LOKAKUU keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Caarina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ihania unipesiä ootte tehny! :Heartred
Täytyy laitaa anopille tuo linkki, jos se haluais ommella. Mulla itelläni ei pysy edes parsinneula kourassa... :arghh:
Mä ajattelin, et jos vaave nukkuis ihan alkuun tuollaisessa pesässä mun ja miehen välissä, jos/kun esikoinen haluaa nukkua mun vieressä myös. Esikoisella on oma pinnis meidän sängyn vieressä, mut nyt on ollu reilu viikko sellaista, että haluaa tulla äitin viereen nukkumaan ja olen hänet siihen tietenkin nostanut. En aio muuttaa poikaa omaan huoneeseen, jos se ei näytä luontevasti sujuvan ennen vauvan syntymää. Nukutaan sitten kaikki vaikka samassa sängyssä. :p

Qaakkeli, synnärit vaatii neuvolakortin ko synnyttään menee. Kätilöiltä saa varmaan monipuolisemman vastauksen et miks :p tää mun ystäväkätilö on monesti sitä painottanu et kuleta mukana sitä!

Mä olen kuljettanu käsilaukussa koko raskausajan. Kun jos onkin muualla kuin omassa sairaalassa eivät nää susta juuri mitään esitietoja. Meillä tosin välillä kulkee huonosti myös neuvolan ja synnytyssairaalan välillä.

Joo, viimeisellä kolmanneksella aina kun kaatuu tai pyllähtää pitäisi mennä näytille. Istukka saattaa irrota.

Mulla on aina käsilaukussa äitiyskortti mukana, kun ei tiedä mitä tapahtuu.

Mulla on neuvolakorttiin liitetty tieto esim siitä että lapsi on rh- (kyseinen tieto ei löydy ipanasta mutta löytyy kyllä jos lähtis selaamaan mun labroja) ja kyllä ne vähän aina laskee viikkoja sen kortin perusteella.. Mut joo en kans tiedä ihan tarkkaa syytä tohon..

Jestas että oli mielenkiintoinen valmennus.. Puhuttiin neuvolassa siis vanhemmuudesta jne ja jotenkin tuli siellä semmonen olo että miksi olen täällä! Siellä oli siis yksi pariskunta ja minä paikalla..

Mulla pyydettiin muuten äsken heti kun ovesta astuin synnärille neuvolakortti ennenku mitään muuta sanottiin. Käsilaukus kans aina toinen on et onko käsilaukku mukana...

Tää kätilö muuten täytti mun esitiedot samalla kun olin käyrällä. On valmiina sit ku on h-hetki :)

Mä soitin eka muuten sairaanhoidon neuvontaan ja kysyin toimintaohjeita ja sanoi että päivystyksestä käännytetään suoraan synnytyssaliin ja käski soittaa suoraan sinne. Mä käsitin et mä tarvin sinne lähetteen. Synnärillä sanottiin että tänne vaan.

Ampiaispesä; paineet laski 115/82, onneks. Pissa oli puhdas. Mä vähä jo säikähdin...

Täällä kans menee kaikki noi raskauteen liittyvät niin että soittaa suoraan synnärille..

Mulla pyydettiin muuten äsken heti kun ovesta astuin synnärille neuvolakortti ennenku mitään muuta sanottiin. Käsilaukus kans aina toinen on et onko käsilaukku mukana...

Tää kätilö muuten täytti mun esitiedot samalla kun olin käyrällä. On valmiina sit ku on h-hetki :)

Mä soitin eka muuten sairaanhoidon neuvontaan ja kysyin toimintaohjeita ja sanoi että päivystyksestä käännytetään suoraan synnytyssaliin ja käski soittaa suoraan sinne. Mä käsitin et mä tarvin sinne lähetteen. Synnärillä sanottiin että tänne vaan.

Ampiaispesä; paineet laski 115/82, onneks. Pissa oli puhdas. Mä vähä jo säikähdin...

Hyvä, että paineet laski ja pissa puhdas <3

Mullakin on ollu koko ajan neuvolakortti mukana, muistaakseni sitä suositeltiin jo ekassa neuvolassa. Jos joutuu vaikka onnettomuuteen tms, niin olisivat jo alussa nähneet sieltä, että olen raskaana ja että kuinka pitkällä menossa ja kaikki muut tärkeät tiedot. Niitä tietoja äidistä ja vauvasta ne tietty kattoo synnärilläkin. varmaan nopeiten ja varmiten löytyy tiedot kortilta.

pitääks mun ruveta kantamaan käsilaukkua(neuvolakorttia) kävelyilläkin :D Ei ainakaan tuu mitään jos vaihdan sitä käsilaukusta taskuun ja taskusta toiseen taskuun. Sit se on hukassa. Eipä tässä toisaalta pitkiä lenkkejä enää jaksakaan tehdä.

Voi skekke! Lakkasin tuossa varpaan kynsiä heikossa valossa vanhalla lakalla. Ei oikein heleventti enää taivu! Miten toi maha voikin olla niin joustamaton, ettei jalkaa saa mitenkään koukkuun vierelle. Ja sitten jos saa koukkuun niin tuntuu että vois jo ruveta vauvvaa ponnistamaan. Ongelmia aiheuttaa tää tukipallo myös silloin kun yrität syödä sohvapöydältä ruokaa. Todella epämiellyttävä tunne! Sohvallakaan ei voi kunnolla löhötä kun ei taivu selkä enää niin mutkalle. Piti laittaa tyyny selän taakse, että voi röhnöttää selkänojaa vasten. Nyt on myös alkanut selkäkivut, kun ei voi olla enää vanhalla ryhdillä rennosti.
Kengät menee vielä kenkälusikalla ja jalka taipuu poikittain että saa sukat jalkaan, mutta kuinka pitkään :o

Takaisin