LOKAKUU keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Caarina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eliza79, mä niin tiedän ton tunteen! Mulla on edelleen tuolla vessan kaapissa molemmat positiiviset raskaustestit (siis esikoisesta ja tästä uudesta). Ei niitä voi pois heittää. :D

Esikoista yritettiin vuosi, seuraavista menkoista olisin hakeutunut hoitoihin, mutta kävi klassiset eikä ehditty. Tämä toinen tärppäsi tokalla yrityskierrolla ja olin kyllä enemmän kuin yllättynyt, että niin nopeasti. Olin varautunut paljon pidempään ja vaikeampaan polkuun. Meilläkin ikää jo mittarissa, mies täytti kesällä 36 ja minä viime viikonloppuna 38.

Ja galluppiin vastaus, esikoinen syntyi rv 41+0, käynnistettiin 40+5. Ajattelen, että tämä toinenkin varmaan sen viikon verran voi mennä yli.

Sainpahan tehtyä ton reunapehmusteen! Ihan hyvä siitä tuli.. Nyt juilii tosin selkä ku istuin niin hassussa asennossa pitkään.

Aivan ihana!

(ja minä saanut vasta ensisängyn verhoon ommeltua jatkopalan kangas 2, mistä unohdin korkeudesta saumanvarat.. Jos huomenna ennättäisin sen tekemään.. Hieman epäilen..

Kiitos :) toi onnistu kivasti vaikka edelleen tuo kangas on vääränlainen (jotain tosi venyvää.. Varmaan trikoota) nyt sitä ku sais noi neulomukset valmiiksi ja ehkä ommeltua sen imetystyynyn niin sitä sais melkein vauva syntyä.. :D

Meillä tärppäs kans tosinopeesti pillereiden lopettamisen jälkeen ja raskaus on myös ollut tosi helppo, joten en voi kuin ihmetellä hyvää tuuriani. Oota Vaan kommentteja on sitten kyllä tullut sitäkin enemmän.

Mä toivoisin, että sais mennä vaikka reilusti yli, niin syntyis sitten vasta ensi vuonna.

Sektio 39+3 esikoinen ois varmaan viihtynyt vielä pari viikkoa mut ei annettu. Tällä toisella olettaisin sektiopäivän olevan 38+6 koska synnytyssairaalassa elektiiviset sektiot vain 1krt/vko.
Jos kääntyy vielä niin käynnistys sit jo aikasemmin.

Esikoista toivottiin melkein 2v pillereiden lopettamisesta; olin jo tutkimuksissa mutta ei varsinaisia hoitoja vielä.
Toinen tärppäs noin 2kk siitä kun annettiin lupa tulla.

Meillä esikoinen syntyi rvo 41+2. Onneksi lähti itsestään syntymään. Esikoisen kohdalla tärppäsi 2kk:n kuluessa, kun lopetin pillerit.
Nykyisen kohdalla meni n. 3-4kk ennen kuin tärppäsi. Jotenkin on sellainen tuntuma, että tämäkin masu asukki syntyy yli lasketun ajan. Toivottavasti lähtee myös syntymään itsestään.
Onnellinen olen ollut siitä, että raskaudet ovat alkaneet lyhyen yrittämisen jälkeen. Vierestä olen saanut seurata ystävää, joka sai esikoisen hoitojen avulla. Toista ovat nyt yrittäneet hoitojen avulla kohta vuoden.

Jottei menisi pelkäksi lepäilyksi viikonloppu, niin tänään ajamme kaupunkiin kaupoille lasten koulun jälkeen (lapsia hyvä käyttää kantajina ja nostajina!) ja pakat kuntoon ja ruuat ku päästään kotio. Huomenna klo 11 seurakunnan järjestämille 10v synttäreille, eli pitää kaikille lähitienoon 2006 syntyneille synttärijuhlat ja mun poika sai kutsun ja toki mennään koko sakki. Illalla neiti pitää Halloween kemut parin kaverin kanssa. Ja sunnuntaina vielä olisi taekwondo päivä, tosin sinä riittää että vien ja haen lapset.

Supistaa ja selkä sattuu valmiiks... :P

Esikoinen syntyi rv41+2 ja onneksi ite lähti lopulta tulemaan. Raskaus oli tosi helppo, kun vertaa tähän nykyiseen, ja luulenkin (toki perinteisesti olen tietysti ihan väärässä :D), että tää tulee aiemmin. Olot ja oireet on ihan erit olleet, mutta niinhän mulla ikääkin on 13v enemmän.

Siihen plussauksen "helppouteen" vielä, että mäkin itkin ja kaipasin vauvaa jo lähes kolme vuotta, ennen kuin mies asiaan oli valmis..ja nimenomaan ehdin murehtia ja surra sitä, ettei vauvaa sitten tulekaan, kun hälle annetaan tilaisuus tulla. Puhuin miehelle siitäkin, miten pelkään, että tuun hälle katkeraksi jos näin kävis.. Lähipiirissä on mullakin ystävä, jolla meni miehensä kanssa kymmenen vuotta, ennen kuin lapsen syliin saivat. Lisäksi iän tuomat haasteet jne. oli tiedossa kyllä. Mies taas taitaa edelleen olla siinä uskossa, että lapsi vain tehdään, että "totta kai sä raskaaksi tuut jos ilman ehkäisyä touhutaan". Hän myös "tiesi" että oon raskaana jo päiviä ennen kuin plussatestin tein. Oi miehet. :D

Meillä yritettiin 9 kk. Käytiin lapsettomuuspolin arviossakin kun haluttiin perusjutut mm. spermanäyte katsoa ja taustalla kohtalainen riski että olisi ongelmia. Kaikki oli kuitenkin ok ja sanoivat että kesällä sitten munatorvien aukiolotutkimus ja inseminaatio jos ei siihen mennessä mitään kuulu. Seuraavasta ovulaatiosta sitten tärppäsi. :)

Meillä ei odottelu johtunut miehen hannaamisesta vaan siitä, että tavattiin vasta kolmenkympin paremmalla puolella... Ja pitihän sitä vähän tutustuakin ensin. Toivottavasti kakkonen tulisi näinkin kohtuullisella yrittämisellä. Itse pidän alle 1 v raskautumista lähes lottovoittona, kun on lähipiirissä pitkän kaavan kautta hedelmöityshoidot läpikäyneitä. Itsekin olin jo katsellut mm. IVF:n hintoja yksityisellä ja jotenkin varautunut että "ilman muuta" kaikki hoidot tarvitaan. Tuli miltei yllärinä että näinkin nopsaan tärppäsi. :joyful:

Meillä esikoinen syntyi rv 40+2..
Mulla on viikko sitten alkanu molemmissa käsissä melkoiset kivut, rannekanavan ahtauma eli hermot puristuksissa.. aiheuttaa pirunmoiset kivut sormiin.. Sama homma kuin esikoista odottaessakin, ja rannetuet on ahkerassa käytössä..
Jotenki on hankala yrittää keksiä mitä kaikkea pitäisi vielä hankkia vauvalle, vaikka esikoisen vauva-ajasta on vasta pari vuotta..

Meillä nappas 4 kk kuluessa ja pidän kans tätä onnekkaana! Mekin on yli kolmikymppisinä tavattu ja haluttiin kans hetki olla kaksin ennen vauvan tuloa, kerettiin parit reissut tehdä ym.

Kaverilla oli kans nuo rannekanavan ahtaumat, jotka molemmilta puolilta leikattiin nyt toisen lapsen jälkeen. Raskaus voi kai pahentaa tilannetta.

Hei, oliko OP:n ilmaisen vauvavakuutuksen ottajia täällä? Saako sen irtisanoa maksutta vuoden jälkeen, jos päätyy siihen, ettei halua jatkaa?

Meillä esikoinen syntyi rv 40+1 ja supistukset alkoi rv 40+0, syntyi kul vasta 23:29 et melkein meni siihen 40+2 asti :D toivottavasti tällä kerta synnytys olisi nopeampa

Tulee oleen melkonen viikko. Mennään tänään hoitaan viikoksi serkkulapsia, heidän 4 + meidän 2. +Masuasukki. Hengästyttää jo ajatus , tulee olee varmaa melko säplinkiä..:eek: heidän nuorin onneks 3 vuotias jo ettei mikään taapero enään. Mut tulee oleen touhukas viikko! Saa viikon ajan leikkiä 6 lapsen äitiä..:dead:

Erikoisesta oltiin yliaikasuus kontrollissa jossa todettiin olevan tarjonta virhe. Syntyi sektiolla 42+0. Kuopus meni myös yli lasketun ja otettiin varuiksi magneetti kuva ja todettiin ettei mahdu. Olen siis itse tosi pienikokoinen. Syntyi sektiolla 41 +1. Jälkeenpäin ajatellen onni ettei synnytykset käynnistyneet itsestään, vaikka alateitse olisin halunnut synnyttää jos olisi ollut mahdollista.
Tää kolmas tulee sitten toivottavasti suunnitellulla sektiolla ennen laskettua aikaa...

Ääh, sinne meni lumet. Aamulla satoi vettä ihan ropisemalla. Kovin on synkkä päivä. Musta on tullu myös laiska enkä oo vielä tänään saanu mitään aikaiseksi. Pitäisi kyllä, lähteä edes vähän haistelemaan raitista ilmaa. Jos se piristäis. Joka päivä suunnittelen että teen sitä ja tätä ennen kuin mies tulee töistä ettei pimeällä enää tarvitse ulkohommiin lähteä. Iltapäivällä sitten huomaan, etten oo tehny vielä mitään enkä kaikkea ajoissa ehdikään. Noo, mikäs hätä tässä on. Nautittava näistä hetkistä kun saa olla yksin kaikessa hiljaisuudessa :)

Meillä esikoinen syntyi siis 40+1, mutta supistukset alkoi jo 39+4, lapsivettä alkoi tihkua 39+6, joten kalvot puhkaistiin 40+0 kun ei meinannut itse lähteä etenemään synnytys. Toivon, että tällä kertaa menisi luonnollisemmin kaikkia ja syntyisi vähän helpommalla... Muistan, kun ekat kipeät supistukset tuli, mua alkoi itkettää ja mietin voiko koko jutun vielä perua :p

Takaisin