanhempainrahakin paljon isompi, kuin pelkkä kotihoidontuki. :)
Lisäksi helpottaa nyt tosi paljon se, että miehellä loppui määräaikainen työ perjantaina ja on nyt kotona auttamassa esikoisen hoidon kanssa. On kyllä ollutkin tosi kiireinen kesä ja syksy, miehellä ei ollut yhtään lomaa, sitäkin pidempiä päiviä pois kotoa töiden ja bänditreenien takia plus usein viikonloppuisin keikoilla. Nyt on arkisin kotona ja minä saan vähän huokaista enemmän tässä loppuraskauden ajan. :)

Eli mulla ollut erityisen hyvä työttömuusturva tai sitten äitiysraha on normaalia surkeampi :P Kelalta tuli lappu että äitiysraha olisi 60% (tjsp) tturvasta.

Täällä alkaa äippäloma 19.11. Nyt lokakuun ja osa marraskuusta olen siis kotihoidon tuella. Meilläkin työnantaja maksaa sen 3kk täyden palkan mutta mulla sinänsä "hassusti" että vanhempainpvraha maksetaan esikoisen mukaan (alle 3v) vuoden 2012 tuloista jolloin tein vielä vuorotöitä toisessa työpaikassa lisineen (nykyään päivätyö) eli tienaan vanhempainrahakaiden lähes saman verran kun mun nykyinen palkkakin on :grin

Tänään oli eka päivä taas virallisesti kotiäitinä. Ollut mukava rauhallinen päivä ❤ aamulla herättiin rauhassa, vaikkakin ajoissa tietenkin ja aamulenkki ulkoiltiin läheiseen puistoon ja sain esikoisesta ja koirista ihania kuvia vaahterapuun alla :)

Täällä alkaa äloma varhennetusti 10.10. Eli vielä tän viikon saa paiskia töitä. ☺

Caarina: Tuossa isyys-ja huoltajuus asiassa on ymmärtääkseni kuukauden ns. katuma-aina vauvan syntymän jälkeen. Kannattaa olla lastenvalvoja yhteydessä noista vauvan synnyttyä tai sitten tunnustaa isyys ja sopia huoltajuudesta vasta lastenvalvoja luona eikä neuvolassa, jos asiat mietityttää.

Flunssa, taas... :( keuhkot ja keuhkoputki liekeissä. Hengitys sattuu, vinkuu ja rohisee. Yskiminen sattuu... Tai sitten johtuu remonttipölystä ja maalin katkusta.

Oho sain nukuttua yöllä jopa niin että näin unta. Siitäkin huolimatta että kissa herätti taas yöllä kerran vessaan. Jotenkin todella väsynyt olo mutta samalla levännyt. En tiiä yhtään että mikä mua on sit valvottanut viime viikot mut onneks se on ohi vaikka edes väliaikaisesti :)

Mä just mietin et toisaalta on ihan hyväkin et herää öisin sen 3-4 kertaa vessaan, vähän tottuu siihen, kun vauva kuitenki herättelee öisin ni ei tuu niin "puun takaa" si.

Mut siis tuntuu jotenkin että en ole saanut lepoa lainkaan. Nyt tosiaan ekaa kertaa jo muutamaan viikkoon olen nähnyt unta ja tuntuu olo levänneeltä vaikka kun nukuin niin sikeästi niin nyt väsyttää. Eikä ollut sinänsä vaikeuksia edes nukahtaa viime yönä

Nonii... Terkkari soitti ja sain hakea tytön koulusta kesken päivän. Löytyi taas streptokokki a vaikka just oli kuuri. Soitin myös mulle ja miehelle lähetteet labraan jos saatais tää viheliäinen bakteeri kuriin... :(

Täälläkin taas jotain nuhanpoikasta. Mulla kurkku kipeä ja nenä vuotelee/tukossa. Ja tekee mieli glögiä, joulutorttuja ja pipareita. Olisko noloo paistaa jo pellillinen molempia? :grin mä oon varsinainen jouluhopo mut emmin moista asiaa silti. Kaupasta löytyy kuitenkin jo :grin glögiin tosin en täällä tuppukylässä oo vielä törmännyt ja siihen Ollut himo jo viikon :/

Mm flögiä.. :Heartred voisin juoda sitä vaikka ympäri vuoden. Me yleensä ostetaan miehelle erikseen alkoholia sisältävää alkosta mutta mie juon sitä kaupan normaalia glögiä ku en pidä ton holillisen mausta..

Kotimama näin just viikko sitten kun joku oli tehny jouluruokia kun oli tullu himotus niihin :grin oli lanttu ja porkkanalaatikkoa laittanut ja sit myöhemmin lisäsi vielä kuvan kun oli tehtynä torttuja :grin
Taidan ehkä itsekin harkita että tekis jo pellillisen.

Glögiä! Mäkin haluan! Jouluruoista en erityisemmin tykkää joten säästän ne jouluun.Yleensä joulu menee sukulaisissa, aatto minun perheeni parissa ja joulupäivät miehen sukulaisissa, mutta tänä vuonna tulee sitten varmaan koti (tai sairaala) joulu. Joten voisi ensimmäistä kertaa hankkia ihan joulukuusenkin ja koristeita. Hah, hyvä suunnitella tässä vaiheessa joulukoristelua kun vauvallekaan ei olla hankittu vielä juuri mitään :woot:.

Täytyy nyt ottaa huomioon, et meillä kaikilla on (hyvin todennäköisesti) tulossa erilainen joulu :) Kyllähän mäkin jo suunnittelen joulukortteja ja mitä ruokia laitan ja et millon leivon piparit ja piparitalon :D Kuusi tulee, vaik mies pistääkin vastaan. Kuulemma kisu kaataa sen. No sit kaataa ja oppii, et siihen ku kiipee, ni käy vittumaisesti :)

Ja joo.. PIPARITAIKINAA!!! Eikä olis saanut mainita glögiä. Onneks sitä on helppo tehä myös ite :P Joulu on taas, joulu on taas.. RIISIPUUROA!!!
Sori, sekosin xD

Mie laitan joulukuusen varmaan jo joulukuun alussa (tykkään koristella kuusen). Meillä ei varmaan tänä vuonna vietetä oikein joulua kun en todellakaan ole lähdössä kotoota mihinkään vaikka vauva syntyis jo joulukuun alussa tai marraskuun lopussa.. Siinä kohtaa keskityn lapseen ja jos joku ihan väkisin haluaa jouluna pojun nähdä niin saa kysyä voiko tulla meillä käymään..

Jouluruuista sen verran että ajattelin pyytää miehen mummia laittamaan meille pienen satsin laatikoita erikseen ja ehkä me sit jostain saadaan kinkkuakin jne.. :) niin joo ja joulupuuro! Mies saa luvan keittää tänä vuonna! Yleensä mie keitän. Ja karjalanpaistia saa mies myös laittaa joulun pyhinä :)

Takaisin