LOKAKUU keskustelu

Mekin kerettiin ottaa vauvavakuutus joka astui voimaan noin viikkoa ennen kuin jouduin sairaalaan, tuskin olisin enää vakuutusta saanut myöhemmin tai ainakin rajanneet korvauksia. Parempi näin, koska vauva saattaa syntyä keskosena, vaikka päästäisiinkin täysille viikoille. Saa nähdä korvaavatko osastollaoloaikaa.
 
Joo mä ymmärsin pikaisen Googletuksen perusteella ton jutun samoin kuin Ardilla. Tai en ainakaan nähnyt mitään mainintaa 2 kk rajasta. Osalla kilpailijoista oli rajana rv 36, mutta Op:n sivuilta en löytänyt mitään mainintaa asiasta. :wideyed: Noh, pitää kysyä... Mietin, josko varaisin sen neuvotteluajan äippäloman ekalle viikolle niin on helpompi töistäkin järjestää.

Tajusin vaan netistä tietoa etsiessäni, että tuossa on olemassa se riski, että nostavat ekan vuoden jälkeen merkittävästi kilpailijoita korkeammalle sen hinnan. Eipä sillä juuri väliä jos on valmis maksamaan tai tyytymään julkisiin palveluihin. Mutta vakuutusyhtiöstä toiseen vaihtaminen voi olla ongelma jos lapsella on sen ekan vuoden aikana todettu sairauksia, koska uusi vakuutusyhtiö pyrkii sulkemaan nuo jo todetut sairaudet vakuutussopimuksen ulkopuolelle.

Me varmaan otetaan kuitenkin. :) Mutta ihan vaan mainitsin, jos joku muukaan ei tullut ajatelleeksi tuota puolta asiasta.
 
Miten hemppa on sujunut? Ootko vieläkin sairaalassa ja mikä tilanne on muuten?
Edelleen sairaalassa kolmatta viikkoa vuodelevossa wc- ja suihkuluvilla, ensi viikolla saatan päästä kotiin lepäilemään jos kaikki menee hyvin :happy: Nyt ei viime aikoina ole enää supistellut eikä lapsivettä näkynyt, tosin alakerran tilanteen huomioiden ennenaikaisen synnytyksen riski on edelleen olemassa. Kohtapuoleen saan liikkua osastolla ja katsotaan alkaako supistella tms.
Vauva viihtyy vielä masussa, virtauksissa ei häikkää ja vauva kasvaa, tosin käyrien alapuolella ja viikoihin nähden pienempikokoisena. Eihän tää herkkua ole, kun olo ei varsinaisesti sairaalta tunnu ja että mitään tapahtumia ei voi ennustaa etukäteen, vauva voi syntyä vaikka huomenna tai sitten vasta myöhemmin. Positiivisella asenteella koetan eteenpäin mennä, asioita turhemmin murehtimatta, joillekin vaan sattuu nakki napsahtamaan ja moneen asiaan ei voi itse vaikuttaa millään tavoin.
 
Ei OP:lla ollut rajaa sille, mille rvo:lle saakka vauvalle vakuutus myönnettäisiin. Ite päätin ottaa vakuutuksen hyvän tarjouksen vuoksi. Soitin OP:lle ja täytin terveysselvityksen. Tänään näkyi jo OP:n verkkopalvelussa, että vakuutus oli myönnetty vuodeksi eteenpäin.
Lisäksi OP tarjoaa lapsen vanhemmille vauvan syntymän jälkeen vuodeksi ilmaista henkivakuutusta. Täytyy asiaan perehtyä tarkemmin vauvan synnyttyä.
 
Itse kans lueskelin, että jos on ollut esim. Korvatulehdus ja sen jälkeen hakee lapselle vakuutusta niin se ei enää välttämättä korvaa korvatulehduksista koituvia kuluja. Mun mielestä tuo on jonkin verran kornia, mutta minkäpä teet! Me kans venytettiin hakemista tähän saakka, että olis mahdollisimman pitkään voimassa. Kannattaa tarkastaa mm. Se korvaako vakuutus terapioita jne. Läheskään kaikilla ne ei kuulunut hintaan. Me todennäköisesti luovutaan vakuutuksesta vuoden jälkeen. Oon kans sitä mieltä, että perusterveydenhuollon tehtävä on hoitaa homma ja sit jos ei, ni muutaman kerran voi tuolla hinnalla käydä jo yksityiselläkin tarvittaessa.

Jännityksellä odotan mitä mietteitä ekat nopeet supparit itsellä herättää!
 
ajatelkaa, ensi viikolla jo marraskuu o_O..

Siivousvälineistä.. Millä pesette lattiat? Mulla alkaa mennä hermo Sinin lattialastaan, siis sellaiseen, mis on se suunnikkaan muotoinen pesuliina. mikä tulee tarroilla kiinni.. Mä oon kertaalleen tarralistan vaihtanut, kun ei enää liina pysynyt kiinni.. ja taas pitäis puhdistaa tarralista.. mutta on ärsyttävää..
 
Joo tajusin just että kiesus tässähän on enää 2 viikkoa että estellään jos lähtis poju syntymään..

Meillä on kans tommonen sinin systeemi.. Ei oo kyllä kertaakaan tarvinnu meillä putsata sitä tarralistaa, mut ollaan jouduttu ostamaan uusi mikrokuituliina siihen..
 
Joo tajusin just että kiesus tässähän on enää 2 viikkoa että estellään jos lähtis poju syntymään..

Meillä on kans tommonen sinin systeemi.. Ei oo kyllä kertaakaan tarvinnu meillä putsata sitä tarralistaa, mut ollaan jouduttu ostamaan uusi mikrokuituliina siihen..

No tuota miettinyt, oisko syytä tuo liina uusia, mutta kun se ei pysy kiinni, niin en epäile siitä ehkä johtuvan.. tai en tiedä.. Menee vain hermo, kun yrität pestä, niin rätti ei pysy kiinni.
 
Joo siis jos se ei pysy kiinni niin sit on tarroissa vika.. Toi meidän systeemi on ostettu joskus 2008 ku muutettiin ekaa yhteiseen kotiin miehen kanssa ja siitä lähtien ollu aina toi sama ja vaan kerrankin on vaihdettu se liina.
En sit tiiä onko niissä eroja niissä tarroissakin..
 
Anoppi taas päivitteli "voiku sunmaha on iso!" Vastasin "ettei siinä kaverinkaan omassa kehumista oo" anoppi alko itkemään ja mies huutaa mulle ettei noin voi sanoa! Miks mulle sit voi noin sanoa?

Siis mitä mä ny taas tein?

Oli muuten viihdyttävä se Pekka Laukkarisen keikka. Ihan sai nauraa välillä vedet silmissä ja lapset tykkäsivät ja. Olihan toki tapahtuma kovin hengellinen, mutta ei päälletunkeva.
 
Muokattu viimeksi:
Anoppi taas päivitteli "voiku sunmaha on iso!" Vastasin "ettei siinä kaverinkaan omassa kehumista oo" anoppi alko itkemään ja mies huutaa mulle ettei noin voi sanoa! Miks mulle sit voi noin sanoa?

Siis mitä mä ny taas tein?

Oli muuten viihdyttävä se Pekka Laukkarisen keikka. Ihan sai nauraa välillä vedet silmissä ja lapset tykkäsivät ja. Olihan toki tapahtuma kovin hengellinen, mutta ei päälletunkeva.

Niinpä. Miksi raskaana olevalle saa sanoa mahan koosta. Ärsyttävää. Ei mun mielestä kenenkään ulkonäköä saisi kommentoida, jos ei mitään hyvää sanottavaa ole!
 
Mua alkaa ainaki ärsyttää pikkuhiljaa. En halua kuulla enää kertaakaan et joko se pian syntyy? Tai voi mikä maha! Tai muuta typerää. Ei ensinnäkään kuulu kellekkään ja toiseksi mä tiedän itsekkin et oon raskaana ja mun maha on kasvanu ja oon läski.
 
Minusta kaikki lähtee siitä, että jokainen hyväksyy oman kehonsa sellaisena kuin se on, niin silloin ei tarvise muita arvostella. Itse en enää välitä tuon taivaallista siitä, mitä muut ajattelevat ulkonäöstäni, enkä juuri meikkiä käytä muuta kuin erikoistilanteissa. Jos tämä jotain haittaa niin se on hänen ongelmansa, toki siistit vaatteet ja perushygienia pitää kunnossa olla. En itsekään ole kaikkeen tyytyväinen, mutta hyväksyn nuo "viat". En tykkää yhtään siitä, että mollataan itseä muille tai ei voi tehdä sitä ja tuota kun olen tämmöinen.
 
Itseasiassa mulla on yhtenä diagnoosina "tarkemmin määrittämätön komplisoituva lihavuus" että itseäni en hauku kun kutsun itseäni läskiksi. En tosin halua siitä muiden huomauttelevan.
 
Muakin vähän ärsyttää, kun mahan kokoa arvioidaan, mutta mun tapauksessa kukaan ei sitä tarkoita pahalla, vaan aidosti ihailee ja haluaa huomioida sen, että vauva kasvaa. Yritän vaan aina niellä ärtymyksen ja onhan tää maha aika iso oikeasti :p Kyllähän se herättää varmasti ajatuksia!
 
Mua ärsyttää pelkkä ajatus mahan kommentoinnista.. En vaan tykkää yhtään ja itteäni ärsyttää toi mahan suuruus..

Oltiin tänään pyörimässä miehen kanssa kauppakeskuksessa ja meinas lähteä taju! En ymmärrä mikä ihme iski ku vauva kuitenkin liikkui normaalisti mutta jotenkin tuli vaan tosi huono olo ja vaikea hengittää..
 
Mä en jaksa ottaa sen kummemmin pultti mahaan liittyvistä kommenteista. Niitä tulee varmasti kaikille raskaanoleville riippumatta millaisen mahan sattuu saamaan, joten turha ottaa henkilökohtaisesti. Ja väliaikainen se maha on joka tapauksessa.
 
Mulle ei oo kukaan sanonu mitään ihmettä, yks sisko sano jo kesällä et musta tulee varmaan valtava norsu, mut se sisko onji semmonen rääväsuu et ei hetkauttanu :D Mun mies sanoo et näytän paremmalle ku oon raskaana :D Tottahan se on
 
Mie olen iloinen, ettei mulle ole tultu mahasta sanomaan mitään. Siinäpähän tulevat. mulla on oikeastaan vain maha kasvanut, painoa +1 kg. Minä en halua, että ulkopuoliset tulee hipeilömään tms..

Kun oltiin käymässä miehen veljen luona ja veljen vaimo sanoi mulle kahvittelun jälkeen: "saanko tunnustella sun mahaa? Sanoin jo M:lle, että ihanaa, kun meille tulee vauvamaha käymään XD " Olin eka mielessäni, että mitä.. En älynnyt heti, että mitä tarkoitti.
Mie siihen, että no siitä vaan XD. Hoksasin nimittäin, että haluaa tunnustella, mitenpäin vauva on jne. Hän on ä-nlassa töissä :). Nyt tosin äitiyslomalla.
 
Takaisin
Top