LOKAKUU keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Caarina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Menetkö Qaakkeli leikkaukseen vai laseriin?
Veikkaan, että leikkaus - työterveyteen varasin ajan kun kerta vielä pääsee :) Mäkin ajattelin, että melkoista kukkahattuilua etteikö voisi käydä mutta sitten kaikki puheet mahdollisista tulehdusriskeistä ja ab-kuureista sai miettimään. Menen kuitenkin ihan reippain mielin ja mä oon tuota luomea halunnut pois jo monta vuotta ja nyt on oikeasti jo sellainen, että pakko poistaa.

Saas nähdä joutuuko sitä sit tänään jäämään sairaalaan vai ei. Toivottavasti ei. Mut meni yö vähän huonosti ku valvoin 5:20 lähtien johonkin 7 saakka ja seurailin tilannetta.
Ois kyllä kivasti kaikkea tekemistä vielä ennen ku poju saa tuolta ulos tulla!

Oon vissii vähän väsynyt. En oo itseasiassa huomannut, kun ollut monta viikkoo menossa tukka putkella kun lapset sairastanut ja oli viikon syysloma jne. Tänään menivät klo 8 kouluun. Mä tulin takas kotiin ja kaaduin sänkyyn ja nukahdin heti. Heräsin klo 11, söin ja takas sänkyyn... Klo 14 saan heidät kotiin. Pitänee lepäillä heidän koulupäivät kyllä...

Ei tää väsy nyt mee millään ohi...

Eilen olin miehen kanssa ajelemassa kun lapset oli taekwondossa. Hän oli että mennään johonki edes kylään jne. Hän sitte soitti kaverilleen että paas kahvit. Mulle iski melkeen pakokauhu etten mä ny tän näkösenä voi lähtee! Tarkotin siis kun oon lihonnu ja on tää maha. Mies oli ihan että "häh? Eiks raskaus oo hieno asia?" Mä itkua tihrustin että "kauhee..." Mies perui kyläreissun ja oli ihmeissään. Hän sanoi että oli suunnitellu hakea kipsiä ja tehdä mun mahasta sellasen kipsimuotin. Ja taas mä olin että "Hyi eiiii kauuheeeee"

Kyl sitä erilailla näkee asiat vissiin. Mä oon ihan rikki kun oon ollu sitä mieltä et oon ruma ja lihava oon ollu vaan kotona enkä suostunu lähee mihinkään ja st miehellä tollasia ajatuksia. Hassua.

Edit. No tää on varmaan sen hinta kun ei olla koskaan kahdestaan eikä keskustella asioista. Tai siis yritän kyllä, mutta toinen ei oo luonnoltaan mikään keskustelija. Se että ajattelee mielessään ei riitä kyllä että toinen tietäis mitä tuntee. Mäboon kokoajan molannu itseäni nämä vuodet eikä mies koskaan oo sanonu "höpöhöpö nätti oot" tms. Vaan oon ollu siinä uskossa että mieski pitää mua rumana ja lihavana kun ei oo puolustellut. Erikoinen on ihmismieli.

Muokattu viimeksi:
Miksi, oi miksi mun veli yrittää tunkee itteään ja perhettään meijän elämään? Joo, pitäis sanoo suoraan, et tää nykynen tyyli on hyvä, eli nähdään muutamia kertoja vuodessa, mut ku se vetää kaikesta herneen nenään. Eilenki tuntu loukkaantuvan, ku oon äidin kans sopinut, et se vie mut synnärille, jos mies ei pääse ajoissa töistä kotiin, enkä pyytäny mun veljee.
Muutan koht Kuusamoon, et pääsen perheestä eroon...

Perhe on paras ja perhe on pahin.. Eikös se vähän niin mene..

Itellä menee hermo taas anoppiin ku mies oli laittanu sille eilen viestiä että käytiin tyksissä ja nyt laitoin tänään niin se meinas taas flipata! Kauheeta holhoamista kyllä mun mielestä ja en vaan jaksais! Ei oo mitään syytä ku en ite oo huolissani lainkaan niin miks muut on ihan sekoamispisteessä..

Veikkaan, että leikkaus - työterveyteen varasin ajan kun kerta vielä pääsee :) Mäkin ajattelin, että melkoista kukkahattuilua etteikö voisi käydä mutta sitten kaikki puheet mahdollisista tulehdusriskeistä ja ab-kuureista sai miettimään. Menen kuitenkin ihan reippain mielin ja mä oon tuota luomea halunnut pois jo monta vuotta ja nyt on oikeasti jo sellainen, että pakko poistaa.
No ei suostunu tohtori leikkaa :D
Katottiin läpi mua huolettavat luomet ja totesi kaikkien olevan hyvänlaatuisia ja, että jos vaan suinkaan kestän elää niiden kanssa niin riskittömämpää olisi poistattaa ne synnytyksen jälkeen. Kuulema on aina infektio-riski ja vaikkakin on pieni niin kerta on vältettävissä niin vältetään. Menen sitten synnytyksen jälkeen :)

Puuh, vietin tässä vielä vikat vuosilomapäivät alta pois ennen vikoja työviikkoja ja äitiysloma. Pihi minä sai loistavan ajatuksen matkata vanhempien luona käymään Onnibussilla.. Halvaks tuli kyllä joo, mutta ehkä tästä etiäpäin suosin julkisissa kuitenkin junaa :D Onneksi ei ollut bussit ihan täynnä, niin sain venytellä omalla penkkirivillä tarpeen mukaan.
Vanhempia ja siskon perhettä oli kyllä ihana nähdä <3 Omat isovanhemmat alkaa olla niin seniilejä, että jos eivät naurata, niin enemmänkin ärsyttävät. Mutta ehkä se sallittakoon yli 90-vuotiaille.
Seuraavan kerran kotiseudulle sitten vasta nyytin kanssa.

Hyvä valinta ehkäpä :) mut olis ohjattu hammastarkastuksen jälkeen hampaanpoistoon mutta koska se voi odottaa synnytyksen jälkeiseen aikaan niin sillon on parempi :)

mä voisin kuvitella, jos anopille ilmoittaisin, että nyt jouduin lähtee käymään kyssillä, kun on jonkinlainen 'tilanne' päällä.
Sehän stressaisi siihen asti, kun kuuluisi seuraava ilmoitus, mikä tilanne XD

No siis ei me ilmoitettu.. Se kyseli mieheltä et miten päivä on menny ku eilen oli miehen synttärit.. Mut nyt se sit oli tänään kuitenkin uudestaan olla pelko pyllyn alla vaikka sanottiin että joutuu hakemaan 2 piikkiä.

Muoks. Nyt tyksissä käyrillä ja poju hermostu heti että ei taas mua vakoillaan!! :D

Muoks muoks. Käyrät kuulemma taas erinomaiset ja taas odotellaan lääkäriä.. Tässä saattaa kestää taas -.-

Muokattu viimeksi:
Nyt pitkästä aikaa laivassa kohti suomea :)
Odotan niin innolla viikkoa vanhempien luona, yritän taas nähdä kaikki mahdolliset kaverit ja sukulaiset :Heartbigred ja sit meinaan vaan syödä kaikkia ihania suomalaisia juttuja mitä ei täältä saa :p

Ei siellä tyksissä selvinnyt muuta kuin että kaikki on hyvin ja kortisoni annettiin käytännössä varmuuden vuoksi. Tänään lääkäri puhui että kohdunkaulaa olis 25mm ja täysin kiinni paikat eikä näyttänyt merkkejä avautumisesta.
Ainoa huolenaihe mistä lääkäri mainitsi oli ne supistukset että vaikka olis kivuttomia mutta tulee paineen tunnetta niin jos on yli 2h säännöllisesti 10min välein niin pitää herkästi siinä kohtaa mennä takas..
Muuten saa kuulemma olla rauhallisin miekin kotona ja kokeilla vaikka että auttaako parasetamoli vähentämään niitä paineen tunteita sillon ku niitä tulee.

Auttaako se parasetamoli noihin suppareihin ja millä tavalla? En oo syöny kipulääkkeitä koko aikana, vaikka sais, mut kun kaikki kivut on menny niin nopeasti ohi. Nyt vaan kovettuu maha niin usein, että oon miettiny että pitäiskö välillä kokeilla jotain paratabsia, kun sitä on muillekin suositeltu.

Just otin 2g panadolia kun ollut koko illan maha kipeä, kiristellyt, selkä juilinut ja ollut ikävä paine alakerrassa. Alko kyl röpöttää tos hetki sitte aika kovasti ja mietin et oisko kuitenki vaan ilmaa suolenmutkassa.

Lääkäri sanoi vaan että saattaa auttaa tai olla auttamatta ja ei ole kuitenkaan mikään ihmelääke tuo.. Sanoi vaan siihen malliin että vaikka ei olis kipua ja tulee tosiaan usein niitä paineen tunteita niin kannattaa kokeilla.

Tänään tuli ostettua ensimmäinen joulusuklaa konvehtirasia. Kauppaan oli tullut uutuus Fazerin Omar suklaakonvehdit.
Kieltämättä laskettu aika on häjyyn aikaan, kun kaikenlaiset jouluherkut tulevat niin ajoissa myyntiin kauppoihin. Mahtaa paino taas mukavasti nousta ennen seuraavaa neuvolakäyntiä. :)

Joo mä en kestä, kun noi kaikki herkut tuli esille! Mulla tuli just radi-diagnoosi ja herkut kielletty :meh: Tilitin just miehellekin, että tän vauvan on pakko syntyä ennen joulua, muuten syödään jouluruokaa ja -herkkuja sit uutenavuotena!

Takaisin