LOKAKUU keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Caarina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo ite tykkään kauheasti vihreitä kuulia ostaa jouluksi ja niitä oli jo kaupassa! Pystyin kuitenkin olemaan ostamatta. Miehelle kans sanoin jo että pakko kuitenkin saada jouluruokaa että täytyy varmaan pyytää miehen mummia tekemään meille laatikot taidan jotain. Mullakin toi laskettuaika tosiaan neuvolan papereissa jouluaattona! Sais kyllä syntyä ennen mut en kyl silti oo menossa mihinkään juhlimaan joulua vaikka oltais päästy Vauvan kanssa joka kotiin...

Anteeksi huonot kuvat.. Väliaikaisessa puhelimessa hieman sumea näyttö + huono kamera.. Uutta puhelinta odotellessa.
Klo 23.10 eilen valmistui vauvan pesä. Virheitäkin löytyy, mutta löytykööt.. Kyllä se edes jotenkin näyttää siltä, miltä näyttää..
Pitää viel miettiä, että ostanko nauhaa enemmän, että ois hieman nätimmän näköinen (?), mutta jaksanko pujottaa.. Mukava homma jo sekin nimittäin.

Liitteet

• Vauvan pesä - 24.10.2016.jpg
    Vauvan pesä - 24.10.2016.jpg
    129.9 KB · Katsottu: 50
  • Vauvan pesä 2 - 24.10.2016.jpg
    Vauvan pesä 2 - 24.10.2016.jpg
    138.8 KB · Katsottu: 45
Ihana! Mietin ite alunperin samanlaista kuosia mut halusin enemmän väriä!! :D

Itse, jos sukupuolen tietäisin, niin kangas ehkä olisi erilainen.. Tai sitten ei :cat:. Toinen puoli oli eka tarkoitus tehdä erilaisesta tähtikankaasta, mutta sitten päätin, että leikkaampa molemmat puolet samasta kankaasta ja viel jäi nyörikujaankin samaa kangasta. Haluaisin vaunuverhon tehdä tuosta kankaasta, mutta pitäisi tilata.. saksasta.. Joten mietin vielä :D.

Kyllähän kun tuon nyörikujan sai tuohon ommeltua, ni sitten oli helpompaa. Pitää vielä miettiä, jos jaksaisi toisen tehdä, kun vauva on syntynyt :D ja tietää sukupuolen, mutta kelpaa tuo noinkin.:love7

Tuo on kyllä hieno! :happy: Mulla odottaa harmaa-turkoosi pallokangas ja valkoharmaa nallekangas äippäloman alkua, toisesta tulee siis reunapehmuste ja toisesta unipesä, ja jos jää yli niin sitten vielä äitiyspakkauslaatikon koriste.

Anteeks tyhmyyteni mutta mikä idea tolla unipesällä on? :) onko siis sama kun esim. Äitiyspakkauslaatikko, et on pienempi vauvan nukkua. Ja tuleeko tää unipesä pinnasänkyyn vai mihin? Mä oon vähä kankee ny vissiin... :D

Anteeks tyhmyyteni mutta mikä idea tolla unipesällä on? :) onko siis sama kun esim. Äitiyspakkauslaatikko, et on pienempi vauvan nukkua. Ja tuleeko tää unipesä pinnasänkyyn vai mihin? Mä oon vähä kankee ny vissiin... :D

Siis tämä on ihan pieni pesä pienelle. Pituus 75 cm ja leveys 45 cm. Ensisängyn (ä-pakkauksen laatikko) sisällä pidän aluksi ja jos otan viereen nukkumaan, niin laitan tuohon sitten. En tiedä onko hifistelyä, mutta ompahan ns. vielä pienempi tuosta ensisängystä.

Joo siis toi on oikeastaan vähän hifistelyä kun tekee tommosen mut ideana just tuoda ilmeisesti sitä turvallisuuden tunnetta lapselle :) ja ei tosiaan ainakaan mitään peitto/tyyny virityksiä tarvii tehdä

Voi perse kun toi ukko on yrittäny miettiä kummisetää eikä oo voinu mun mielipidettä kysyä... eilen kävi kylässä kaverillaan (josta minä en erityisesti pidä) ja pyytäny sitä kummiks. Luojan kiitos se oli kielräytyny koska kyllä mä ny haluun että kummi on vähä niiku meijän molempien kaveri ja tyyppi josta me välitetää. Seuraavaa vaihtoehtoa sentää tajus kysyä multa ennen ku kysyy ite kaverilta. Tämäkin on mun mielestä huono vaihtoehto koska asuu toisella paikkakunnalla, nähdään pari kertaa vuodessa, tää kaveri perheineen ei koskaan käy meillä vaan meidän pitää aina siirtyä heille, muutenki minä en koe tuntevani näitä läheisiksi...
Ja muutenki mulla oli jo fiilis että kummit oli jo päätetty mutta ei ilmeisesti sit oltukaa, plääh...

Tulipa mieleen et kannattaa kulettaa neuvolakorttia näillä viimesillä viikoilla aina mukana, minne meneekin! Koskaan ei tiedä millon menee vaikka yhtäkkiä lapsiveet ja jos pitää mennä kiireellä sairaalaan. Se nimittäin t ä y t y y olla mukana ko synnärille menee!

Komian ilmalennon lennähdin kun jalat solmiutu jotenki keittiön oven edessä koiraporttina olevaan pyykinkuivaustelineeseen... Oikealle kyljelle pamahdin keskelle keittiön lattiaa... Vauva kovin ainakin möyrii enkä saanut kipeää kun sääriin ja varpaisiin. Pitänee seurailla... Voi mua toheloa...

10v poikani näytti tajuavan tilanteen kun sanoi "voi vauva raukkaa onko sillä kaikki hyvin??" ...äidistä viis :P

Muokattu viimeksi:
Joo se neuvolakortti kannattaa pitää mukana laukussa ihan koko ajan!

Caarina toivottavasti ei sattunut pahasti kuitenkaan!

Rupesin miettiin et jos kuitenki kävis näytillä. Istukka mulla on kuitenki tuo oikeassa kyljessä...

Takaisin