LOKAKUU keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Caarina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla oli kans just tollai että nukuin mutta tuntui että en nukkunut kunnolla vaan semmonen valppaus pysyi koko ajan mukana on. Kesti joku 2-4 viikkoa tuo enkä mielestäni tee mitään eri tavalla kuin aiemmin mutta nyt olen taas nukkunut paremmin ja nähnyt unia. Tilanne tais laueta siitä että nukuin väkisin päikkärit.. En ole ihan varma.

Hemmetti mikä aamu.. Onneks on paja kiinni tänään. Aamulla ku heräsin oli helvelittisest menkkakramppikivut, ylävatsa sattui ja oksetti. Kyllä se siitä sit laantui jonkin ajan päästä. ku miehen lähdettyä töihin menin takas sänkyyn. Ku heräsin uusiks, ni taas ihan sama juttu. Kivut ja krampit oli taas päällä, täl kertaa kesti vähän kauemmin, et hellittää. Tälläkin hetkellä vatsa on todella pinkee, ellei jopa kova. Ihan ku tökkis kunnolla jännitettyi vatsalihaksii. Ei pientäkään joustoo. Kipuja ei onneks oo. Tarttee seurata tää viikonloppu, ja jos joka aamu on tämmöstä / kivut tulee kesken päivän, ni sit soitan neuvolaan. Tyyppi onneks on eläväinen ja ilmottelee ittestään koko ajan :) Arvasin, ettei loppuraskaus mee niin kivuttomasti ku alku ;)

Parisuhteista sen verran, et vaikka oma isä ei ollutkaan mikään mukava tapaus lapsuudessa, ni silti oon aina ihannoinut omien vanhempien parisuhdetta. Ne puhuu kaikesta, pystyy kuittailee/vittuilee toisilleen (ei siis loukatakseen) ja muutenkin viihtyy hyvin yhdessä, ja haluaa tehdä kaikkee yhdessä. Oon onnellinen, et sain ittelleni samanlaisen parisuhteen.
Isoin ongelma mulla oli, et oon hyvin määrätietoinen, enkä siedä käskyttämistä, ni miehet pelkäs mua. En mielistellyt, enkä sietänyt sovinistisia juttuja, vaan annoin itte samalla mitalla takasin. Onhan mua luultu lesboksikin sen takia xD Ja oonhan mä appiukon painajainen, ku anoppi on semmonen hiiri, et pakenee kaikkii tilanteita, eikä suostu edes keskustelemaan asioista. Veikkaan, et nekin on enää yhdessä velkojen takia. Pahasti sanottu, mut mies sanoi ton eka :P

Jos on ylävatsakipuja, kannattaa muistaa, että voi liittyä raskausmyrkytykseen. Jos on turvotuksia, päänsärkyjä tms. lisäksi, niin ehdottomasti neuvolaan soitto/käymään!

Joo, siis seurailen tilannetta, ja jos tilanne vaatii, ni soitan neuvolaan :) Mitään muita oireita kun ei ollut. Eikä kipua oo enää tuntunut.

Meinaatteko aamutorkku käydä vielä ennen kun vauva syntyy vai onko tämä vipo reissu? :) teillä aikalailla sama matka kuin meilläkin sukulaisille ja nyt marraskuussa joku vkl olis tarkoitus käydä "joulureissulla". Alkaa viikonloput käydä vähiin kun muitakin menoja, joulukuussa ei enää kauas matkata, marraskuun vipo vkl on myös siinä ja siinä.

Me lähdetään Helsinkiin käymään viikonloppuna kun täytyy mennä isän kanssa syömään. Isällä siis olis viisikymppiset joulukuun alussa eikä päästä sinne ollenkaan juhlimaan niin mennään nyt syömään ja jotain..
Itellä ainakaan ei ole jaksamista lähteä enää pitkille reissuille. Poju rupeaa aina siis autossa pönkemään niin kovin joka suuntaan että tulee huono olo ja myöhemmin sit alkaa supistamaan ihan :(

Meillä myös tuo sama 500km suuntaansa appivanhemmille. Viime viikonloppuna käytiin ja seuraavan kerran sitten vauvan kanssa. Yllättävän hyvin meni automatka kun saa selkänojan säädettyä. Nämä Suomen maantiet ovat vaan paikoin tosi huonossa kunnossa joten vatsassa tuntui inhottavalta töyssyt.

Viikonloppuohjelmassa vaunukaupoilla juoksua ja sunnuntaina illalla harrastusjuttuja. Tällä kertaa ei muuta ohjelmaa, harvinaista! Voisi vaikka huomenna mennä ulos syömään ja/tai leffaan, kaikki toitottaa että NYT täytyy nauttia yhteisestä ajasta ja tehdä kaikkea, kohta kaikki on paljon vaikeampaa. Kai se on uskottava.

Tulihan se sieltä;

"käänny ny ihan sivuttain, voi kamala kun se on iso! Ooks varma ettei oo kahta vauvaa?? Yks iso on ainakin, 4900g ja 53cm!" -anoppi

Mä sanoin et se on korkeella ja vaihdoin puheenaihetta...

Caarina mulla kans vähän samanlaista.. Tosin miehen mummi kyseessä ja hän toteaa aina "meidän paksulainen" ja tosiaan tarkoittaa mua sillä.. Ottaa päähän kyllä kun muutenkin kökkö olo ku on niin iso maha :(

Mulle taas joka kerta kun anoppi näkee niin sanoo, ei se mee loppuu asti millään. Tulee varmaan jo pian. Ärsyttävää.

Joo siis en ymmärrä miksi tarttee aina sanoa siitä. Okei kauhistelen ite mahaani mutta eikö se voisi riittää? Ku mulle meinaa tulla huono olo jo siitä kun mies sanoo jotain positiivista mun mahasta.. Tänäänkin sanoi että "et sie ole iso vaan poju on" ja "hyvä se vaan on että poju kasvaa vai mitä" ku kommentoin sille tosta mun fiiliksestä.. Tule vaan olo että olen läski ja huono tai jotain vaikka tiedän että painon suhteen kuitenkaan ei ole ongelmaa vaan toi maha on vaan kasvanut..

Meinaatteko aamutorkku käydä vielä ennen kun vauva syntyy vai onko tämä vipo reissu? :) teillä aikalailla sama matka kuin meilläkin sukulaisille ja nyt marraskuussa joku vkl olis tarkoitus käydä "joulureissulla". Alkaa viikonloput käydä vähiin kun muitakin menoja, joulukuussa ei enää kauas matkata, marraskuun vipo vkl on myös siinä ja siinä.

Tää on varmaan vika reissu. Alunperin piti mennä vasta 3 vk päästä, mutta miehellä olikin reissua jo muuten pari sataa km tähän suuntaan, niin yhdistettiin siihen.
Ehkä sitten ittekseni käyn vielä jossain kavereiden luona kun äippäloma alkaa.

Mä oon vähän ootellut että ois kuullu enemmän kyseenalaisia vitsejä mahasta mut aika vähälle on jääny. Tää pyöreä raskausmaha on jotenkin semmoinen väliaikainen yleistila naisilla, etten vaan osaa ottaa henkilökohtaisesti ulkomuotoon liittyviä kommentteja. Parhaat hävyttömät vitsit kuulin miehen työkaverilta, kun se mietti miten mun mies pääsee pakoon tätä tilannetta.
Eniten vaan ärsyttää ne kommentit, kun hössöttäjät varoittelee, että älä tee sitä, äläkä kaadu ja varo nyt. Mun mahan tuntemukset on määränneet tahdin puoli vuotta, enkä oo ketään muuta kuunnellu. Jos ei satu niin teen ja jos sattuu niin jätän tekemättä.

Mä oon välttyny kommenteilta kun en vaan tapaa sukulaisia :p työkaverit tai ystävät ei jaksa tuota uloketta kommentoida ja ainoa kommentti jonka mies on sanonu oli viime viikolla kun tokaisia, että vihdoin vatsa alkaa olemaan tissejä isompi :grin

Mä kuulen päivässä monta kymmentä kommentia koskien mahaani ja sen kokoa. Hyväähän ihmiset tarkottaa joo, mutta ei hirveästi enää itseltä irtoa mitään vastauksia, kun koko ajan joku on päivittelemässä mahaa.. Ison työyhteisön haittapuolia.. Tekis mieli välillä laittaa lappu otsaan 'kyllä, maha kasvaa'. Onneks mahan taputtelijoita ei oo vielä suuremmin tullut vastaan!

Ja sama mulla Vius, että kaiken maailman hössöttäjät ärsyttää! Mua on tällä viikolla mm yritetty estää kyykistymästä ja nostamasta tippunutta kynää..

Joo no onneks tuolta taputtelulta on säilynyt. Se olisi kyllä viimeinen tikki meikäläiselle..

Tänään tarttis varmaan saada aikaiseksi tehdä se unipesä valmiiksi kun kävin ostamassa lisää tarvikkeita siihen jo :)

Takaisin