Liikunta

Esikoista odottaessa pyöräilin paljon viime metreille asti. Sellasia 10km matkoja päivittäin. Jalkojen turvotusten takia en voinut kävellä.

Toista odottaessa tein lumitöitä loppuaikana.

Kolmatta odottaessa lenkkeiltiin jonkun verran viime metreille asti. Oli vaan niin järkyttävät turvotukset että se kyllä rajoitti.
 
Pimpom, en ole nyt juossut, mutta ratsastuksessa vähän samanlaista liikettä tisseille :grin Pystyn kyllä noilla extratukevilla liiveillä. Mun tissit ei kyllä kävellessäkään ole kun ärsyttävän tuntuiset.

Mitä ekstratukevia liivejä käytät? Huomasin kanssa, että täytyy näköjään hankkia uudet tukevammat liivit ratsastukseen. Kuvittelin vain, että nykyisetkin olisi olleet riittävät... :D
 
Chillit, mulla on parit noita Shock Absorber Run -liivejä. Oon tykänny tosi paljon. Sieltä niskasta kun tulee vielä se "ylimääräinen" kiinnitys, niin tukee tosi napakasti. :thumleft

Eilen kunnon lenkki, en kuollut, joten josko tämä taas tästä lähtisi.
 
Pisteet Shock Absorbereille. Mulla niitä kolmet, eikä ees mitkään yli-isot tisut.
 
Itse harrastan taistelulajia Kung fua. Sain raskauden varmistuttua paljon vinkkejä toiselta kung fu -mammalta ,joten nyt on oma testaus alkamassa ,mihin sitä kykenee ja mihin asti mitäkin. Jokainen raskaus on niin erilainen, että hankala ruveta vertailemaan toisen kanssa ,jolla on peruskunto lajiin huipussaan kaiken aikaa. Selkeä on ettei potkuja oteta vastaan vatsan seudulle. Ja kipuja pitää kuunnella.

Muuten pyöräilen, auttaa kramppien kanssa. Selkä tosin väsyy nopsaa :/ rauhallinen kävely tuntuu luonnistuvan, liian nopsa tekee kramppeja ja alaselkäsärkyä.
 
Täällä meni vielä viikko sitten hyvin juoksulenkit...mutta sitten alkoi suonikohjuja tykyttää juostessa siihen malliin etten enää uskalla:shifty:.. josko yrittäis vielä pienemmällä tempolla. Kävelykin on liian hidasta ja aikaavievää:confused005. Ehkä pyöräily menis, mutta pitäis toi virtaa täynnä oleva teinikoira uskaltaa ottaa mukaan..
 
Ennen raskautta juoksin 5-10km lenkkejä useamman viikossa, nyt menee 5km lenkit vielä juosten mukavasti 1-2 kertaa viikossa. Lisäksi harrastan bodypumppia. Sykerajat vähän mietityttäneet koska nousee kyllä ajoittain reippaasti yli 150 mutta terkka sanoi että moneen viikkoon ei vielä tarvitse sykkeitä tarkkailla. Nyt viikot 10+1.
 
Mulla terkka kielsi juoksemista ja sählyä :eek: salilla saa käsiä treenata niin paljon kun tuntuu hyvältä :)
 
Mulle anto terkka ja fyssari luvan vetää akrobatiaa niin kauan ku kroppa kestää, toki käsilläseisonnat olis hyvä jättää siinä vaihees pois ku alkaa tuntua huonolta. Ja hypyt samoin sekä voltit ja tärähtelyt. Mutta viimeraskaudeski seisoin viä rv37 käsillä pieniä hetkiä ja hyppyjä tein samalla kertaa.. Kuperkeikat tais jäädä pois rv35. Suorat vatsalihakset ja punnerrukset jätin pois joskus rv16 kai..
 
No ettei tule vissiin tärähtelyä kohtuun ja sit myös sanoi, että ainakaan silloin ei istukka pääse repimään. En tiedä onko sitten varotoimenpide, kun mulla on noita mahakipua olla todella paljon :)
 
Olipa aivan ihanaa käydä eilen maastolenkillä heppasen kanssa, on ollut nyt vähän taukoa tässä:oops: ihan mahtava fiilis tuli ja totaalinen päännollaus :happy:
 
Huonon olon ja väsymyksen takia salista tuli taukoa 1,5kk. Tänään kävin ja olipa kivaa. Toivottavasti olo jatkuu hyvänä ja pääsee taas useammin liikkumaan :)
 
Mä alotin työmatkat kulkemaan pyörällä ja voimistelu alkaaki 6.9 että sitte saa lihaskuntoa taas pidettyä yllä :) jos nyt polvi kestäis, kevät meni polven takia reisille :/ ressaa toisaalta se voimistelun vetäminen töiden takia ja ku en kotona oo sitte mutta onneks ne on vaan 1h15min treenit! Pitäis vaan saada aikaa ja inspiraatiota ettiä kisoja tytöille ja tehdä ohjelmia...
 
Havahduin juuri, että enpä ole sitten kesäkuun tehnyt oikeasti juuri mitään urheiluun viittaavaa. Tulee kyllä käveltyä päivittäin vähintään 2-5km ja touhuttua pihalla sekä leikittyä lasten kanssa, mutta ihmiseksi kelle urheilu on aina ollut elämäntapa...niin alkuraskauden voinnit ovat vetäneet hikikerrat aivan minimiin.

Apua! Mä oon aivan masis tästä :). Nyt kun viel mietin, niin ei oo oikeesti edes ollut haluja tehdä mitään ylimääräistä...! Josko keskiraskaus toisi tullessaan lisäboostia
 
Havahduin juuri, että enpä ole sitten kesäkuun tehnyt oikeasti juuri mitään urheiluun viittaavaa. Tulee kyllä käveltyä päivittäin vähintään 2-5km ja touhuttua pihalla sekä leikittyä lasten kanssa, mutta ihmiseksi kelle urheilu on aina ollut elämäntapa...niin alkuraskauden voinnit ovat vetäneet hikikerrat aivan minimiin.

Apua! Mä oon aivan masis tästä :). Nyt kun viel mietin, niin ei oo oikeesti edes ollut haluja tehdä mitään ylimääräistä...! Josko keskiraskaus toisi tullessaan lisäboostia

Joo mä en oo kanssa tehnyt oikeestaan mitään ja se kyllä hirvittää! Oon kanssa normaalisti vähintään keskiverto liikunnallinen ihminen, eniten tulee tuota ratsastusurheilua harrastettua oman hevosen myötä mutta myös lihaskuntoa ja lenkkeilyä jonkin verran (enempi kausiluonteisesti). Ja siis nyt ei oo maistunu liikkuminen yhtään, ja ollu niin väsyny vaan ettei jaksa ees ajatella tekevänsä jotain :rolleyes: nyt loman myötä on helpottanu tuo väsymys hiuksn, on saanu lepäillä ja tänään olin taas pitkästä aikaa ratsastamassa :) oli kyllä mukavaa ja toivois että aikaa ja halua ja myös pystymistä löytyis tuohon hommaan vielä jonkin aikaa ennen kun muuttuu ihan valaaksi :hilarious:
 
Täällä kans 8 treeniä viikossa ennen ja nyt 1-2... Josko tästä nyt sais ryhdistäydyttyä, ainakin kävely auttaa noihin jäätäviin kasvukipuihin, mitä toi kaveri tuolla vääntelee :D
 
Terveisiä spinningistä! :) hyvä fiilis näin jälkeenpäin, työpäivän jälkeen sohvakin ois houkuttanut mutta onneks sitä saa itsensä ai a lähtemään! :)
 
Mulle liikunta on yks vastenmielisimmistä asioista mitä tiedän... Ja koska ennen raskautta ei ollut mitään liikuntaharrastuksia niin niiden aloittaminen nyt raskaana on entistä tukalampaa. Vaikka tiedän kyllä että nyt sitä just pitäisi liikkua, vauvan takia mutta myös itsensä takia, helpottaisi varmasti loppuraskautta ja synnytystä. Jos saisi edes sen 30 min kävelyä päivässä täyteen, ja sitten houkuttaisi joku mammajooga kurssi syksymmällä. Mulla vaan on paha tapa aloittaa joku uusi harrastus innolla ja sitten se into lopahtaa nopeasti... :sad001
 
Takaisin
Top