Lokakuiset 2018

Mä laskeskelin ton 3.10. oletetun ovulaation perusteella, neuvola laski mulle menkkojen perusteella lasketun ajan syyskuun loppupuolelle, mut oon melko varma et mun arvio on oikeampi :D

Miullakin on toi 3.10. la :) laskin sen ihan tolla vau.fi omalla laskurilla ja ainakin viimeks se oli sama mitä neuvola laski.

Niin ja tervetuloa uusille! :)

Miusta on jotenki hassua tottua tähän et voin kirjottaa tänne ku aikasemmi oon vaan ollu vierailevana lukijana esikoisen lasketun ajan ryhmässä ja sitte oliko se raskaaksi 2017, mitä seurailin. Monesti kyllä meinasin alkaa kirjottaa mut ei jotenki tullu ikinä alettuu :p

Juuri meinasin kysellä tota neuvola-asiaa. Joo, tällä viikolla meinaan sinne soitella ja lisäksi yksityiseltä aika alkuraskauden ultraan. :)

Itse olen kirjoitellut kuumeiluklubien puolella, joten viestimäärien tarkastaminen ei niin helppoa. 5/30.

Oireita ei ole kuin hieman etovaa oloa ja vihlaisuja vatsan alueella. Viimeksi kyllä taisin oksentaa jo tässä vaiheessa...

Musta on niin outoa että eka neuvola on vasta kolmen viikon päästä. Muistelen että viimeks pääsin neuvolaan tyyliin seuraavalla viikolla kun olin tehnyt testin.. Mut viime vuosina niitä käyntejä on kai muutenkin harvennettu..? En tiedä pitäiskö mennä siihen varhaisultraan, et sais varmuuden. Keskenmenoa en pelkää, yritän nyt vaan keskittyä positiiviseen ja nauttia tästä raskaudesta ja siitä että toistaseks ei oo pahoinvointia (vaikka välillä just tulee mieleen et onkohan kaikki hyvin?). Viime raskaus oli henkisesti niin tunteiden sekamelskaa kun oltiin miehen kans niin nuoria silloin. Oon myös super innoissani että esikoinen saa vihdoinkin sisaruksen, ja uskon että meille tämmönen iso ikäero on just sopiva. En olis sillon 2-kymppisenä opiskelijana jaksanut toista lasta perään.

Onks täällä muita joilla isompia ikäeroja lapsilla? :)

Mulla varmaan laskettu muuttuu kun on kierto ollut vielä hyvin epäsäännöllinen. Siis plussasin ennen kuin kuukautiset oli edes myöhässä. Oksentaminen pisti pissimään tikkuun kun heräsi epäilys. Oma arvio että olisi 4+3 mutta neuvola laskee että olis 4+5 tai 4+6.

Minulla on kokemuksia keskenmenoista. Minulla on kaksi varhaista ja yksi tuulimuna. Tämä on minulla siis kuudesraskaus. Itse luotan oireisiin. Ne jotka on menneet kesken tai olleet tuulimuna, niin en niiden aikana ole kärsinyt pahoinvoinnista. Nyt kaksi edeltävää kärsin jo ennen kuin kuukautiset oli myöhässä ja tässä sama juttu niin pyrin luottamaan oireisiin.
Tämä on muuten hyvä pointti. Mitä surkeampi olo, sitä parempi!

Hei!

Minulla tämä on ensimmäinen kerta IKINÄ kun kirjoitan mihinkään keskustelupalstalle :) Mutta nyt koen, että kun ensimmäinen raskaus on kyseessä ja emme mieheni kanssa halua vielä kenellekään näin varhaisessa vaiheessa kertoa, niin olisi kiva saada vertaistukea ja vertailla yhdessä olotiloja ja kokemuksia sekä jakaa tietoa. Olin niin into pinkeenä testin tekemisen jälkeen, että varasin neuvola-ajankin ennen kuin ehdin edes miehelle kertoa iloiset uutiset :D Eli kiva osallistua keskusteluun, että pääsee ventiloimaan johonkin. 3.10. on minullakin laskettu aika.

Onneksi on tämä keskustelupalsta, koska tätäkään en pysty kenelle muulle nyt jakamaan...

Eilen illalla ennen yövuoroon lähtöä alkoi menkkakipumainen jomottelu alavatsalla, ei mitenkään ekstravoimakasta mutta kumminkin. Lähdin yövuoroon ja niinpä niin: puolen yön jälkeen alkoi verenvuoto. Tamponin jouduin laittamaan, koska sidettä ei ollut saamaksissa joten määriä on ehkä vähän vaikea arvioida, mut nyt mitä pidemmälle päivä kulkee, sitä kuukautismaisemmaksi kipu käy ja vuoto runsastuu.
Aamulla puolison viereen päästyäni purskahdin vaan itkuun. Soitin neuvolaankin, että millä todennäköisyydellä tämä oli nyt tässä. Sain ohjeeksi seurata oireita ja mikäli loppuvat niin ensi viikolla uusi r-testi ja mikäli plussaa näyttää niin neuvolaan varaisi ajan. Tai vaihtoehtoisesti mikäli kipu käy sietämättömäksi eikä kotikonstein pärjää niin tulisi hakeutua päivystykseen.
Että se siitä ilosta näköjään. Varhaisultraan olis aika kahden viikon päähän. Jotenkin nyt just tuntuu siltä, ettei sitä tulla tarvitsemaan... :(

voi Uutukainen! hirveesti tsemppiä tohon, varmasti ihan hirveetä! ite varmaan liiottelisin oireita ja menisin vaa päivystykseen, ihan vaan että sais varmuuden. en pystyis oottaa mitään viikkoo. :(

ilman muuta on paljon naisia, joilla koko raskauden on ihan "normit menkat", vaikka kaikki on ihan hyvin. lepää nyt ainakin, se on varmasti parasta mitä voir nyt tehdä, oli tilanne mikä hyvänsä.

voimia sinne! <3

Onneksi on tämä keskustelupalsta, koska tätäkään en pysty kenelle muulle nyt jakamaan...

Eilen illalla ennen yövuoroon lähtöä alkoi menkkakipumainen jomottelu alavatsalla, ei mitenkään ekstravoimakasta mutta kumminkin. Lähdin yövuoroon ja niinpä niin: puolen yön jälkeen alkoi verenvuoto. Tamponin jouduin laittamaan, koska sidettä ei ollut saamaksissa joten määriä on ehkä vähän vaikea arvioida, mut nyt mitä pidemmälle päivä kulkee, sitä kuukautismaisemmaksi kipu käy ja vuoto runsastuu.
Aamulla puolison viereen päästyäni purskahdin vaan itkuun. Soitin neuvolaankin, että millä todennäköisyydellä tämä oli nyt tässä. Sain ohjeeksi seurata oireita ja mikäli loppuvat niin ensi viikolla uusi r-testi ja mikäli plussaa näyttää niin neuvolaan varaisi ajan. Tai vaihtoehtoisesti mikäli kipu käy sietämättömäksi eikä kotikonstein pärjää niin tulisi hakeutua päivystykseen.
Että se siitä ilosta näköjään. Varhaisultraan olis aika kahden viikon päähän. Jotenkin nyt just tuntuu siltä, ettei sitä tulla tarvitsemaan... :(

Voimia ja jaksamisia!<3 Toivotaan, että kyseessä olivat ns. valemenkat ja siellä pieni kyytiläinen edelleen olisi!

Toivotaan, että vuoto on harmitonta! Tsemppiä ja voimia <3

Kiitos. Viikkoja vasta niin vähän (4+4) ettei ultrassa todennäköisesti näkyisi yhtään mitään muutenkaan. Ei kai tässä muuta voi kuin odottaa.
Lisäksi tässä toteutui se kaikista pahin pelkoni, mitä mulla raskauteen liittyen on ollut aina: että tää kaikki tapahtuu töissä. Ei ollut kiva yrittää tahkota läpi yövuoron kun tietää että vuotaa ja vatsaan sattuu. Jonkinlaisen Jussi-palkinnon ansaitsisin kyllä tästä roolisuorituksesta...

Itse toivon kyllä, että pieni Vilperi pitelisi kiinni minkä pystyy, mutta jää nähtäväksi. Fingers crossed.

Tsemppiä uutukaiselle! Minulla oli edellisessä raskaudessa jonkin verran vuotelua alkuvaiheessa. Tänää varasin ajan neuvolaan. (28.2) Tarkkaan kyseli millä mielellä olen ja onhan vitamiinit kehissä Mullahan on edelliset menkat olleet 4/16, mutta tosiaa eka ovis imeyksen lopettamisen jälkeen oli hyvin selkeä tikkujen ja kipujen perusteella.

Voi ei Uutukainen! :( Voimia raastavaan tilanteeseen! <3 toivon todella et vuoto on vaan valemenkat tai muuta harmitonta.

Kiitos. Viikkoja vasta niin vähän (4+4) ettei ultrassa todennäköisesti näkyisi yhtään mitään muutenkaan. Ei kai tässä muuta voi kuin odottaa.
Lisäksi tässä toteutui se kaikista pahin pelkoni, mitä mulla raskauteen liittyen on ollut aina: että tää kaikki tapahtuu töissä. Ei ollut kiva yrittää tahkota läpi yövuoron kun tietää että vuotaa ja vatsaan sattuu. Jonkinlaisen Jussi-palkinnon ansaitsisin kyllä tästä roolisuorituksesta...

Itse toivon kyllä, että pieni Vilperi pitelisi kiinni minkä pystyy, mutta jää nähtäväksi. Fingers crossed.

Tsemppiä ja voimia, epätietoisuus on pahinta. Itse sain aika kamalaa palvelua julkisella puolella pari vuotta sitten samankaltaisessa tilanteessa, toivottavasti saat parempaa ja enemmän ymmärrystä!

Uutukainen: Mä olen niitä ihmisiä jotka ei ole kyennyt töihin keskenmenon sattuessa vaan suosiolla olen hakenut saikkua. Mun on pakko saada itkee kun sille tuntuu. Kovasti tsemppiä! Minä olin esikoisen kohdalla 100varma että on taas tuulimuna ja että tulee iteksiään ulos kun aloin vuotamaan jouluna yht’äkkiä ihan puhdasta verta. Neuvola neuvoi odottamaan kumminkin seuraavaan ultraan. Vuotoa kesti yhden päivän J ihmeeksemme pieni sydän sykki sitten tarkastus ultrassa.

Takaisin