Liikunta

Overa86

Kommentoinnin ninja
Heinämammat 2014
Helmimammat 2017
Mitä harrastuksia teillä on? Aiotteko vähentää/lisätä jotain? Meinaatteko ruveta mammajoogaileen tms.?:)

Mulla on oma hevonen, eli ratsastus on mukana kuvioissa niin pitkään kuin hyvältä tuntuu. Niin toimin esikoisenkin kanssa ja samaa ajattelin nytkin. Mun tamma on jo iäkäs ja on osin eläkeläinen niin ylimääräiset vapaat ei kauheasti haitanne sitä. Muilla kun omalla hevosellani en kyllä ratsastaisi.

Lisäksi ajattelin lisäillä taas lenkkeilyä, kun selviää tästä alkuväsymyksestä. :hungover: Salilla kävin yhteen väliin mutta sekin on viime aikoina jääny...oman voinnin mukaan voisi sitäkin lisäillä kuvioihin, tai sit jotain kotijumppaa :) mammajoogaa en esikoisen aikaan harrastanu, millastakohan se olis? Onko kokemuksia?:)
 
Mä harrastan ratsastusta silloin tällöin, tallitöissä viihdyn nykyään enemmän kuin selässä. Salikäyntejä pitäs lisätä just nimenomaan oman voinnin mukaan ja sit tulee tietty koiran kanssa ulkoiltua päivittäin :happy:
 
Ryhmätunneilla käyn 2-3 krt viikossa :) nyt lähinnä ollu noilla rauhallisemmilla tunneilla. Toivottavasti tää väsymys pikkuhiljaa menis pois.. :D
Mammajoogaa meinasin kans et vois olla kiva
 
Esikon aikaan hyppäsin jos jonkinlaisissa ryhmäliikuntatunneilla, pelasin pesistä ja hölkkäsin 7. kuulle asti (kunnes töissä ja neuvolassa jo sanottiin, et pitäs alkaa hiljentään). Vaihdoin kaiken kävelyyn koiran kanssa. Joka pv aamulla 6km+ illalla 3km. Synnytysaamunakin ehin lenkille, iltalenkki jäi välistä synnärille lähdön takia

Nyt meno vauvan kanssa ollu vähä eri. Pesisreenistä oon pitäny kii ja elokuun pelit vielä hoidan kunnialla läpi, mut sit en varmaan syystauon jälkeen enää mailaan koske taas hetkeen. Lenkillä käyn, mutta usein vaan 3km lenkki ja usein vaan kävellen rattaiden kanssa.

Aion juosta ja kävellä niin pitkään, kun hyvältä tuntuu. Talvella hiihtämään, jos lapsenhoidollisesti mahiksia. Kaikki liikunta niin kauan, kun hyvältä tuntuu.
 
Mä urheilen paljon ja varmaan höllään sit jos (kun) siltä alkaa tuntua. Yritän kyllä olla käyttämättä väsymystä ja raskautta tekosyynä vähentää liikkumista kauheasti jos se ei oikeasti sitä vaadi :grin salitreenin kanssa täytyy varmaan sit vähän pidemmillä viikoilla alkaa kuulostella mitä liikkeitä pitää jättää pois ja mitä keventää. Tuttavapiiristä löytyy raskausaikana ihan lopulle crossfitiä treenanneina, pitää kysellä sieltä vinkkejä :p sen luin että suorat vatsalihakset, lankut ja liikkeet joissa aiheutuu painetta kohtuun tulis jättää pois joskus toisen kolmanneksen aikana. Ois kiva jos vois juosta mahdollisimman pitkään, mut en kyl osaa yhtään arvata minkälainen vauvamaha tulee ja missä vaiheessa kun ensimmäistä odotan :p
 
Mä vedän akrobatiaa ja esikoisesta seisoin vielä käsilläni ja tein kuperkeikkoja rv37 :D esikoisen aikaan vedin 3 ryhmää mutta nyt ku alkaa työtki vielä nii otan enää yhden ryhmän. Mutta taas vedän sitä laitokselle menoon asti ja palaan varmaan taas kk synnytyksestä niinku esikoisen aikaan :) ja koiran kans tulee lenkkeiltyä.
 
Me ollaan liikkuvainen perhe. Sählyä harrastan ja lenkkeilyä perheen kanssa :) nyt on kyl jäänyt vähemmälle kun on niin karsee olo...
 
Täällä yksi sohvaperuna. En tiedä mikä siinä liikkumisessa on mulle niin vastenmielistä! :/ tai oikeastaan se liikkumaanlähteminen on vaikeaa... Pitäis saada nyt itseä niskasta kiinni ettei joudu loppuraskautta makaamaan taas sängynpohjalla kun on niin kipeä sen takia ettei oo jaksanu liikkua..
 
Mulla on liikunnat jäänyt aika lailla, olo on niin heikko, ettei työmatkapyöräilystä tuu mitään. Pitää nyt käydä edes kävelyillä, ettei ihan mene sohvalla istumiseksi!
 
Olen joskus liikkunut tosi paljon, nyt on jäänyt pois... Miten paljon voin liikkua? Voinko lisätä liikkumista pikku hiljaa, vaikka olen raskaana? (nyt 4v+4)
 
Kiitti mammattaa! Miten on juoksu? tai hölkkeily? Olen kyllä sitäkin välillä tehnnyt, siis vuosi sitten...
 
Varmasti omaa oloa kuunnellen voi juosta vaikka niin pitkään kun siltä tuntuu :) eilen just törmäsin jonkun raskaana olevan juoksijan blogiin joka juoksee vielä rv25 5-10km rauhallisia lenkkejä kun tuntuu hyvältä :D
 
Ilmeisesti kuitenkaan raskaan liikunnan aloittamista raskausaikana ei kai suositella. Muuten saa kai jotain vatsalihasliikkeitä liikkua miten hyvältä tuntuu. :)
 
Suorien vatsalihaksien harjottamista ja kaikkia keskivartalo/kuntosaliliikkeitä joissa kohdun alueelle aiheutuu painetta ei suositella tehtävän enää joskus rv 14 jälkeen. Jostain luin että lankkuja pitäis alkaa välttää ja punnerruksetkin alkaa tehdä kevennettynä niihin aikoihin :) pitää kyllä tutkia lisää kun raskaus etenee :)
 
Koiran kans päivittäin ulkoillen mennään täällä. Tarkoittaa 1-3 h päivässä ja kilometreissä jotain 5-15 välillä. Toisinaan sauvat matkassa. Ja pyörällä hoidan pienet asioinnit ja siirtymiset.
 
Mä oon ollut niin väsynyt että liikkuminen on mennyt ihan minimiin. Mies mulle tästä huomautti eilen :sorry:

Aiemmin kävin kuntosalilla ja juoksemassa. Nyt oon käynyt lyhyttä kävelylenkkiä koirien kanssa kun töiden jälkeen en oo jaksanut muuta. Riittääkö teillä muilla virtaa entiseen tapaan liikkua? Onko se vaan asenteesta kiinni niinku mun mies sanoo..
 
Meillä hevoset kotona, joten ratsasteltua tulee.

Ja nuoremman koiran kanssa lenkkeilyä. Vanhus ei enää kestä lenkkiä..

Puntilla tykkään ja käydä, mutta ei nyt jostain syystä suoritus irtoa edes sinne lähtemiseen.


Tykkään liikkua kyllä, mutta tällä hetkellä vähän laiskottaa, enkä muka kerkeä :smiley-angelic002
 
Jotenki ei houkuta liikkuminen, syke katossa jo ku laahustaa rappuset ylös työmaalle :D Mikä on kyllä uus juttu koska mulla on ihan hyvä kunto mielestäni!

Kävelylenkit ja pyöräily on kivaa :)
 
Olivia82 mullakaan ei meinaa riittää voimat enempään. On tosi raskas olo. Väsymys on tosi kovaa, mutta tuntuu, että kroppakin on jotenkin alavireinen. Toivon, että energia tulisi pian edes vähän takaisin.
 
Takaisin
Top