Liikunta

Keskustelun 'Laskettu aika helmikuussa 2017' aloitti Overa86, 12 kesä 2016.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. edith142 Oman äänensä löytänyt

Koitin 5 km juoksulenkkiä. Loppua kohden nipisti jo niin paljon alavatsaan, et pakko lopettaa. Mutta pitää olla ilonen, et voi vielä sentään kävellä reippaasti :)
    • Tykkään Tykkään x 1
  2. MrsBee Kommentoinnin ninja Helmimammat 2017

^ kuulostaa niin kaukaiselle haaveelle itsellä. Parhaimmillaankin köpöttelen mummojen kanssa samaa vauhtia ja pahimmillaan 5 m jo ahdistaa ja kiristää:confused:
    • Tykkään Tykkään x 1
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 1
  3. Suklaapehmis Näppärä viestien naputtelija Heinä-äidit 2020 Helmimammat 2017

Kävin piloxingissä keskiviikkona (rv~32) , oli kyllä aika kanttura olo siellä heiluessa! Musiikin tahdissa ei meinannu millää pysyä :D ja aina se ohjaaja huomauttaa miulle että älä tee tätä liikettä jos tuntuu pahalta :D Päätin nyt suosiolla jättää sen harrastamisen pois.
  4. edith142 Oman äänensä löytänyt

Täällä alko yhtäkkii ilmat kylmenee tosi paljon, ja nyt alkaakin lämpimässä sisällä hengaillu kuulostaa paremmalta ku reippailu pakkasessa :D
  5. Hemppa Kommentoinnin ninja Helmimammat 2017

Reipas 6km lenkki tehty. Kyllähän se näin lenkin jälkeen alavatsa on kipeä mutta muuten meni ihan hyvin :)
    • Tykkään Tykkään x 2
  6. Giovanna- Puuhakas puhuja Helmimammat 2017

Mä oon taas saanu vähän lenkkeilyinnostusta takas; oon käyny päivittäin 30min-2h30min lenkkejä. Kävi sama, kuin joka vuosi, et marras-joulukuun vaihde tuli sluipailtua, kun kaikki on niin harmaata ja pimeetä, mutta taas maistuu :) Nyt minua vain kohtaa vaikeus nimeltä toppahousut :D Täytyy tehdä joku viritys, henkselit ehkä, kun ei nappi ihan mee kiinni?
  7. L82day <3 Puuhakas puhuja Helmimammat 2017

Nyt on liitoskivut niin kovat että mitään ylimääräistä ei kyllä tuu mieleenkään liikkua.
  8. baabuska Näppärä viestien naputtelija Helmimammat 2017

Voi ei :/ itsellä vieläkin viikkoihin kuuluu 3-4 kertaa tuo 5km lenkki...hölkkä on vaihtunut kävelyyn ja toki vatsaa välillä jo kovettaa kävely mutta korvien välille se tekee hyvää
  9. Overa86 Kommentoinnin ninja Heinämammat 2014 Helmimammat 2017

Täällä on kyllä tullut oltua niin saamaton koko raskausajan että huhhuh..Tallilla oon käynyt ja lenkkeillyt jonkun verran, enimmäkseen touhut tullu ton esikoisen kautta. Ratsastuskin jäi kuvioista ja monta kuukautta sitten kun ei ollut oikein mukavan tuntuista enää. Nyt taas jo vaivaa liitoskivut ym.niin paljon että kävelykin tekee tiukkaa (mut pakko silti kiskoo tota esikoista pulkassa ym. Niin tuleehan siinä vähän pakko liikuntaa :D). Vähän jo kyllä oottelen et tää raskausaika loppuu ja pääsee takas normaalikuvioihin ja palautteleen pikku hiljaa :)
    • Tykkään Tykkään x 2
  10. rbck Näppärä viestien naputtelija Helmimammat 2017

Sama vika täällä! Liikkua vois mut kilsa kävelyä on ihan maks ku alkaa nii kovasti sattua selkä ja lantio..ollu semmosta jo pitkään. 21 viikolta lähtien häntäluu ollut enemmän ja vähemmän sen olonen ku se olis poikki ku nii sattuu istuessa ja noustessa. Hah, jopa vessassa asioidessa :-S :-D
  11. kotikissa Sanaisen arkkunsa ammentaja Helmimammat 2017

Mä oon käyny venyttelytunneilla, keppijumpas, hydrobicis ja Baila! - tunneilla. Viimeksi mainittu on kyl aika hullua, viimeks tuolla rv 36, mutta en halua lopettaa kun on niin kivaa :D Ohjaajakin sano että "kyllä sä saat täällä vielä käydä" :grin Kaikista huonoimmalta tuntuu kävely, alaselkä ja pakarat on ihan romuna jos joutuu yhtään pitempään kävelemään. Vissiin sitte kuitenki sen verran ykspuolista rasitusta..?
    • Tykkään Tykkään x 1
  12. Pimpom Hyväntuulinen höpöttäjä Helmimammat 2017

Odotan niin paljon että pääsee edes kävelee normaalisti! Koko ajan pissattaa ni ei voi pidemmälle lenkille lähteä. Ihan ku olis keilapallo jalkojen välissä koko ajan!
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 2
  13. marjahei Puuhakas puhuja Kesämammat 2018 Helmimammat 2017

Jep sama vika kuin pimpomilla! Kävely on jo sellanen maratonsuoritus että huh :/
  14. edith142 Oman äänensä löytänyt

Odotan esikoista, joten en oo tienny mitä on olla raskaana ja hoitaa muita pienokaisia samalla

Tänään olin taas lapsenvahtina, ja käytiin luistelemassa ja pulkkamäessä. Siinä ku sitoo ja avaa luistimia, vetää pulkassa ylämäissä ja keräilee leluja lattialta koko päivän ni herranjumala sitä alkaa selkä olla romuna :grin

Vaan kylläpä menee aika nopeesti liikkuessa! 2 päivää meni silmänräpäykses.
    • Tykkään Tykkään x 2
  15. V1lhelmiina Puuhakas puhuja Helmimammat 2017

Vielä kulkee, salilla eilen ja tuntu tosi hyvältä! Vieläkö muita urheilijoita? :rolleyes:
    • Tykkään Tykkään x 1
  16. rbck Näppärä viestien naputtelija Helmimammat 2017

Mä oon ollu niin sohvaperuna 21 viikon jälkeen et huhhuh...
    • Sympatiaa Sympatiaa x 1
  17. Michayla Jostain jotain jo tietävä

Salilla en ole käynyt oikeastaan koskaan, mutta liikunta sujuu hyvin. Reippailla kävelylenkeillä käyn päivittäin 1-2 kertaa ja kaikenlainen touhuaminen/siivoaminen/kantaminen jne onnistuu hyvin. Jopa matalat juoksuaskeleet onnistuvat tarvittaessa ilman ongelmia, mutta pidättäydyn silti kävelyssä :)

Täytyy olla iloinen, että on näin hyvin pystynyt liikkumaan, kun se ei ole tässä tilassa mikään itsestäänselvyys. Vko 38+2. Maaliviiva häämöttää :woot:
  18. L82day <3 Puuhakas puhuja Helmimammat 2017

Täällä kans toinen sohvaperuna..
  19. Giovanna- Puuhakas puhuja Helmimammat 2017

Mä pystyn kans hyvin vielä liikkumaan, lähinnä kävelyähän se nyt enää vain on. Mutta useamman kerran viikossa pyrin käymään pidemmän lenkin metsässä ja sit semmosta koiran kans köpöttelyä lähikulmilla. Mutta en oo koskaan mikään jumppailija ollutkaan, niin en tiedä vieläkö se sujuis :)

Ja miestä pystyn nostamaan vielä aivan normaalisti, ihanaa, kun päästään omalla autolla vieläkin vapaasti liikkumaan!
    • Tykkään Tykkään x 2
  20. Makarelli Hyväntuulinen höpöttäjä Tammikuunmammat 2015

Lyllerrän pienin kävelylenkin päivittäin, muuhun en pysty. Koko raskaus ollut liikkumisen kanssa vaikeaa, milloin mistäkin syystä. Mutta kohta pääsee taas liikkeelle, ja vieläpä uudistuneella kokoonpanolla :)