LOKAKUU keskustelu

Kotimama Mulla esikoisesta lähti tihkumaan lapsivedet ja se oli paljon juoksevampaa ku valkkari ja imeytyi kokonaan (ei jääny sellaista valkeaa möhnää). Sitä myös tuli jatkuvasti vähän eikä ilman suojaa voinut olla. Joku testi oli sellainen, että laittaa vessapaperi pöksyihin ja jos se neste imeytyy, se on lapsivettä ja jos jää pinnalle, se on valkkaria.
 
Muokattu viimeksi:
Meillä sanoi tosiaan kätilö että jos tulee lapsivettä niin imeytyy tosiaan siteeseen niin että side kastuu painavaksi eli tosiaan ei jää vain siihen pinnalle..
 
Huh. Menas taju lähtee kaupassa. Jätin miehen ostosten kanssa kassalle ja painelin autoon istumaan. Oksetti myös kun vähä tokenin...
 
Just tommosia ne mun olot on kans! Ensin huimaa ja sit oksettaa ja tuntuu että kaikki stoppaa ihan täysin...
 
Lokakuun viiminen päivä ja ensi kertaa piiitkiin aikoihin mulla on ollut hyvä päivä.. energiaa on riittänyt tavallista enemmän (tarkoittaa lapsille ruokaa, tiskit ja ehkä koneellinen pyykkiä ja ehkä pientä pintasiivousta) , tänään kuitenkin olen laittanut puhtaat/likaiset tiskit, pessy koneellisen vaatteita, vaihtanut meidän sängystä lakanat ja pessyt likaiset.. imuroinut, laittanut vauvan juttuja paikoilleen, tyhjentänyt äp.laatikon tavarat oikeisiin paikkoihin.. ja tehnyt ruokaakin.. :smiley-bounce012 mahtaakohan tää enteillä jotain..
 
Nyt ei ole enää vuodellut. Mutta huh, kyllä säikäytti. Toivottavasti saan ensi yönä nukuttua, näin paha univaje ei voi tehdä kovin hyvää. Edelleen on kuitenkin paineen tunnetta, lievästi puristavia supistuksia mutta luulen että helpottaa kun pääsen yölevolle.
 
Kotimama, mulla meni kuopukselta lapsivettä aamusta 38+3 aika vähäsen, mutta kuitenki herätti lapsivesiepäilyn. Ei tullu enempää sen päivän aikana, mutta käski synnäriltä tulla varalta näytille ja lapsivettähän se oli. Siis yhen kerran tuli vaan sillain että kasteli kunnolla pikkarit, sit siteeseen ei tullu päivän aikana ollenkaan. Se kyllä haisi ihan eriltä mitä valkovuoto, siten olin aika varma et oli ollu lapsivettä. Eikä alkanu supistelut seuraavan kahden vuorokauden aikana joten synnytys käynnistettiin. Eikä mitään muutakaan tuntemuksia aiheuttanu se osittainen vesien meno. Kannattaa olla siis tarkkana, mut jospa olis vaan ollu muita vuotoja.
 
mulla on aivan jäätävä paine alapäässä, alavatsaa vihloo ja tuntuu että vauva tulee ulos. Alkoi kun kävin aamulla kävelyllä, ekaa kertaa osaan todellakin sanoa että supisteli ja sen jälkeen olenkin ollut vuoteessa. Heti kun nousen niin vihloo ja tuntuu kamalaa painetta. Oli kyllä järkyttävän raskas viikko, joka päivä töiden jälkeen olen ollut pystyssä myöhäiseen iltaan asti ja öisin jalkoja pakottaa ja yöunet todella katkonaisia ja varmaan max 4h nukkunut joka yö.

Nyt pelottaa että joudun vuodelepoon loppuraskaudeksi :nailbiting:. Jos ei ole aamulla parempi olo niin soitan neuvolaan tai sairaalaan. Mulla olisi enää 3 työpäivää ja vaikka olenkin odottanut mammalomaa kuin kuuta nousevaa, niin olisin kyllä halunnut saada vikat hommat tehtyä pois alta kunnialla. No toivottavasti selviän säikähdyksellä ja kaikki on kunnossa. Ei vaan tällaista oloa ole ollut koskaan.
 
Sitä mietin itsekin ja olen yrittänyt katsoa näyttääkö maha olevan alempana kuin aiemmin mutten oikein osaa sanoa. Ahdistavaa kyllä jos loppuraskaus on tällainen paine ja vihlonta koko ajan.
 
Numea täällä kyllä oireesi ihan kun itse olisin kirjoittanut. Nyt lepäilen ja paineen tunnetta ei ole, kun nousen niin vihloo ja painaa oikeastaan heti. Kävellessä tunne että vauva tulisi ulos mutta esikoisen odotuksesta muistan että se jää vaan siihen tuntumisen tasolle. Oliko sulla eka raskaus? Mitä nyt viikkoja? Voisin veikata samaa kun caarina, mäkin oon aivan varma että vauva on laskeutunut mistä tuntemukset johtuu.

Kiitos kokemuksestasi mude. Seurailen vielä jatkuuko vuotelut, nyt illan aikana selkeesti valkkaria vaan tullut. Esikoisestakin oli hyvin juoksevaa loppuraskaudesta mutta tuo aamuinen oli kyllä ihan järkkyä. Tai sitten tuntui erilaiselta, yleensä kun on se ph-suoja käytössä. Nyt oli unohtunut kun olin niin väsynyt ja kiireinen aamu.
 
Kotimama, minulla ensimmäinen raskaus ja nyt rv 33. Luin juuri tuosta lapsivesiepäilystäsi ja samaa olen itsekin tässä epäillyt muta uskon että minulla kyse vaan vetisestä valkkarista. Miutenkin viimeisen kuukauden on vuoto ollut vaikka millaista. Välillä niukkaa, yleensä runsasta. Välillä tahmeaa ja jopa kokkareista ja rusehtavaa, välillä sileää ja vetistä. Huokaus. Aina mietin että pitäisikö käydä näytillä ja sitten taas oireet loppuu tai muuttuu. Varmaan ollut jotain tulehdusta joka lähtenyt itsestään.

Mielenkiintoista kyllä tämä raskausaika :rolleyes:
 
Kiitos kokemuksestasi mude. Seurailen vielä jatkuuko vuotelut, nyt illan aikana selkeesti valkkaria vaan tullut. Esikoisestakin oli hyvin juoksevaa loppuraskaudesta mutta tuo aamuinen oli kyllä ihan järkkyä. Tai sitten tuntui erilaiselta, yleensä kun on se ph-suoja käytössä. Nyt oli unohtunut kun olin niin väsynyt ja kiireinen aamu.

Mikä on ph-suoja ja mistä niitä saa?
 
Teinpä aikani kuluksi vauvalle toukkapussin, sain jopa viimeistelyt tehtyä vaikka vihaan niitä ja toivon päättelykeijua ilmestyväksi :p Vähän pötkylä kuvassa kun sisältö uupuu. Eipä tässä maatessa oo kuin aikaa.

Millanen ohje tohon on?
 
Vius, siis pikkuhousunsuoja. Kaupoista siinä terveyssiteiden ja tamppoonien huudeilla.
 
Voi ku joku on niin tyytyväisen näkönen :) Meillä on jo pinnikselle käyttäjä. Eipä se sikses haittaa, ku muksu nukkuu ensisängyssä, joka on vielä vanhemmilla turvassa. Ainut ongelma on kynnen jäljet, mut nekin saa hiottua pois, ku tarve tulee.
 
Joo hän rakastaa tommosia pieniä paikkoja.. Nukkuu välillä siis ihan kaapissa hyllyssä kun se on sopivan nafti paikka olla :D en tiiä onko toi joku turvallisuusjuttu kissalle kans mut aina esim tunkee kassiin tai laatikkoon just nukkumaan :)
 
Takaisin
Top