Korvike- ja pulloruokinta

Samaa suosittelen minäkin! Muuta en kyllä ole edes kokeillut, koska masu kestänyt tuota Arlaa niin hyvin. Suotta sitä vaihtamaan :)
 
Minäkin suosittelen organicia masu ystävällisenä. Kun on käytetty niin ei oo kakan koostumus muuttunu tai masuvaivat lisääntyny. :)
 
Kävipä vähän köpelösti viime yönä. Maitopullon korkki oli mennyt väärille jengoille ja koko pullon sisältö hulahti vauvan päälle... Siitäkös huutokonsertti syntyi! :confused: Piti käyttää vauva pikaisesti suihkussa kun haisi niin maidolle koko jätkä.
 
Mulla on käynyt Autumn samoin :D tosin vauva ei sanonut mitään ja mä huomasin sen vasta kun alko omatkin vaatteet kastua :D poika varmaan vaan tykkäs kun lämmintä maitoa valui päälle... huuto tuli vasta kun otti pullon pois suusta !! :D
 
Mites muilla jääkö maitopulloon usein maitoa jäljelle? Meidän poika on niin ahmatti että en muista milloin olisi jättänyt maitoa jäljelle... En tiiä minkä verran söisi jos "saisi" syödä niin paljon kuin napa vetää. :confused: Kyllähän me ruokaa annetaan aina kun tahtoo, mutta oon yrittänyt pitää kerta-annokset kohtuullisina ettei pulauttelu ja refluksitaipumus pahenisi. Tuntuu vaan välillä että poika tahtois syödä vielä enemmän, mutta paino nousee kyllä todella reilusti ja vauva kasvaa hyvin, joten aika maltillisesti oon nostanut annoksia. Nyt menee päivällä n. 130 ml 2-3,5 h välein.
 
meillä tyttö syö nyt 120ml kerralla 3-4h välein. neiti nyt 5vko. tähän monesti vielä vähän tissiä alkupalaksi:grin ja pulloon jää yleensä maitoa jos tyttö nukahtaa kesken syönnin tai muuten osoittaa että ei jaksa imeä enää
 
Täällä kun saa pullosta, niin vaihtelevasti menee kaikki tai osa jää jäljelle. Enkä ole huomannut onko vaikutusta sillä onko pullossa pumpattua vai korviketta.
 
Meillä tuntuu öiden lisäksi menevän nyt imetyksetkin miten sattuu. Aina ensin imetän ennen kun annan pullosta, mutta tuntuu, että poju tarvii vaan koko ajan enemmän lisämaitoja pullosta. Molemmat tissit kun on imettänyt ja tyyppi hetki tämän jälkeen alkaa huutamaan. Pullolla rauhottuu sitten kyllä, että nälkää tuntuu olevan. Sitä on nyt vähän hukassa tän syömisen kanssa. Ihan arvalla mennään lisämaidon määrän kanssa, nyt menee imetyksen jälkeen sellaiset 60ml. Poika 2,5 vko. Välillä tuo määrä holahtaa alas hetkessä, että vois kai enemmänkin olla... Mietityttää myös, meneekö tässä nyt imetykset ihan tärviölle kun antaa pulloa, mutta huudosta päätellen pakko on kun toisella on selvästi nälkä.
 
Mulla lopahti ainaki imetys kokonaa siihe ku pullosta piti antaa, kun oma ei riittäny mitenkään.... ei poika enää huolinu tissiä ja sitte ei enää tykänny tissimaijon mausta vaikka yritin antaa sitä, huutoha siitä tuli. Laitoksella annettiin aluks ruiskulla korviketta ettei se totu siihe tutti osaan, mutta sitte kun ei sekää riittäny mitenkää pojalle nii joutu tuttipullosta antamaan, ja kotona kans. Noh näillä mennään ja poika 7,5vk ja on tyytyväinen ja kasvaa hyvin :-) mieluiten näin ku nälässä kittuuttaa pientä!
 
Lol, kirjotin ajatuksissa jo väärän ketjun alle... niin onko little baby organicia ilmestynyt kauppoihin, te siis jotka käytätte sitä? Meillä lähikauppoihin on vaan ilmaantunut noita 2 dl tetroja. Liekö sit lakannut se 1/2 litran pakkauksen valmistus... onko kellään havaintoa?
 
Meidän kaupassa on puolen litran purkin kohdalla lappu, että tavarantoimittajalla toimitusvaikeuksia... Pikkutetroja ei ole näkynyt, onkohan niitäkään saaneet... Onneksi varasto riittää vielä kolmisen viikkoa!
 
Täällä ei ole kumpiakaan prismassa eikä cittarista :s Tai 2 on, mutta ei sitä ykköstä. Piti ostaa Nan 1, kun siitä ei tullu vatsanpuruja typylle. En vaan haluais nesttleä ostaa :/
 
Täälläkään päin ei tunnu Arlaa olevan. Mies kävi eilen läpi lähitienoon kaupat, ja yhdestä löytyi! Osti sitten kaikki :) Nyt riittää hetkeksi. Mutta tais viis-kuus kauppaa käydä ennenkun tärppäs! Täällä oon nähnyt vaan 2dl tetroja, niitä nyt saatiin parit 'pikkulavat'.
 
Musta ne pikkutetrat on niin epäkäytännöllisiä... Onnistun aina räiskimään siitä purkista ympäriinsä kun pitää hölskytellä niin kovasti että ne maitorasvat sieltä pohjalta sekoittuu.
 
Joo, noi pikku tetrat on ärsyttäviä, jo ihan kokonsakin puolesta. Meillä se kerta annos on jota kuinkin 150-180ml niin jää sit aina pikku tilkka lojumaan tai sit hukkaan, jos laittaa koko purkin pulloon ja lämmittää. Toisaalta välillä tehdään niin, et koko 2 dl pulloon ja syö niin paljon ku jaksaa ja loput jääkaappiin sit venailee seuraavaa kertaa. Meillä kun tuo ahmatti syö jopa jääkaappi kylmää tavaraa, tosin tykkää kyllä lämmitetystä huomattavasti enemmän.

Täytyy toivoo, et tulis kohta noi puolen litran pakkauksia. Meillä on nyt ehkä 4 päivän eväät. Ollaanki jo alettua velliä antamaan korvikkeen seassa :)
 
Minkä ikäsenä pystyy velliä antaa maijo seassa? Kyllä meillä siis maito riittää masun täyttämiseen jne. Mutta mietimpähä vaa, kun eka laps kuitennii on! :D
 
No mä oon ymmärtänyt et nykyään ei ees velliä suositella... vaikka ei siitä pitäis olla mitään haittaakaan. Ota nyt selvää näistä ohjeistuksista. Velli purkin kyljessä (onni) lukee et 4 kk, mutta meillä neukku ohjeisti, et voipi jo antaa... Ikää 2,5 kk. Mahaan tai sen toimintaan ei oo vaikuttanut mitenkään (ehkä hivenen parantanutkin jopa) :)

Meillä kun menee yli litra korviketta vuorokaudessa niin päätin, et jos vellillä saisi pidettyä pidempään pojan tyytyväisempänä. On se tää velli jonkun verran kyllä auttanutkin ja just yötä vasten kun antaa, niin herää vaan kerran syömään :D Lopetellaan velli kyllä sitten aloitetaan soseet/puurot (heti ku 3 kk tulee täyteen, tai sen neuvolan yhteydessä varmaan käydään läpi noit kiinteit)
 
ccix, mä luin muistaakseni pullonpyörittäjän oppaasta että maistettua korviketta ei sais säilyttää tuntia pidempään, mut tiiä sitten miten tarkkaa oikeasti on. Voiskohan noiden tetrajämien kans tehdä niin että keräisi ne yhteen tuttipulloon jääkaappiin ja antaa sitten kun kun yksi ruoka-annos on "täyttynyt"? Avattua purkkiahan voi säilyttää jääkaapissa vuorokauden, joten siinä ajassahan varmasti tulee jo satsi tai pari täyteen. En tiiä onko yhtään hyvä niksi mutta tulipahan mieleen... Ei tulis ainakaan hävikkiä niin paljon. Mähän oon siis niin nuuka että mietin aina kaikki keinot miten voi säästää! :grin
 
Muokattu viimeksi:
No voi pylly, oonkohan mä nyt tehnyt sit kamalan väärin, kun oon jo juotua pulloa pitänyt kaapissa...? :sad001 ja oon kyllä tehnyt myös tota, et kerään ne jämät yhteen pulloon., yheksi annokseksi.

Mulla myös noiden tetrojen kaa käy usein myös, et annan vaan 100 ml annoksia (purkista kaksi annosta) ja sit ollaanki tunnin/kahen välein syömässä - usein siis päivällä (poika syö silloin vähän pienempiä annoksia, mut 100ml tuntuu olevan liian vähän). Mä en usko et toi usein syöminenkään on hyvä juttu, pitäis vaan heittää sinne pulloon 150ml ja jättää sit mitä jättää. Ahdistavaa vaan nyt heitellä viemäriin korviketta, kun ei tosta tuotannosta oo mitään hajua....
 
Takaisin
Top