LOKAKUU keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Caarina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä ostin eu standardien mukaisen turvallisen verkon mansikkamaalle. Harakat vaan nauro mulle kun repivät verkon rikki ja söivät mansikat... Siin tilanteessa oli kyl hellämielisyys minulla kaukana ja mietin jo ilmakivääriä linnunpelättimenä... :P mun puutarhaan saa tulla vain perhoset ja kastemadot...

Nyt muuten ne hemmetin tintit ovat keksineet pupujen ruokakupit kun siellä on siemeniä ja nyppivät seinästä lasivillaa... Aargh.

Mä en saanut yhtään mansikoita pakkaseen, en edes hilloa :( Yhden litran mehua sain talteen ja nyt suojelen sitä mieheltä, et sais talvella sit kesän makuja :P Mun piti tehä hilloa, mut mansikat loppus ihan yllättäen. Just olin kerännyt muutaman litran ja sit ei tullutkaan enää yhtään mansikkaa :O

Mä rupesin just vähän aika sitten haaveilemaan omasta omenapuusta ens keväänä tähän meidän rivaripihaan. Olis niin kivaa, kun sais poimia omasta puusta evästä. Palauttaa maan pinnalle nää teidän ompputarinat. :D Noh, voihan sitä silti kokeilla, mies kyllä lupas jopa hoitaa sitä, minä kun en viitti edes kukkapenkkiä laittaa tuonne, kun en jaksa sitä kuokkia ja hoitaa.
Mies rupes merkkaileen loppuvuoden keikkoja meidän yhteiseen kalenteriin, viimeinen näytti olevan 16.12.! Mulla LA on siis 22.12., eli aika lähelle liippaa... Onneks tuo on sentään täällä Tampereella, mutta pikkusen jännittää. Esikoinen syntyi rv 41+0, joten en usko, että tämä toinenkaan etuajassa tulee, mut eihän näistä ikinä tiedä. Ja ihan tammikuun alkupuolella tais olla kans yks keikka. Täytyy tähdätä tää synnytys noiden väliin. :D

Joo kannattaa kyllä syödä hyvä iltapala. Esim jotain täysjyvää tms jopa vaikka ihan 4 viljan puuroa!
Itellä onneks riittää tuo että syön päivällisen myöhään (6 ja 9 välillä illalla) ja sit iltapalaksi riittää tyyliin ihan murot tai leipä.

Odotan ite kans niin innolla että poju syntyy ja sais ehkä nukuttua edes pari yötä vähän paremmin ilman noita ainaisia vessassa juoksuja ja kipuja.

Voihan viikkosiivous... Tää on nyt neljäs paussi 2 tunnin sisään kun juilii ja jomottaa... Varsinaisesti ei oo supistellut, muutaman kerran maha kovettunut. Imurointia ja luuttuamista vaille ja sänkyhin puhtaat petivaatteet ja pyykkien vikkausta vaille. Normaalisti viikkosiivous menee tunnissa mut ei tänään...

Lepoa vaan välillä :)

Eilen neuvolassa kerroin että koen välillä superpahaa mieltä siitä kun esikko katsoo niin paljon lastenohjelmia. Eilen pyöri ties kuinka monta jaksoa ohjelmat ja tänään kanssa. Mulla hyvä fiilis ollut tänään mutta vauva pyörinyt massussa niin kovaa että maha ollut koko päivän pinkeänä ja kipeä. Tuntuu että heppu tulee nahan läpi vielä ja se tuntuu aika hurjalta. Lisäksi kun imuroin niin kumartaminen tuntui pahalta. Huilaillut olen nyt siis itsekin, kävelyllä tosin esikon kanssa käytiin hakemassa postilta ihana tuliterä boobin imetysfleece :)

Eilen neuvolassa keskustellessa täti ehdotti mulle kotiapua tarvittaessa. Mies vauvan syntymän jälkeen sen 3vk ainakin kotona mutta sen jälkeen pitäisi selvitä taaperon ja vauvan kanssa + koirat, joista toinen vaatii hieman enemmän hoitamista. Tarkoitan siia niitä aikoja kun mies jopa viikon työmatkoilla. Tukijoukkoja ei ole niin harkitsin vakavissani ihan sen takia että saisin joskus sen tunnin tai pari aikaa käydä vaikka koirien kanssa juoksemassa, ainakin silloin kun mies reissun päällä työn takia :) ihanaa että moista palvelua on mahdollisuus saada jos tarvitsee :)

Ite tein töitä käytännössä lapsiperheille suunnatussa kotihoidossa. Tarkoitus oli nimenomaan esim. auttaa lasten- ja kodinhoidossa yhdessä asiakkaan kanssa mutta myös yksin. Ite olin paljon esim. ulkoilemassa lapsen kanssa samalla kun äiti sai lepoa kotona tai siivota tai mitä ikinä :) Yhdessä kohteessa imuroin kerran viikossa ja muuten siivoiltiin, pyykättiin ja leikittiin lapsen kanssa yhdessä tai sit annettiin äidin nukkua hetki tarvittaessa.

Mulla kävi lastensuojelun kotipalvelu kun lapset oli pieniä. Aina siihen asti kun he olivat 3ja 4v. Parhaimmillaan olivat koko päivän virka -aikaan ja siivosivat, laittoivat ruokaa ja hoitivat lapset kun mä nukuin. Mulla oli siis se vaikea masennus päällä ja olin aika surkeassa jamassa ja olin yh. En olis kyllä selvinnyt ilman kotipalvelun apua.

Itse sain muuten just entiseltä asiakkaalta viestiä Facebookissa ja hän kovasti kans kiitteli siitä ajasta mitä heillä kävin. Tuli itsellekin hyvä olo siitä kun tietää että oikeasti pystyi auttamaan :)
Ite ainakin oon sitä mieltä että kannattaa ottaa apua vastaan jos vaan sitä tarvitsee kun se kuitenkin helpottaa ihan huomattavasti. Ja ainakin näin työntekijän näkökulmasta meillä pyrittiin just siihen että ainoastaan se yksi ja sama hoitaja käy asiakkaan luona ja varalla saattoi olla maksimissaan 2 hoitajaa että lapsikin tottuu siihen ihmiseen joka siellä käy :)

Meille on myös luvattu tarvittaessa neuvolasta apua, kun tämän syntyessä mulla on sitten 2vauvaa. Esikoinen ei ehdi vuotta täyttää ennen tämän laskettua. Toki jos päättää ensi vuoden puolella vasta syntyä niin sitten esikoinen on vuoden.

Mies on luvannut olla ensimmäiset 7vk kotona, kun tosiaan on esikoisen isyyslomia myös pitämättä ja niistä saa käyttää 24 samaan aikaan kun äitiyslomalla olen. Eli yhteensä 42pv. :)

Kun sulla on caarina tuollainen kokemus aiemmista lapsista, niin miksi nyt haluat hoitaa sun ja miehen yhteisen lapsen yksin? Eikö olisi vaan hyvä ottaa mies mukaan hoitamaan lapsen asioita mahdollisimman paljon?

Onko muilta muuten hävinnyt täältä muut reagointinapit viesteihin, paitsi toi tykkää? Siis vaikka oon koneella ja tietty silloin selaimella.

Omaa napaa: On se tääkin kun p*skalla käymisestä on tullut melkein urheilusuoritus. Nimim. taidan syödä jatkossa enemmän luumuja.

Aamutorkku, sama täällä. Olen nyt turvautunut aamuisin pegorioniin. Ihan tuskaa tuo vessassa käynti.. :/

Mulla onneks vielä toimii maitokahvi ja tee ummetukseen.. Mut pitää varmaan ostaa kohta luumuja itekin..

Tänään taas joku outo nälkäpäivä ku kokoajan vois syödä jotain..

Joo täältä myös napit ollu kateissa kait jo pari päivää (oon siis kännykällä täällä mut ei oo mobiilisivusto eikä app)

Mun vatsa on ollu liiankin toimivainen!
+nyt sohvalla istuessa mun alapää on ihan puuduksissa. Painaako se kakara jo nyt mun synnyttimiä! :D
+miks mun vuoto on tummempaa kuin normaalisti?

Mulla oli eilen loputon nälkä. Nyt käyn Hulluilta päiviltä hakemassa herkkuja :angelic:.

3 viikkoa mammalomaan...oon niin kypsä....

Takaisin