LOKAKUU keskustelu

Kiva fuji kun on samanikäistä leikkiseuraa :) mun veljellä kans saman ikäiset lapset kun mulla niin on ollut koko kasvun ajan ikätovereita.

Mun on olo ku hakattu... Oikea kylki sattuu ja on muutenki vaikea olla. Illalla tuli kaks kovaa supistusta onneks nopeesti ohi. Tänään parempi ottaa rauhallisesti. Vaikka työtä olisi...
 
Eipä siitä serkusta varmaan paljoa leikkiseuraksi ole kun veli asuu perheineen Kiuruvedellä ja me Turussa :grin mut No kesällä varmaan lomien aikaankin tulee käytyä siellä sit.
 
No siinätapauksessa vähän hankalampi :P mun veli asuu 20km päässä. Yks veli perheineen taas Tampereen lähistöllä jossa olisi tulevalle pikkuselle seuraa ja kolmas veli, tosin vielä lapseton, Turussa.
 
Joo mut ehkä tosiaan mennään kesällä käymään ku täytyy tehdä tommonen reissu ku käy omaa pikkuista näyttämässä sit tuolla kauempana :)
 
Ristus mikä olo... Siivosin kämpän. En jaksa imuroida. Hiki valuu, supistelee, vauva on ylivilkas ja sillä on hikkakin. Oikea puoli sattuu ja mahaankin sattuu. Oksettaa, en oo saanu syötyä mitään kun oksettaa kokoajan. Isommat lapset ovat vaativia... Pyörryttää. Tekis mieli vaan itkeä... Huomenna neuvola, vaikkakaan ei se th voi mitään tehdä.

Sellainen olo että kaikki kaatuu niskaan ja oon yksin kaikki narut käsissä ja mulla ei vaan ole yhtään voimia.
 
Herranen aika sentään! Miten ihmeessä jaksat noin paljon touhuta Caarina?! Mulla on vähän kipuja ja käytännössä makaan vaan sohvalla! Just mietin että miten ihmeessä mun pitäis jaksaa tänään siivota ku joudun laittamaan miehen hakemaan lisää särkylääkkeitä!
Mun siis pitäis imuroida, viedä roskat ja ommella se reunapehmuste tänään.. Saa nähdä saanko aikaiseksi muuta kuin maata sohvalla ja neuloa sukkaa..
 
Ei täällä tapahdu jos mä en tee. Ja näin on synnytykseen asti ja kun tuun sairaalasta kotiin saan varmasti alkaa tiskaamaan ja pesemään lattioita. Armoa ei tipu. Ihan samanlailla oon tehny kaiken ku ennen raskautta, paitsi puutarhaan en oo jaksanu koskea enkä koske.
 
Hui, oot sinä vaan reipas Caarina ! Miten paljon sulla oli viikkoja? Itse en kyllä jaksa/pysty häärätä noin paljon, kaikenlaista olis jos vaan kykenis tekemään.. vointi on vaan heikko ja välillä pyörryttää tai sydän hakkaa tuhat sata! Ei meilläkään kukaan muu hirveesti tee ellei itse, vaikka lapsetkin on jo niin isoja.. ja mies tekee pitkää päivää.. teen mikä kykenen ja piste.
 
Joo no ei meilläkään tapahdu ellen pyydä.. Toisaalta tavallaan olen ite tän valinnut kun en ole keskittynyt hakemaan töitä vaan pitänyt kotia kunnossa.. Ja en tykkää pyytää miestä muutenkaan tekemään kun se tekee pitkää päivää välillä töissä ja mie käytännössä vaan istun kotona jos en siivoa tms..
Jotenkin eilinen oli tosi raskas ja nyt särkee paikat paljon eikä jaksais mitään mut kai se on vaan silti pakko ku en tosiaan haluais pyytää miestä tekemään kaikkea.. (se kuitenkin joutuu ottamaan enemmän vastuuta kodista sit ku lapsi syntyy ja mulla menee aikaa imetyksen opettelussa)
 
No siis on mulla päiviä kun koko torppa on hujanhajan. Tää 120neliöö tuntuu vaan joskus ylivoimaiselta. Mutta jotenkin sitä itte viihtyy paremmin kunnon siistiä ja oon huomannut saman lapsistakin, he ovat rauhallisempia kun on siistiä, kai se on se feng shui juttu :wink mies ei tunnu piittaavan vaik asuisi paskaläjässä. Välillä mun äiti pamahtelee sille tuosta välinpitämättömyydestä ja hetken taas jopa voi laittaa tiskikoneen pyytämättä, mut kun se näkee et mä teen kun hän ei tee, nii jättää suosista tekemättä. Miehet... No näkee sen taas. Lupasin askarrella Halloween juttuja lasten kans ja saavat pitää Halloween hauskaa viikonloppuna kunhan siivoovat huoneensa. Neiti on iha intopiukeena siivoomas, poika taas makaa pimees huonees peiton ala ja kattoo tabletilla videoita ja kun hoputan nii huutaa "Joo!!!!!! Joo!!!!!!" :P

Nyt keitettyä kananmunaa ja currynuudelia nassuun jos sitte jaksais. Lunta rupes satamaan täälläkin. Ja mul on kesärenkaat.
 
Muokattu viimeksi:
Mie oon tyytyväinen että sain vietyä edes roskat ulos :grin tunnen kyllä itteni aika saamattomaksi nyt mut ehkä tää tästä :p
 
Mä oon kans ulkoistanut kaikki kotityöt miehelle - se siivoaa ja pyykkää ja tekee ruuat. Mä käyn vaan töissä ja kotona nukkumassa :) Samoilla fiiliksillä kun Fuji, vähän tunnen itteni saamattomaksi... Mutta kun ei vaan pysty niin ei pysty.
 
Phuuh taas piti yöllä valvoa, kun esikoinen kömpi mun viereen ja sit alkoi huutaa "ei makaamaan, ei nuku". Puol tuntia siinä meni, ennen kuin herra rauhoittui ja noin tunti kun nukahti. Kaikki oli vielä ihan hyvin sänkyyn tullessa, mutta erehdyin sanomaan, että tuu äitin viereen makaamaan. :meh: Uhma...
 
Mun kyllä on pakko touhuta päivät, supisteli tai ei. Yritän välillä helliä, jos ees puoli tuntia päivässä voi ottaa sohvalla rennosti ni se on kova sana. Yksinkertasesti se ei ole mahollista ottaa kovin rennosti ku nuo kaks menevää taapetoa (reilu vuoden ikänen oppinu kiipeileen, pianon päällä yhtenään, keittiön tasolla, portaissa...) yrittää pysyä sen perässä samalla ku esikoinen vaatii huomiota ja ruokaa pitäs tehä ja pyykätä ja siivota..... mies tulee 18 jälkeen töistä, toki hänki tekee tässä kotitöitä ku tulee ja leikittää lapsia mut pääosin kotityöt on mun harteilla. Toki jos tulis tilanne et on iso riski vauvan syntyä etuajassa niin varmaan hoitaja pitäs ottaa mut en mä usko et se sieltä syntyy, aikasemmiltaki on supistellu ja silti menny täysaikaseksi.

Mut joo, eipä kotiäidin oo mahollista saaha saikkua, välilläki tilanne et supistellu monta tuntia putkeen, mut lapset niin pieniä et ei niitä voi jättää "huomiotta". Pakko olla skarppina koko ajan.
 
Mä sain imuroitua ja luututtua jee. Autto ku söi ja kävin pihalla kattomassa ensilunta ja höpötin naapurin paapan kanssa. Nuorison kans tehtiin kummitus joka saa ny kuivua ja he leikki hetken piilosta kunnes ottivat yhteen ja sain karjua kurkkuni kipeäksi ja toimia erotuomarina... Nyt molemmat kiukkupussit huoneissaan ja minä istun kahvikupin kanssa sohvalla... Huh....
 
joo, ei täälläkään kyllä tapahu mitää, jos ite en tee.. Mutta kyl mä jään kakkoseksi Caarinalle mennen tullen :D.
Paras oli, kun eilen imuroin, kun lapset sängyissään.. Niin aamulla, kun sain työn ja touhun seassa vietyä ipanat minne kukakin piti viedä.. Kerhoon, kouluun, hammaslääkäriin => kouluun.. Tulet kotio, niin mukava huomata, että himputin hiekkakerrokset jääkaapin edessä.. Isäntä pääs 11 jälkeen jo töistä ja tuli kotiin, niin isännälle: "Et kai vain aamulla työkengillä kävellyt jääkaapille?" - EEEEE-n. No eipä vissiin :wink. Imuroipa sit uudelleen..

Sain myös sit parvekkeelta otettua tyttären pyörän poikkeen, palikat kerättyä laatikkoon + imuroitua siel ja vein isännän pyörän sit parvekkeelle, että makkarissa säilytetään sit vaunuja isännän pyörän paikalla.

Itse aloitin eilen leikkelee ensisängyn ympärille tulevaa sitä 'verhoilua', niin enkös mä unohtanut sit korkeudesta saumanvarat.. JEE!
 
Takaisin
Top