Liikunta

Saa tehdä. Pidät huolen tehdessä, että selkä ei notkahda ja tarvittaessa pienennät punnerruskulmaa esim. Tekemällä kädet steppilaudan päällä jne. Vipuvartta voit myös pienentää eli tee ennemmin polvet maassa niin paine ei ole niin kova vatsalle&selälle.

Saa lankkukakin tehdä, jos on tehnyt ennen raskautta jo. Suorien vatsalihasten tekoa pyritään rajoittamaan.
 
Okei hyvä.:) tykkään paljon käydä bodypumpissa, kahvakuulassa ja muissa ryhmäliikunnoissa. Sit vaan miettii et mitäköhän liikkeitä saa tehä ja mitä ei. Bodypumpissa tosin en enää voi käydä, ku aina sen jälkeen maha menee kovan tuntuseks :/ vaikka oon yrittänyt tehä mahd. pienillä painoilla.
 
Suklaapehmis, noi on supistuksia :) Mä oon käsittäny et jos niitä tulee niin pitäis vähän rauhottaa liikkumista. Ite tykkään kans käydä ryhmäliikunnoissa, tänäänkin menossa pumppiin. Sillä välin ku muut tekee suoria vatsoja niin mä teen vinoja. Muuten menny ihan kivasti. Kyykkyjä teen ilman painoja, eiköhän tää 11 kg riitä mitä mulle on tullu lisää...
 
Nii arvelinki :) pitää nyt suosiolla olla ihan pienimmillä painoilla/kehon painolla. Mietin vaa et mitähä sitä aina tekis ku muut tekee vatsalihaksia, nyt oon tehny sillä välin pelkästää lantionnostoja.
 
Mäkin käyn pumpissa, oikeastaan samoilla painoilla oon tehnyt kun ennen raskauttakin, tuntunut ihan hyvältä. :) Eilen kun juoksin 6km vähän kovemmilla sykkeillä niin kohtu kivuttomasti kovettui illalla pariin otteeseen, lueskelin netistä että näillä viikoilla kuuluu asiaan ja jos ei oo kivuliaita niin ei tarvii liikkumista rauhoittaa..? Nyt viikot 21+5.
 
ite kävin tänää lenkillä ja ajattelin et noh kierränpä malmin lentokentän nii siinä meni 7.5km mutta jalat huus hoosiannaa ja selkä ei tainnu hirveesti tykätä myöskään... ehkä mä vaa vähennän kilometrien määrää....
 
Tänään sattui ihan kummallisen paljon alavatsaan kävellessä ja tuli supistuksia. Askelten tärinä sattui vatsaan :dead: piti huilata vähän tästä ja mennä tosi hitaasti ja pehmeästi astellen. Muutenkin ollut nyt viime kung fu treeneistä maanantailta alavatsa, alaselkä jne. enemmän kipeänä ,että taitaa taas olla syytä tarkistella ,mitä kannattaa tehdä treeneissä. Treeneissä itsessään ei sattunut mikään liike, yleensä kyl keho varoittaa.
 
Kuinka moni vielä harrastaa säännöllisesti liikuntaa? Alkuraskauden huonojen olojen jälkeen oon taas saanut hurjan kipinän ja tulee lenkillä käytyä 3-4 kertaan viikossa ja heitettyä sellaista 5-6km kerralla. Tuntuu tosi hyvältä niin mielelle ku keholle :)!
 
Onko muita bodypumpissa kävijöitä? Tai salilla kyykkyä ja maastavetoa tangon kanssa tekijöitä? Kuulin näin viikolla 27 että kyykky ja maastaveto painot pitäisi puolittaa ettei kohtuun tule liikaa painetta? Pitääkö paikkaansa? Tähän asti oon tehnyt ihan samoilla painoilla kun ennen raskautta, esim. Bodypumpin kyykyssä 10kg per tangon pää ja nyt mietin että pitääkö tosiaan vähentää viiteen?
 
Kyllä mä pumpissa saattaisin tehdä samoilla jos siltä tuntuu. Ne on aika kaukana salin puolella tehtävistä kyykkypainoista kuitenkin? :) Mä en juuri pumpissa käy, enempi salilla ja muilla tunneilla mutta esikoisen aikana tein kyllä muistaakseni samoilla.
 
Huh, aika moni pystyy vielä jumppaa ja pumppia tekemään. Ei onnistuis täällä.

Mä oon käynyt 2-3 krt viikossa vesijuoksemassa. Samalla uin sen mitä jaksaa ja kotona oon tehny kahvakuulilla lihaskuntoa. Kävely on hankalaa mutta päivittäin käyn lyhyitä lenkkejä. Tavoitteena pitänyt että joka päivä liikkuisi vähän.

Oon ihastunut tuohon vesijuoksuun ja suosittelen muillekin, varsinkin jos supistelun takia on hankala muuten liikkua.
 
Onko muita bodypumpissa kävijöitä? Tai salilla kyykkyä ja maastavetoa tangon kanssa tekijöitä? Kuulin näin viikolla 27 että kyykky ja maastaveto painot pitäisi puolittaa ettei kohtuun tule liikaa painetta? Pitääkö paikkaansa? Tähän asti oon tehnyt ihan samoilla painoilla kun ennen raskautta, esim. Bodypumpin kyykyssä 10kg per tangon pää ja nyt mietin että pitääkö tosiaan vähentää viiteen?

Mä oon tehnyt kyykkyä kahvakuulan kanssa nyt raskauden edetessä pidemmälle ja pidemmälle. Raskaalta tuntuu kevyemmilläkin kuulilla! Alussa jännitti just et liian suuri paine tulee kohtuun mut toistaseks ei oo kohtu vielä sanonut mitään. :) Ennen tein sils tangolla kyykkyjä huomattavasti isommilla painoilla, nyt rv 30+0
 
Kaikki on kovin yksilöllistä. Pääsääntö on kai se ettei hirveästi vatsarutistuksia ja kipua tuntuessa lopetettava. Tekee sitä mitä pystyy :) toipuu paremmin sitten synnytyksestä kun on aktiivinen odotusajan.
 
Mä oon vaan venytelly treeneis. Ahdistaa tosi paljo, ku en oo päässy nyt liikkumaan, mutta jahka päästään vielä eteenpäin raskaudes nii alan taas kunnolla liikkua supistuksista huolimatta. Esikoisen aikaan pystyin tekemään akrobatiaa loppuun asti ja vedin koiran kans 10km lenkkejä päivittäin, nyt en oo tehny koko raskaudes juuri mitää :sad001
 
Yhyy kun on mennyt kävely ja oleminen tuskaiseksi. Lantion löystymistä siis esiintyy. Nivuset kipeät, päivästä riippuen hidaskin kävely sattuu alavatsan alueelle ihan älykipeää. Supistuksiakin kivuista johtuen tulee enemmän.

Liikkuminen on parin vk sisään muuttunut ihan toisenlaiseksi. Kipuilua voi tulla yhtäkkiäkin. 10 min pystyt käveleen normaalisti ja sitten se muuttuukin ettei kestä askelten tärinää yhtään.. Sitten taas pystyt jne. Vaihtelee ettei pysty ennustamaankaan vointiaan.
 
Miullaki on tuota alavatsan kipuilua kävellessä. Ja koiran ulkoilutus on toisinaa vaikeeta jos koira vetää, se käy heti tuntumaan pahalta alavatsalla :/ mut oon huomannut että kyl kävelee rauhallisesti niin yleensä se kipuilu on helpottanut ja loppunut.
 
Mullakin alkaa koiran kaa 3xpv lenkit olemaan välillä melkoisen tuskaisia. Kivut nivusissa ja alavatsalla on tosi kovat :sad001
 
Takaisin
Top