Korvike- ja pulloruokinta

Ei tuu mittää. Eilen tuli todistettua että pullosta syömisestä ei tuu mitää. Aamupäivästä äitini yritti antaa ja söi vain 30ml ja illalla isänsä, niin taas vain 30ml. Jäi tän mamman illan vietto lyhyeksi, kun 30ml on ihan liian vähän. Sellane nokkamuki pitäs nyt löytää mistä tulee niikuin nokkamukista kuuluu, ei näitä harkkamukeja. Neiti ei ymmärrä niitä, aivan niiinkuin ei tunnu osaavan pullostakaan syödä. Muljuttaa kielellä, eikä osaa alkaa imemään.
 
Toi on kyllä tosi inhottava tilanne ettei vauva suostu/osaa syödä tuttipullosta :sad001 kaverini vähän aika sitten kertoi että kun hänen lapsensa oli vauva niin ei myöskään suostunut tuutipullosta syömään ja vauva kärsi monta kuukautta koliikista eikä itkuun auttanut mikään muu kuin rinta. Lapsi roikkui sitten rinnalla tunnin välein yötä päivää. Kaverini sanoi että oli joskus 7kk kohdalla jo niiin väsynyt että mietti että lähtee sairaalaan lepäämään kun alkoi niin kovasti hajottaa jatkuva kiinni olo vauvassa. Ja sitten kun ei vielä suositella sitä tuttipulloon totuttamista pienenä ettei rintaruokinta kärsi..... Tsemppiä sulle tttiuhti tähän tilanteeseen ! Ei varmasti mukavalta tunnu.
 
Meillä on hyljitty pulloa enemmän tai vähemmän tässä viimeisen 2kk aikana. Viikkoon ei ole mennyt pullosta edes se korvike, jota tyttö saa, jos olen poissa kotoa ja nälkä iskee. Tänään sitten huijattiin tyttöä, etten ole kotona, kun päikkäreiltä herää. Pikkaisen itki, kun iskä antoi pulloa. Sitten meidän rauhoituskeino Pingiivitanssi laulu tepsi ja tyttö alkoi innoissaan imeä. Ensi viikolla olisi tällä äidillä eka tyttöjen ilta yli vuoteen, mutta se oli vaarassa peruuntua, kun tyttö ei ole suostunut syömään pullosta. Tämä asia on vaivannut miestä, koska hän kokee sen niin, etteivät he pärjää kahdestaan ilman äidin tissejä. Ollaan nyt peukut pystyssä, että laulaminen auttaa, jos tilanne sen vaatii :) ainakin se tehoaa kaikissa muissakin "hankalissa" tilanteissa.
 
Voikun meilläkin joku laulu tai jne helpottas asiaa. :/ Kyllä tää rupee omalle pääkopalle olemaan tosi ressaavaa ja vaikuttaa mun fiiliksiin sitten imetyksen suhteen. Musta on niin käsittämätöntä mite näin kävi, kun neiti ekat 1.5kk söi iltaisin ja öisin pullosta. Sitten ku yöimetys lähti käyntiin niin pullosta tulo se suuri paha. Saatiin typy syömään pullosta niin että isovanhemmat syötti ja sit alko miehellä on istua. Nyt tää on mennyt tähän että neiti syö pullosta aivan liian vähän jos edes syö. NUK nokkamuki ei toiminu, ainu MAM harkkamuki odottaa nyt keittämistä. En vaa oo löytäny sellasta nokkamukia vielä mistä tulisi vähän kerrallaan kun kaataa. Näistä kahdesta niin pitää vähän "pureskella" että tulee. Siitä neiti tykkää että on kahvat mistä saa itse kiinni.
Mä tosiaan toivoisin että saatas se osaimetys käyntiin. Onneksi en syyskuussa nyt mene vielä takaisin kouluun, ei siitä tulis mitään... mutta vuoden lopussa pitäisi pullon/nokkamukin neitille jo kelvata. Ei vaikuta ruokailuun onko korviketta, omaa vai mixiä. Ei vaan kelpaa niin ei, tai sit tosiaan ei "osaa". :sad001
Tämä vaivaa mua niin kauheesti ja en uskalla kohta enää antaa lapsukaista hoitoon. Kun pelkään että muut kokevat hänet taakaksi ja vaikeaksi. Neiti on haastava ja herkkä ja joollekkin on jo niin vailea käsittää se että meidän neiti ei syö edes tuttia.
Joten mulle tulee sellainen minun on kestettävä kaikki olo ja kestettävä se yksin. Mies sanoi että nyt pitää vaan joka viikkoa rueta reenaamaan, että typy ymmärtää että jos oon poissa tulen myös takasin ja hän saa sitten tissiä.
 
Me päätettiin miehen kanssa, että tyttö saa joka päivä pienen annoksen maitoa (korvikeämaitosekoitus) pullosta, jotta uusia vieroksumisia ei tulisi. Helpointa se on toteuttaa maistelun jälkeen meillä.

Eilen ei aamulla suostunut pulloa ottamaan. päikkäreiden jälkeen leikittiin, etten ole kotona ja mies tarjosi pulloa itkun kera ja laulamalla sai syömään. Illalla lähdin käymään pikaisesti kaupassa ja sillä välin mies oli antanut tytölle korviketta eikä yhtään itkua, kun hän lauloi jo ennen kuin lykkäsi pullon tytön näkyviin. Tänään maistelun jälkeen annoin 50ml korviketta + 15ml äidinmaitoa pullosta eikä edes tarvinnut laulaa. Ja vielä tämän jälkeen sai vielä tissiä.

Meillähän lisämaitoa jouduttiin syntymän jälkeen antamaan, kun maito nousi hitaasti. Sen jälkeen ollaan silloin tällöin annettu ämaitoa pullosta, kunnes reilu 2kk iässä ei enää suostunut ämaitoa pullosta juomaan. Sitten mentiin pelkällä korvikkeella silloin tällöin, kunnes 1,5vk sitten sekään ei enää kelvannut. Mikään ei kelvannut enää pullosta. Nyt on kyllä iso kivi pudonnut sydämeltä, kun tyttö taas syö pullosta, vielä kun saataisiin vielä syömään kokonaan ämaitoa :).

Paljon tsemppiä Tttiuhti teille pullotaisteluun, toivottavasti löytyisi jokin keino. Itse, kun etsin keinoja saada pullosta juomaan, niin törmäsin rintakumeihin. Imettää kumien kanssa, jolloin vauva tottuu siihen, että se maito tulee vieraasta materiaalista eikä suoraan siitä tissistä. Me ei tätä ehditty kokeilemaan, kun tuo laulaminen toimi.
 
Kertokaas tälle tietämättömälle kuinka kauan lämmitetty korvikemaito säilyy lämpöpussissa? :)
 
Meilläki kokeiltii yhdessä vaiheessa päivittäin antaa pulloa, mutta en vaan jaksanut kuunnella sitä itkua. Tuota rintakumia en olekkaan hoksannut, täytyy ottaa testiin! Kiitos JN89 vinkistä! Neivolasta en ole saanut muuta kun olalle taputtelua. :/
Tänään testattiin tuota ainun nokkamukia ja siitä neiti jopa nieleskeli, tosin vettä vain mutta hohkasi kuitenkin mitä tehdä.
Otampa heti tänään kyllä nuo rintakumit testiin.

Tosiaa lämmitetty korvike säilyy 1h käyttökelpoisena.
 
Voi ei tttiuhti. Harmi, ettei tästäkään ollut apua tohon pullo-ongelmaan. Itse jouduin käyttämään rintakumia imetyksen alussa, kun molemmat nännit halkeilivat. Meidän neiti ei ainakaan silloin ollut moksiskaan niistä. Tosin silloin saikin iltaisin äidinmaitoa pullosta imetyn lisäksi.
 
Kiitos tiedosta :) lähinnä vaan mietin jos ei yöllä maistukkaan maito kun haen ja laitan pussiin...
 
Jos vaavi ei ole maistanut pullosta niin 2 tuntia saa säilyttää lämmitettynä, mutta uudelleen ei saa lämmittää. Itse oon monesti tehnyt niin että otan kotoa puolen litran purkista maidon mukaan kun lähden johonkin ja lämmitän reissussa ja annan vauvalle 2 h sisällä. Voisi lämmittää kotonakin valmiiksi mutta meillä ei ole kunnollista termospussia, vaan sellainen retkipullon suojus joka eristää jonkin verran.
 
JN89, yritin uudelleen. Nyt ei mennyt huudoksi, mutta ei raukka osannut lähteä imemään. Kovasti yritti mutta ei saanut otetta. Ihan kuin synnärillä ei saanut nännistä. Silloin jouduin juuri noita kumeja käyttämään että löydetään imuote. Noh ei tässä kai muu oikein aita kuin yrittää lopettaa ressaaminen. Ehkä meidän neiti on niitä lapsia että lopettaa jossain vaiheessa sitten tissistä syömisen kuin seinään. Meillä vaihtuu muuton myötä nyt neuvola 5kk käynin jälkeen, ehkä tuolta uudesta voisi saada vinkkejä ja tukea tähän asiaan paremmin. Muuten jää työkeikkailu aikeet kokonaan.
 
Mä alan olla aika väsynyt hyppäämään yöllä keittiöön hakemaan ja lämmittämään maitoa, meillä vielä 2-kerroksinen talo ja makkari eri kerroksessa kuin keittiö, joten päätin että kokeillaan antaa huoneenlämpöistä korviketta jatkossa öisin. Kyllä poju nälkäänsä syö ainakin päivisin myös huoneenlämpöistä, mutta yöllä en ole kokeillut. Määrätkin alkaa olla jo niin isoja että se pikkutetra menee varmasti kerralla. Voi sitten ottaa tetrat ja pullot makkariin valmiiksi. En tiedä onko itsekästä mutta kyllä vauvallekin on iloa vähän enemmän levänneestä äidistä. :)
 
Äiti on poissa kotoa ja tyttö joutui tyytymään pulloon ennen yöunia. Oli sitten kuulemma vetänyt kevyet 250ml korviketta ja sammunut kuin saunalyhty. Turhaan siis murehdin etukäteen tyttöjen iltaan lähtöä ja pullon maistumista :)
 
Me isännän kans huomattiin että poika yhistää nykyään maijon saannin nukkumaanlaittamiseen, eli on alkanu hieman hylkimään pulloa sillon ku on oikeen virkeä ja nostaa älyttömät raivarit jos vaan yrittää saaha poikaa syömään (tissittelyä en kyllä oo kokeillukkaan). No ennen päikkäreille ja yöunille menoa kyllä sitte syö hyvällä ruokahalulla makuultaan maitoo pullosta, onneksi kuitenki.. :)
 
Takaisin
Top