LOKAKUU keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Caarina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei hemmetti ! Meidän yli-innokas koira teki tänä aamuna sen mitä oon pelännyt koko raskausajan, hyppäs suoraan vauhdista tassuillaan mun mahaa vasten ! :arghh: Kyseessä +30kg voimakas koira ni nyt kyllä huolettaa onko masussa kaikki ok :nailbiting: Poika liikkuu kyllä mutta varsin epämukavasti, ja välillä tulee sellanen paineentunne alamahaan ja vihloo ylävatsasta.. Harkkasupistuksiakin tullut muutama. Pitäisköhän soittaa neuvolaan tai synnärille? Rv 31 + 1

Kannattaa aarre soittaa ja kysyä. Ei siinä mitään häviä.

Meillä koira tekee (myös 30+) kaikille kans tota samaa, muttei mulle ja lapsille. Oon ainoa joka jaksanu olla sen kans jämpti ettei hypi, polvella oon aina blokannu ja ignorannu koko karvatin.

Minäkin Aarre soittamisen kannalla.

Olipa täällä kiva herätys tänään. Ihmettelin jo eilen miten on yläleuka niin kipeä, että tuliko se muutaman karkin syönnistä eilen. Aamulla sitten totesin, että viisurihan sieltä on esiin putkahtanu! Multa on kaks plus yks tavishammas jo poistettu ja kaikista oon sen kolmisen viikkoo kärsiny. Särkylääkkeitä menny niin paljon kun vaan on uskaltanu ottaa. Ja tämä siitä huolimatta, että oon pilkulleen noudattanu hoito-ohjeita ja yrittäny toimia oikein. Toivon vaan, ettei tuo ala vielä vaivata, koska luultavasti olen operaation jälkeen (jos menee niinkun ennenkin) muutaman viikon täysin toimintakyvytön.. :(

Viisurit on pyllystä! Mulla on vielä 2 jäljellä ja todellakin meen poistattamaan kunhan saan. Ne joudutaan leikkaamaan ihan kun ei puhkea kunnolla..

Soitin neuvolaan, ja ilmeisesti niin kauan kun sikiö liikkuu, kaiken PITÄISI olla ok. Koitin kyllä painottaa että on aika kivuliaitakin tuntemuksia, niin kuulemma niin kauan kun sikiö liikkuu tarpeeksi eikä ala tulemaan säännöllisiä supistuksia tai veristä vuotoa/lapsivettä, voi olla rauhassa. Ja sanoi vielä että näille viikoille melko normaaleja kipuja tälläset menkkamaiset jomotukset, harjotussupparit ym, jännä vaan ettei mulla ole aikasemmin tullut tälläsiä tuntemuksia ennen ko. Tapahtumaa niin vähemmästäkin sitä miettii että onkohan kaikki nyt ok.

Mie viimeks ku soitin synnärille niin sanottiin että menkkamaista kipua jne jos tulee niin pitää soittaa ja mennä käymään koska epänormaalia! Ja viimeksi lääkäri sanoi myös että vaikka tulis kivuttomia supistuksia niin jos ne on säännöllisiä esim 2h ajan 10min välein niin pitää huolestua ja mennä näytille.. Mut No siihen vaikuttaa myös se oma olo.. Itselläni on hyvä olo ollut kaikesta huolimatta.

Ite soittaisin vielä synnärille varmuuden vuoksi kun osaavat siellä kuitenkin antaa paremmin ohjeet..

Meillä on meiän isoin (+40) törmänny täydessä vauhdissa muhun mutta sen kummempia kipuja tms ei oo tullut. Kysyin neuvolassa näistä törmäämisistä ja terkka oli sitä mieltä että vauva on melko hyvin tommosilta turvassa, kaatumisesta tms. tulee paljon suurempi iskuvoima kuin isonkaan koiran hyppimisestä.

Tietty jos alkaa vähänkään jotain oireita tulemaan niin tarkistuttaisin kyllä, saa ainakin mielenrauhan.

Tulin neuvolasta ja kaupasta ja postin auto odotti pihassa, mun vaunut tuli! Postitäti oli just lähdössä viemään pakettia kaupalle postiin, onneks satuin pihaan. Nopeasti tuli kotiin, kun eilen postin mukaan oli vasta suomessa. Postitäti kantoi laatikon mun kanssa tupaan ja mä tietty rehasin sen loppumatkan ja avasin intona ja istahdin lattialle... Hups... Nyt vähä huilin täs sohvalla kun supistelee... Jatkan pian kokoamista :P

Hei tyhmä kysymys! Millä pesuaineella kannattaa pestä vaunun kankaat? Meillä on meinaan käytetyt ja mietin että onko kannattavaa ostaa erikseen esim jotain homepesua? Et jos niissä onkin hometta vaikka sisällä säilytetty?

Mietin fuji pesua myös, noissa on aika voimakastehtaan tuoksu. Mä kyl sinuna pesisin homepesuaineella, uskon että jos ei kaupasta löydy niin voipi olla rautakaupassa tai venetarvikeliikkeessä?(biltema esim.) Tietty katsoa että muuten olis sitte mukava hengitellä pesun jälkeenkin ettei millään myrkyllä pese. Mä ajattelin et pesen samalla millä vauvan vaatteet ja sitte suihkutan kalvon päälle.

Joo ja siis ku saatiin noi ilmaiseksi niin ei haittaa varma ostaa jotain ainetta ihan.. Mietin vaan myös sitä että eikös noi kunnon aineet oo kuitenkin aika kovia myrkkyjä.. Melkein vois olla hyvä pestä ensin sillä aineella ja sitä vielä uudestaan että varmasti puhdistuu kunnolla siitä aineesta!

Selailin eilen kännykän kuvia ja löysin huhtikuun 8. päivän otokset plussa r-testistä. Edelleen tuli se sama mahanpohjassa tuntuva olo, ihan kuin silloin perjantaiaamuna, kun ne kaksi viivaa tikkuun piirtyivät. Meillä vauva sai alkunsa siis aivan yrittämättä, juuri ehdittiin kuparikierukka poistaa kuukautta ennen plussaa ja kun ikää kummallakin on 37-38v niin ajattelin aikaa kuluvan kuukausia.. mutta toisin kävi. Plussa niin pian ehkäisyn lopettamisen jälkeen tulikin ihan shokkina, kun itseni olin psyykannut siihen "malttamiseen ja tjottailuun". Kun sitä plussatestikuvaa eilen katseli, tajusi taas miten onnekas sitä onkaan, että tässä ollaan. Muutama hassu viikko ja meillä on ihan oikea, oma vauva täällä kotona. :) :) Ja juu, voitte uskoa, että hormoonimamma vetisteli ja vetistelee nytkin kirjoittaessaan tätä. Onnellinen olo. :)

Jotenkin tässä raskaana ollessa on täysin unohtunut tuo itse raskautuminen ja koko se "prosessi". Meillä oli taustalla hyvin raskas keskeytys ja siitä meni reilu vuosi ennenkun tulin uudestaan raskaaksi. Ekalla kerralla meni vähän niinkun Eliza79 mainitsi, nopeasti ja shokkina joten en myöskään osannut suhtautua siihen, että uusintakierroksella ei mennytkään yhtä nopeasti. Nyt kun muistelen sitä aikaa niin tuntuu, että se oli pelkkää kalenterin tuijottamista ja yrittämistä ja aina kierron alkaessa yhtä pettymystä ja itkua.

(Minun) Pitäisi muistaa olla onnellinen siitä, että ollaan tässä tilanteessa (vaikka vähän sattuu ja kirpasee ja ja ja). :happy:

Mulla on taas etuoikeutettu olo, koska 2/3 lapsistani ovat suunnittelemattomia ja suunniteltukin tärppäsi heti. Tuolla yläkerras on kyl joku mun puolella :)

Se kamala ajatus pyörinyt päässä, sama mikä kaksi kertaa ennen kun lähestyvää synnytystä ajatellen. Jos jotain tapahtuu, ja pitää valita vauva vai minä, kumpi lähtee kumpi jää? 10v sitten sanoin että ehdottomasti vauva jää! Ja toisellakin kertaa olisin vauvan jättäny. Nyt kun mietin... Ehkä mä jäisin tälläkertaa, koska mua jäädään kyllä kaipaamaan... Kauhea ajatella näitä eikä tilannetta eteen kyllä varmasti tuu, mut kaikkee sitä miettii.

Ite en kans oikein edes muista tota aikaa.. Muistan vaan sen miten rankkaa oli henkisesti kun läheiset ilmoittaa että heille on tulossa lapsi.. Ja sit työ lapsiperheissä oli myös tietyllä tavalla tyhmä valinta itseltäni kun ajattelin että en kuitenkaan saa omaa lasta.. Mut no nyt ollaankin kuitenkin jo tässä vaiheessa ja näyttää todennäköisemmältä että saa sen oman nyytin kuitenkin syliin vielä :)

Takaisin