LOKAKUU keskustelu

Me meinattiin ottaa toi op vakuutus, niin pitää ilmeisesti käydä konttorissa keskustelemassa tai tehdä verkko neuvottelu, eli luultavasti yrittävät kaupata jotain muuta siihen lisäksi? Meillä on muutkin vakuutukset siellä ,mutta en usko että se on pakollista.
 
Tuhlaajatyttö, mulla oli esikoisesta ihan samat fiilikset. Olin yksin kotona kun supistukset alkoivat, sit ku mies tuli töistä kotiin ni tuli pelko et en halua olla enää kotona, vaikka kivun kans olisin pärjännyt hyvin vielä kotona mut en uskaltanu. Tuli semmonen olo et äkkiä ammattilaisten hoiviin, pelotti, itketti, oli tosi sekavat tuntemukset! Jos olis ollu nappi mistä olisin voinu perua koko raskauden ni varmaa olisin painanu..:eek: Onneks ei oo semmosia nappeja, sain niin rakkaan typykän:dummy1:

Näin jälkeenpäin ko mietin ni olisin pärjännyt aika pitkäänki vielä kotona, mut en vaan uskaltanu. Tuli kuitenki niin yllätyksenä synnytys vaikka sitä oli oottanu ko kuuta nousevaa.
 
Vaatiiko toi Op:n vakuutus sen, että on sit kaikki vakuutukset Op: ssa?
En kyllä osaa varmaks sanoa, miten on. Meillä myös ollu kaikki muut jo ennestään OP.ssa, oli sitten helppo ottaa vauvavakuutuskin, kun kerran oli paras tarjous niistä mitä katseltiin. Mulla on kyllä vähän semmonen tunne, että ei tarttis muiden vakuutusten olla siellä.. Mutta kannattaa kysäistä!
 
Aako, ei tartte olla muuta, kun äidin sairausvakuutus. Jos keskittää, niin siitä saa alennusta, mut ei ne voi pakottaa. Me otettiin se vakuutus, ja samalla sit muokattiin muita vakuutuksia. Tietenkin vakuutusyhtiö yrittää kaupitella kaikkea mukaan, mut niistä sitten vaan kieltäytyy :)
 
Me myös op:n vakuutus otettiin. Muut vakuutukset on muualla, joten ei tarvi olla samassa paikassa :) Äidin sairausvakuutuksesta ei kyllä meille sanottu mitään? o_O
Kova oli yritys vaihtaa muutkin sinne mutta sanottii, että katsotaan vuoden päästä..
 
Aikaa op:lle ei tartte välttis edes varata konttorille tai verkkoneuvotteluun. Ite soitin vaan numeroon, johon voi vakuutusasioista soittaa. Puhelimessa virkailija kysyi tiedot ja lähetti op:n nettipankin kautta tarvittavat sähköiset lomakkeet täytettäväksi.
 
^Toi on kyllä kätevää. Meillä mies hoiti nuo vakuutusasiat, kun hänen nimissään on kaikki. Mulle tuli sitten vain verkkopankkiin jotain lomakkeita täytettäväksi itseni ja vauvan osalta eikä vaatinut sen kummempia toimenpiteitä. Jotain olin liian epäselvästi täyttänyt ja täti sitten kyseli vielä lisätietoja ja kertoi ottavansa yhteyttä mikäli vielä on jotain epäselvää. Eipä ole mitään kuulunut.
 
Mude, joo just toi olo oli, että tuli ihan yllättäen vaikka olihan sitä odoteltu ja toivottu, että synnytys alkaisi. Sit tuntuukin, että apua en mä ole valmis ja kohta koko elämä on muuttunut! Itkin suihkussa miehelle, että mua pelottaa enkä halua synnyttää :joyful: Mä jouduin tosin kärvistelemään kotona pitkään, kun supistukset ei olleet säännöllisiä eikä synnytys kunnolla käynnistynyt. Aika poikki siinä oli, kun pari vuorokautta oli valvonut kun pääsi ponnistamaan...
 
Joo, meillä on siis vanhemmillakin lapsilla vakuutukset siellä ja silloin ne vakuutukset pysty ottamaan ihan verkkopalvelun kautta, nyt se ei onnistunut siis jos halusi sen ilmaisen vuoden , vaan piti hlö kohtaisesti olla yhteydessä ja miehelle olivat ehdottaneet tota verkkoneuvottelua , joka on siis ensiviikolla ja sittenhän se selviää mitä asiaa niillä on. Itse inhoan kaikenlaista virkailijoiden kanssa keskustelua joten siksi tää tuntui musta jotenkin "vaivalloiselta" aikaisempaan verrattuna.
 
Nyt on sit vaipat laitettu kuntoon tonne hoitopöydän tason alle :) mitäs kaikkea vielä pitäis tehdä? Ainakin ostaa ne harsot ku en jostain syystä saanu tilattua niitä laskulla! Mut onneks mies lupas että huomenna haetaan liikkeestä (vaikka tulee kalliimmaksi).
 
Mul taitaa olla aivojumi...

Yks päivä ajoin autoa ja vitutti kun takana oleva ajo ihan puskurissa kiinni ja sen valot posotti suoraan silmiin. Sanoin miehelle samalla ku korjasin taustapeliä et "olis kiva jos tää olis niinku peili et vois suunnata ton valon ton kuskin naamaan nii tajuis" ...hetken olin hiljaa ja sanoin "eiku joo... Taustapeili on muuten PEILI"

Äsken juttelin isän kans. Tuli puhe et hän on 58v ja on syntyny -58. Mä olin hetken hiljaa ja sanoin "eihän toi usein osukkaan. En mä ainakaan 2086 oo 86 vuotias!"

...joo.... Hohhoi... Aivot missä ootte?? :P
 
Muokattu viimeksi:
Iha pikkasen viiltelee kohdunsuulla... Ei auta ku maata. En käyny ku lidlissä ja nesteellä... Plaah...

Huomenna siellä srk jutussa on esiintymässä Pekka laukkarinen. Rupesin googlaamaan ja ajattelin et hän on joku 80v gosbel fabu, mut hän onki juniorin juontaja Pekka. Aika superia et tälläseen kämäseen maalaiskylään saatu "isoolta kirkoolta" esiintyjä. Lapsillaki muuttu ääni kellossa kun ensin oli vaan "tyhmä kirkkojuttu" :P
 
Voi ei. Veli oli päässyt lapsen kanssa joka kotiin! Sainpa jo oman pötkylän syliin! Oon täällä vaan lukenu synnytyksestä ja opetellut liinan sidontoja ja melkein parkunut :p Ei oo kyllä tällä mammalla kaikki muumit enää laaksossa tai jotain :grin
Eikä asiaa auta se että jomottelee!
 
Muakin kiinnostaisi tuo Op:n vauvavakuutus jos eka vuosi on ilmainen. Olin alunperin katsellut muutamilta muilta vakuutusyhtiöiltä, että eka vuosi on turhan kallis, ja siinä mielessä turhakin että kyllä mulla/miehellä on kotona ollessa aikaa julkisellakin jonottaa. Mietin, että isoin hyöty on sitten kun on itse jo töissä, joustavampi hoitaa korvatulehdukset yms. yksityisellä silloin kun itselle sopii.

Siinä mielessä tietty olisi hyvä ottaa se vakuutus jo heti, että jos todetaankin joku merkittävä sairaus sen ekan vuoden aikana niin se vaikeuttaa varmasti vakuutuksen saamista myöhemmin tai se vakuutus on varmaan paljon kalliimpi. :wideyed: Ja jos tulee paljon käyntejä niin silloin se vakuutus olisi tärkeä. Periaatteessa mä luotan että julkinen terveydenhuolto on vähintään yhtä hyvä - ja vaikeimmat jututhan hoidetaan muutenkin julkisella - mutta juuri noista mukavuussyistä kiinnostaisi.
 
Olikos tuossa opllakin se, että 2kk ennen la:ta otettava.. en nyt enää muista kun me otettiin jo jokin aika sitten..
 
Mun mielestä tässä ei ollut niin, vaan se ilmainen vuosi alkaa siitä vakuutuksen otto päivästä ja siksi me jätettiin sitä vähän myöhemmäksi.
 
Teinpä aikani kuluksi vauvalle toukkapussin, sain jopa viimeistelyt tehtyä vaikka vihaan niitä ja toivon päättelykeijua ilmestyväksi :p Vähän pötkylä kuvassa kun sisältö uupuu. Eipä tässä maatessa oo kuin aikaa.
 

Liitteet

  • IMG_20161028_190113.jpg
    IMG_20161028_190113.jpg
    224.2 KB · Katsottu: 41
Takaisin
Top