Korvike- ja pulloruokinta

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Autumn
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä lämmitän maitoa useimmiten sen mitä arvioin menevän, ja jos jää tyytymättömäksi niin lämmitän samassa pullossa vielä sitten lisää. Meillä ei tule hävikkiä käytännössä ollenkaan, on tuo Arla sen verran arvokasta ja haluttua tavaraa.:rolleyes:

Meidän Prismassa oli tänään tuota Arlaa kärryllinen, niin pieniä kuin isoja purkkeja. Olivat käytävällä vasta menossa hyllyyn, niin kiinnitin huomiota. Meillä ei ole ainakaan vielä tarvetta, kun täysimetyksellä mennään. Toivottavasti myös muihin kauppoihin sitä tulee, kun niin monet sitä käyttävät.

Onks kellään ollut neuvolassa puhetta että jos vauva on korvikkeella niin millä annoksella D-vit.tippoja annetaan ? Korvikkeessahan on lisättyä d-vitamiinia. Jostain luin että ei tarvis antaa sillon niin paljon D-vitamiinia... :o meillä ei kyllä ole terkka mitään sanonut ja oonkin antanut sen 5tippaa jekovitia päivittäin. Tarvii varmaan ens kerralla kysäistä jos vaan muistan :)

Ei oo kukaan ainakaan mulle ikinä sanonut et vaikuttaisi tuo korvikkeen anto :confused: ja noi monet vitamiini suositukset on suomessa alakanttiin asetettuja ja varsinkin d-vitamiinia suomalaiset ei saa liikaa vaikka joihinkin tuotteisiin sitä on lisätty :)

Kuinka paljon teillä muilla menee korviketta kerralla? Tai meni samoihin aikoihin, jos muistatte.. Meillä poika nyt pari päivää yli kuukauden, ja humpsahtaen menee 100ml. Ajattelin nostaa määrää, oon jo kokeillutkin vähän isompaa, mutta vähän jäänyt sitten juomatta. Nyt tuntuu, että vois mennä enemmänkin. Kokoa kuitenkin jo yli 4700g. Imetän kyllä aina alle, mutta en tiedä mitä sieltä tulee.. Lähes joka kerta saa antaa korviketta perään, selkeästi nälkä jää. Yks ilta yritin pumpatakin, tuli varmaan yks teelusikallinen tavaraa :O Yö selvitään vaan imettämällä vielä, päivällä menee sitten useampi lisämaito, yleensä yht. sellaiset 400 ml. Nykyään nukkuu jopa kunnon päikkäreitä, luulen, että lisämaidon ansiota tämäkin? Sitä on jotenkin vähän hukassa välillä tän syömisen suhteen. No, torstaina neuvolaan, sielläkin pitää ottaa puheeksi. Kasvanut poju kyllä on, siitä en ole huolissani.

Meillä meni muistaakseni joku 100-110ml kuukauden iässä :) nyt on mennyt sellasta 130ml n. 3h välein päivisin, yöllä syö enemmän n. 140ml ! Poika nyt 10vko vanha.

Meillä tyttö on nyt vähän reilu 9viikkoa ja syö kerralla n.100ml korviketta. Tänään just koitin antaa 135ml niin siitä jäi just varmaan se 35 syömättä. Painoa tytöllä on tosin se 4,7kg et ehkäpä siitä syystä menee maitoa saman verran kuin teillä Mar-Mil :)

No meillä ollaan siis aikalailla oikeilla jäljillä :) Juu, tää meidän kuukauden ikäinen kaveri on aika jötkö :)

Meidän jätkä (nyt reilu 11 vk) syö päivisin nyt n. 130 ml. On niin ahmatti ettei oo juuri ikinä jättänyt pulloon jämiä! :grin Söisi varmasti enemmänkin mutta sitten tulee vatsaväänteitä ja pulauttelua enemmän. Kasvu on ollut tosi hyvää ja tasaista joten oikeilla jäljillä ollaan määrän kanssa.

2kk ikäinen, päivällä 120ml 3-4h välein, yöllä 140-145ml. Menis varmaa vähempi jos ei nukkuis 6-7h putkeen. Kasvu on hyvä, paino ny on pituuteen nähe korkialla, muttei paljoa :-)

Vaikka kovasti puhutaan, että korvikeruokinta häiritsee imetystä, niin meidän poju on nyt tajunnut miten tissiä syödään ilman rintakumia! Luulen, että nyt kun on syönyt paljon pullostakin, niin tajuaa ottaa suuhunsä vähän pienempääkin 'päätä' kun vaan sitä isompaa kumia :D

Meille on tullut pieni ongelma. Typy on alkanut hylkiä tuttipulloa. Kauhea kiljunta alkaa kun tajuaa että yritetään antaa pullosta. Oisko vinkkejä millä saada typy hyväksymään pullo takaisin? Käytössä ollu ainun mam antocolic pullot.

tttiuhti, entä jos kokeilisit eri merkkistä pulloa? Esim. Avent tai Tommee Tippee ovat hyvin luonnollisen muotoisia tuttiosaltaan. Kaikenlaista pientä huijaustakin vois koettaa, esim. antaa pullosta pimeässä huoneessa, antaa ensin tissiä ja sitten vaihtaa lennosta pulloon jne.

Mulla tuli mieleen tttiuhti että mikä tuttiosa teillä käytössä mamin pulloissa? Me ollaan siirrytty 2 kun 1 ei tullut tarpeeksi nopeasti maitoa ja selkeästi vauva turhautui :)

Sain vinki jos tuttipullot ja tuttiosat menee sameaksi (maidon proteiinin takia). Pesee kylmässä etikkavedessä. Nyt on meidän pullot kuin uusia :D (Keitin ne vielä lopuksi)

Kiitos vinkeistä! Pitää kokeilla näitä. Aventin pulloja ollaan kokeiltu , mutta niissä oli niin pieni pää että meni töpeksimiseksi. Ainu pulloissa tuttiosa on tosiaan 1, joten pitänee ostaa kakkosia ja joku toinen pullo kokeiluun. Tänäänkin taas kokeiltiin ja hirveäksi huudoksi meni. Yritti mies, mun äiti ja minä. Yritin vieläpä eka antaa tissiä ja sit pullosta, mutta ei. Pitää tuota pimeetä huonetta kokeilla vielä.

Tuli vielä mieleen että jos ottais vauvan ihokontaktiin ja koettais siinä pulloa tarjota, ja ehkä vielä pimeässä huoneessa?

Meillä auttoi 2koon tuttiosat mam- pulloihin. :) Jäbä saa niistä paremmin maitoa irti eikä turhaudu

Ihanaa mies sai typyn tänään syömään pullosta! :) Yksi kertahan se vasta oli, mutta suunta oikea. Iso kiitos kaikista vinkeistä! Vaidoin mam pulloissa 2 kokoon tutit ja liekkö se suuri syy miksi onnistu ja se että tämä maitobaari istu makkarissa piilossa isin ja typyn pullottelun ajan. :D Aventin pulloa yritettiin uudelleen, mutta ei vaan osaa ottaa otetta tuosta tutista :s Ei aittanu huijaaminenkaan, että vaihti tissin pulloon vaivihkaa. Mutta nyt ainakin yksi onnistunut kerta takana. :)

Takaisin