LOKAKUU keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Caarina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänään oli isyydentunnustus neuvola. Outoo et se nykyään tehään ennen vauvan syntymää, tosin mua ei haittaa ku iskäehdokkaita on tasan yks :)
Onhan siinä pykälä, että isällä on se kuukauden katuminen vauvan syntymän jälkeen :) Eli jos ei tunnu omalta niin on mahdollista kiistää vielä.

Juu niin on :) Se oli sillon 12 vuotta sit ku joku saarna isälle se tunnustus :D Se kesti kauheen kauan sillo ja siel pienen vauvan kans piti sit keskittyä. Et hyvä näin :)

Joku idiootti päätti silittää vauvan lakanat.. Nyt on kiitoksena tuostakin operaatiosta kipeä selkä, maha ja jalat.. Eikös sitä sanota että tyhmästä päästä kärsii koko ruumis..? :D

Me mennään perinteiseen isyyden tunnustukseen, kun mun isä teki noita hommia työkseen, ni haluun nähdä et millasta se oli :D päästään vauvelin kanssa asioille <3

Miehen kaverin vauva syntyi pari päivää sitten... Toivottavasti pikkunen selviää. LA olis ollut tammi-helmikuun vaihteessa :(

Oho! Toivottavasti selviää. Aikas ajoissa toinen päättänyt putkahtaa sieltä :(

Oi onpa hän ollut aikaisin halukas tähän maailmaan. :( Toivottavasti selviää♡

Se kaveri oli laittanut faceen kuvan siit pikkusest. Meinas tulla itku, ku se hengityslaitekin on niin iso siihen vaaviin verrattuna :(

Ne ihan pienet on kyllä just noin että laite melkeinpä isompi kuin vauva :(

Sitä mä en valitettavasti tiedä. Mies vaan kertoi, ku huomas kuvan facessa, et la olis ollut vast tammi- ja helmikuun vaihtees.

kukkis: Voimia pienelle tulevaan taisteluun, että jaksaa taistella pysyä hengissä <3.
On kyllä aikaisin halunnut syntyä.
-------------

FUJI!!!!! - Sinä ompelit sen vauvan pesän. kun ompelet sen ensimmäisen sauman..
"Aseta pesäkappaleet oikeat puolet vastakkain ja ompele reunat yhteen niin, että ommel alkaa reunan täyttöaukon ulommasta merkistä ja päättyy toisella reunalla samanlaiseen merkkiin. Silitä saumanvarat auki, käännä pesä oikein päin."

(ohjeena käytän: http://static-sls.smf.aws.sanomaclo.../vauvanpesan_kaava_ja_ohje._tulosta_tasta.pdf)

Minulla pää lyö tyhjää, että mistä kohdasta lähdetään ompelemaan..Tuo reunan täyttöaukko uloimmasta merkistä.. Varmaan se merkki mikä on viimeisin, kun katsotaan alareunasta päin eteenpäin. Tai uloimmasta reunasta katsoen ns. 1 merkki?
Miten ihmeessä sain ommeltua kuopukselle kyseisen pedin, koska nyt on aivot ihan narikassa..

Ampiaispesä eli ensimmäisenä ompelet sen uloimman sauman eli se iso uloin kaareva osuus! Se ns pohja ommellaan vasta jälkikäteen! Aloitin ite siitä kohdasta mistä menee solmuun ja ulkoreunaa pitkin ympäri. Eli ihan se alareuna jää kokonaan auki!

Tunnen useamman n. Rv 25 syntyneen, jolla on mennyt kaikki hyvin vaikka taival on pitkä ja rankka! Toivotaan että selviää ja mahdollisimman vähillä komplikaatioilla pieni!

Menin varaamaan ajan luomenpoistoon tänään (kun ikävästi jää rintojen ja vatsan väliin puristuksiin ja on kasvanut ihan huimasti nyt raskauden aikana). Kun eihän sen pitäisi olla ongelma... Mutta sitten google ja hirveä määrä mielipiteitä siitä, että onko siitä lapselle haittaa jne. Mä nyt kuitenkin menen sinne näyttämään sitä kun on jo pikkurillinpään kokoinen ja todella ulkoneva mutta hyvät ahdistukset sain aamutuimaan kun lueskelin kokemuksia / mielipiteitä.

Menetkö Qaakkeli leikkaukseen vai laseriin? Mulla on poistettu molemmilla tavoilla, ja (vaikka varasitkin jo ajan) voin suositella laseria. Varsinkin semmoseen paikkaan mikä liikkuu ja hikoilee. Kainalossa on ihan hirvee jälki, ku sieltä poistettiin luomi kirurgisesti :( Aikomus olis mennä taas laserilla poistattamaan muutama, mut ku ei tällä paikkakunnalla oo laseria, ni joudun käymään muualla.
Mut en kyl keksi kummastakaan, et miks ei vois raskaana ollessa käydä. Molemmissa käytetään vain ja ainoastaan paikallispuudutusta, eikä kipulääkkeitä tarvita. Käyhän raskaana olevat hammaslääkärissäkin ja ottaa puudutteen.

No en uskois kyllä tosta puudutemäärästä olevan haittaa, kuulostaa vähän hysteeriseltä. Ite kävin viisurin poistossa muutama kk sitten ja sanoi hammaslääkäri että aivan huoletta voi olla, tulehdusriski ainut minkä vuoksi mieluusti ei poistella raskaana mutta ite operaatio turvallinen ja puudutteet noin pienenä määränä myös.

Ampiaispesä eli ensimmäisenä ompelet sen uloimman sauman eli se iso uloin kaareva osuus! Se ns pohja ommellaan vasta jälkikäteen! Aloitin ite siitä kohdasta mistä menee solmuun ja ulkoreunaa pitkin ympäri. Eli ihan se alareuna jää kokonaan auki!

Joo, tuon tiedän, että pohja jää auki XD, se tietenkin viimeisenä, mutta kun tuossa noita viivoja on useampikin.. mutta mie ompelin liian pitkälle sitä kaarevaa osaa alhaalta, koska mä saa ommeltua muuten sitä nauhakujaa mitenkään XD. Mitenkähän mä oon tosiaan aikaisemmin onnistunut XD. harmi, kun vanu mennyt pesussa pilalle, niin sitä ei voinut käyttää XD.

Takaisin