LOKAKUU keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Caarina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla oli sitkwä flunssa syyskuun alussa ja silloin tuli juotua kuumaa glögiä useampikin muki kurkkukipuun. Esikoinen taas tykkää pipareiden tekemisestä ja piparkakkutaikinasta niin paljon, että pipareita on tehty nyt syksyllä jo kaksi kertaa. Pakkasessa odottaa vielä yksi valmispiparkakkutaikina seuraavaa leivontakertaa .

Onks kukaan bongannu glögiä paikallisessa sittarissa tai prismassa? Mein lähi smarketissa ei ollu vieläkään :( tuskin prismassakaan. Mietin kävisinkö illalla vielä sittarissa kurkkimassa. Luulis että jostain saisi, enempi sitä kaipailis kun noita torttuja tai pipareita (ostin kyl nekin juuri äsken :grin)just kun kurkku kipeä ja kylmä ulkonakin. Ärsyttävää.

Viikonloppuna bongasin Prismassa glögit. Vielä en viitsinyt ostaa glögiä, vaikka onkin suurinta herkkuani.
Sen sijaan joululahja ostoksia olen tehnyt jo kummitytölle ja esikoiselle. Tuskin enää myöhemmin marras-joulukuussa ennättää ostelemaan lahjoja. Kuitenkin joulu ollaan kotosalla vauvan kanssa. Läheisille tästä jo ilmoitettu eli kattomaan meitä saa tulla läheiset jouluna, jos haluavat.

Mä juan kyl glögiä, mutta en ihan hirveesti, mut noi joulutortut.. Tulee jo vesi kielelle kuin ajatteleekin.. Varmaan pitää mennä kattoon kauppoihin onko tullu pakastetorttutaikinat ja luumumarmeladi.

Muoks, mekin ollaan joulu kotona. Päätettii yhdessä mummojen kanssa että ei lähdetä ajaan 170km päähän, kun kaikkien on helpompi tulla tänne ja mummot ja pappat pääsee kotiin sit aattoiltana vielä. Vaikka tää on pienempi kämppä kuin miehen veljellä, niin ne saa ajaa tänne. Ollaan siis vietetty samalla porukalla 8 joulua. Välillä on ollut muitakin käymässä, mutta noin neljänä jouluna vaan.

Muokattu viimeksi:
Meillä aiemmin oli lähi kaupassa (k-market) jatkuvasti glögiä. Nyt ku muutettiin niin en kattonu oisko tossa lähimmässä kaupassa.

Pyllerö: mä olen töissä ambulanssissa ja työ sinänsä ei ole mikään peruste jäädä eritysiäitiysvapaalle vaikka harva tätä jaksaakaan loppuun saakka.
Pelkät tyhjät ambulanssipaarit nimittäin painavat jo 23kg + se potilas siihen päälle. Ja kahdestaan nostetaan.

Vielä olen jaksanut, mutta nyt alkaa kroppa olla aika kovilla rv 28+1

Glögiiiiii, pakko hakea kaupasta ja toivoa lähinnä et löydän niitä jostaki!!:p:joyful:

En mä hae erityisäitiyslomaa, kelan sivuilla lukee että voi 30-50 päivää aiemmin hakee äitiyslomaa.

Note to self: älä hyppää voimistelusalissa vaahtomuovi-monttuun 30. raskausviikolla, vaikka sisäinen lapsesi kuinka vaatisi. Et pääse sieltä ylös. Usko pois.

Mies oli ihana ja toi mulle suklaata kaupassa vaikka meillä on "karkkilakko" arkena.. Jotenkin tänään vaan hyvä päivä muuttui kurjaksi..

Ihanaa kun täällä on muitakin jouluhöpöjä! Ja siis itsekin voisin juoda glögiä vuoden ympäri, punsasta tai vaaleaa. Ai hyvänen aika kun tekee nyt mieli! Noh jos jaksan marraskuuhun asti odottaa niin hyvä on :)

En mä hae erityisäitiyslomaa, kelan sivuilla lukee että voi 30-50 päivää aiemmin hakee äitiyslomaa.

Eikun se äitiysloma alkaa 30-50 päivää ennen laskettua aikaa, mutta sitä pitää hakea viimeistään 2 kk ennen laskettua aikaa ja työnantajalle pitää ilmoittaa 2 kk ennen pois jääntiä.

Kurja olo. Lähden pian nieluviljelyyn. Oikea keuhko kipeä ja keuhkoputkea pistää ja kirvelee. Pää ontto ja yskittää. Joko johtuu remonttipölystä tai sitten flunssa...

Minä olen siistissä sisätyössä ja oli kova usko että jaksan hyvin loppuun asti. Varhennettua rn hakenut myöskään juuri siitä syystä että olen mieluummin tarvittaessa saikulla kuin lyhennän mammalomaa toisesta päästä.

Nyt meillä on töissä jokseenkin kamala tilanne. YT:t oli ja porukkaa lähti. Moni fiksu myös ennakoi ja on hakenut muualle, sillä näkymät on varsin heikot ja firman politiikka jäätävä. Omille harteilleni jäi monen ihmisen tehtävät ja työpäivät ovat yhtä stressiä ja selviytymistä. Nyt lääkäri määräsi tämän viikon saikkua kovista vatsakivuista ja supistuksista johtuen. Olin itse skeptinen ja ajattelin että tuskin oireet helpottaa lepäilyllä, sillä n. 3 viikkoa olen näistä kärsinyt ja oireet alkavat aina töiden jälkeen ja kestävät koko illan. Vasta yöllä puristava tunne ja vatsan pingotus helpottaa. Mutta näin vaan tällä viikolla on ollut jo varsin hyvä olo. Nukun huonosti liitoskipujen takia mutta puristava tunne ylävatsassa on helpottanut eikä vatsa ole ollut räjähtävä pallo kuin hetkittäin. Luulen että stressi on ollut suurin aiheuttaja sittenkin. Vaikka nytkin kyllä sressaa kun mietin että tämän viikon tekemättömät työt odottavat sitten maanantaina....

Ensimmäistä kertaa kuitenkin itsekkäästi mietin omaa (ja vauvan) jaksamista ja aion tarvittaessa hakea uudestaan saikkua jos oireet palaavat töihin palattuani. Eipä firma ajattele pätkääkään minun hyvinvointiani joten miksi minäkään uhraisin viimeisiä voimiani sen eteen.

Poppy_86: Mä joskus vihasin joulua yli kaiken. Oli mukamas niin perseestä ja kaupallinen, eikä sitä päässyt minnekään pakoon. Marraskuun alussa alkoi kaikkialla joululaulut ja hätäisimmät pistivät sillon jo jouluvalot ja -koristeet esille. Joululahjaehdotuksia oli lehdet pullollaan melkeen lokakuusta alkaen, ja se syyllistäminen, jos ei käyttänyt 50-100€/lahja.
En sit tiiä, mikä mun päässä naksahti, ku tapasin mieheni, mut sen jälkeen aloin vähitellen tykkäämään joulusta ja varsinkin sen jälkeen, ku alettiin viettää sitä yhdessä :) Nyt joulun odotus ja innostus vaan kasvaa, ku saa ite kohdistaa joulun siihen, joka siitä eniten nauttii: lapseen. Tosin, muutama vuosi menee, ennen ku muksu alkaa edes ymmärtämään joulusta mitään :D Nyt, ku meistä tulee perhe, ni haluan alottaa perhekeskeisen joulun, ja jättää muiden nurkissa loisimisen pois. Jotenkin vaan ihana ajatella, et nyt MÄ saan olla aattona se joulupuuron tuoksuinen äiti :)
Mun äiti onneks tuntuu ymmärtävän, ettei enää mennä aattona tai päivänä heille, ellei sitten ite haluta. Veljen lapset vaan pitää niin v*tullista meteliä, etten halua viedä pientä vauvaa niitten lähelle + meillä se viini kuuluu ruokapöytään = hermot palaa muutamassa sekunnissa xD Anopin reaktio on vielä kysymysmerkki. Se ei vielä tiiä, ettei mennä jouluna niille.

Takaisin