Lokakuiset 2018

Kiitos kaikille tsempeistä.
Puolison kanssa keskusteltiin ja nyt mennään vaan päivä kerrallaan. Katsotaan kuinka käy.

Uutukainen; tsemppiä! Toivotaan että olisi jotain aivan harmitonta vuotoa..

No eilen illalla kivut koveni vaan, otinpa sitten yöksi Panadolin ja Buranan, silläkin uhalla että pieni Vilperi vielä kiinni olisi. No ne tehosi, ei tarvinnut yötä vasten lähteä päivystykseen ja sain yön nukuttua. Puoliso oli kyllä vähän hukassa koko illan, kun ei oikein voinut auttaa mitenkään. Itse siis makasin sohvalla kaksin kerroin koko illan, enemmän tai vähemmän kippurassa. Enpä oikein muuta voinut sanoa, kuin että silitä mua, mua sattuu. Minkä hän kyllä tunnollisesti sitten tekikin ja lohdutti parhaan kykynsä mukaan.
Vuotoa edelleen, aivan kuten kuukautisissa aikanaan ennen e-pillerivuosia ja eilen illalla yksi isompi hyytymä, muuten aika pientä rötälettä tulee. Endometrioosi taustalla, niin tiedän mitä isot hyytymät ja kova kipu on... heh... :wacky: että ihan sitä tasoa ei kumminkaan, on mulla joskus kuukautisissa lähteny jalat alta kivun vuoksi, et ihan siedettävissä rajoissa tämä kipu nyt.

Jotenkin sitä yrittää pysyä toiveikkaana, mutta tuntuu että raskausoireetkin ovat kadonneet: nännit ei tunnu yhtä aroilta enää, mandariinin ja meetwurstin tuoksuista en tiedä, täytyypä haistella.

Mitä te kokeneemmat ootte mieltä? Joko kannattaa heittää kirves kaivoon ja ruveta laskemaan seuraavaa kiertoa? :sorry:

Uutukainen: Onpa teillä ollut rankka eilispäivä. Voimia. :Heartred
Päivä kerrallaan, vaikkei se helppoa olekaan. Kyllä se siitä selkeytyy.
Oletko kokeillut, mitä raskaustesti näyttää?

Uutukainen: Onpa teillä ollut rankka eilispäivä. Voimia. :Heartred
Päivä kerrallaan, vaikkei se helppoa olekaan. Kyllä se siitä selkeytyy.
Oletko kokeillut, mitä raskaustesti näyttää?

Joo, eilinen meni aika lailla sumussa ja ajoittain itkunhuuruisestikin. Mut jos tänään olis parempi päivä?
En vielä, neuvolasta ohjeistettiin, et ens viikolla kannattaa vasta tehdä uusi raskaustesti. Ja suositteli sitä viikkonäytöllistä Clearblueta.
Varhaisultra olis 13.2. eli 6+5.

Mitä te kokeneemmat ootte mieltä? Joko kannattaa heittää kirves kaivoon ja ruveta laskemaan seuraavaa kiertoa? :sorry:
Alkuraskauden vuodot on ihan tavallisia, ja joillain tulee valemenkatkin. Mutta sen tiedän, että hyytymät ei ole hyvä juttu. :(

Raskaushormoni nousee nopeasti ja laskee hitaasti, ja testi voi näyttää keskenmenon jälkeen vielä viikkoja plussaa.

Ultralla lääkäri näkee, mitä kohdussa on. Uutukainen, voisitko päästä ultraan jo nyt?

Sen haluan vielä sanoa, kokemuksen rintaäänellä, että varhainen keskenmeno on keskenmenoista se "paras" vaihtoehto. Tuulimunassa on sattunut hedelmöittymään viallinen munasolu, joka ei sitten koskaan ole lähtenyt kehittymään. Itselleni se on lohdullinen ajatus. Ja kaikkein lohdullisinta on se, että keskenmenon jälkeen on tutkitusti paremmat mahdollisuudet tulla raskaaksi.

Toivottavasti Uutukainen sinulla olisi kyse valemenkoista. En soisi keskenmenokokemusta kenellekään.

Taifuuni, en usko että julkisella puolella pääsee. Eilenkin neuvolan täti sanoi, että heillä vanempaa kalustoa, jolla näkyvyys ei näin varhaisilla viikoilla ole riittävä. Yksityiselle varmaan pääsisikin.
Itse vaan mietin, että kun viikkoja nyt 4+5, niin olisiko siellä edes mitään havaittavaa vielä? Ja vaikeuttaako vuoto, joka nyt toistaiseksi jatkuu, näkyvyyttä?

Että olisiko vaan parempi odottaa parin viikon päähän ja mahdollisesti käyttää se julkisen puolen varhaisultra...

Itsekin tietyllä tavalla olen huojentunut siitä, että menee kesken nyt jos nyt meni kesken eikä sitten esim. viikoilla 12+ tai vielä pahempaa: sen jälkeen.

Itse vaan mietin, että kun viikkoja nyt 4+5, niin olisiko siellä edes mitään havaittavaa vielä? Ja vaikeuttaako vuoto, joka nyt toistaiseksi jatkuu, näkyvyyttä?

Ei vuodolla ole merkitystä. Katarina92:lla oli ultralla katsottu rv 4+5 ja 5+5, molemmilla kerroilla oli näkynyt jo jotakin raskausmateriaalia. Hän kertoi asiasta tuolla Tammikuun turinat -ketjussa.

Vaun raskausviikkopuolella kerrotaan, että kun alkio on 25 päivää vanha (hedelmöitymisestä), alkaa sydän lyödä. Siihen on vielä itse kullakin pieni hetki matkaa... Sykettä ultrassa ei vielä näkyisi, mutta jotenkin ajattelisin, että kuten Katarina92:llakin, näkyisi se, onko siellä mitään raskausmateriaalia vai ei. Julkisen puolen varhaisultrassa se varmasti sitten näkyy. Odottelu vain on raastavaa. :(

Uutukainen; taistelutsempit!!! Tiiän kokemuksesta kuinka mieltämyllertävää on odottaa jotain tuloksia. Alkuraskauden vuodot on tosi yleisiä, se kuinka paljon ja kuinka usein on tosi yksilöllistä. Jos mistään vaan haalit rahaa kasaan ni mee käymään yksityisellä ultrassa, saat mielenrauhan! Ollaan täällä toiveikkaina sun puolesta :smiley-angelic001

Kiitos kaikille tsempeistä! Itse mietin myös tuota yksityiselle hakeutumista, mutta täytyy sitä nyt vielä miettiä. Täytyy nyt vaan pysyä rauhallisena ja toivoa parasta, mutta silti varautua pahimpaan.

Tsemppiä näihin odottelu päiviin uutukainen, toivottavasti siinä teidän varhaisultrassa kaikki olisi kuitenkin hyvin

Takaisin