syysmami, mulla ei myöskään ennen raskauksia ole ollut migreeniä, mutta nyt tässä raskaudessa todettiin aurallinen migreenikohtaus. Tuli näköhäiriöitä, joita seurasi päänsärky. Olin ihan pihalla, mutta lääkäri sanoi sen olevan migreeniä. Sitten tajusin, että vastaavaa päänsärkyä oli kerran tässä raskauksien välillä (luulen että keskenmennyt raskauteni aiheutti sen, kun siitä jäi muutenkin esim. pahoinvointia vaivaamaan koko syksyksi, ajoittain). Mulla tuo päänsärky ei ollu kuitenkaan mitään järkyttävän kovaa, selvisin panadolilla ja makaamisella pimeässä huoneessa. Lääkäri muutes sanoi, että monesti raskausaikana syödään migreeniin myös panacodia. Mulla on sitä kaapissa jäljellä aiemmista seikkailuista, mut en kyllä ehkä söisi varmistamatta asiaa vielä uudestaan lekurilta, omallekin kohalle.
Mulla noi lihassäryt äityi yöllä niin, et en saanut nukutuksi. Kylmägeeli ei auttanut mitään, eikä panadolkaan sit auttanut kuin ehkä hetkeksi. Aamummalla hoksasin kuitenkin kokeilla lämpötyynyä siihen pahimpaan kohtaan, ja se sit auttoi ainakin joksikin aikaa. Tänään kysymään asiaa vielä neuvolasta. Mietin jo yöllä että pitää varmaan varata myös lääkäriaika että saan lisää saikkaria, mutta kun nyt on hieman parempi olo, niin ehkä nyt odotan tuohon klo11 asti ja kysyn eka neuvolasta. Voiko neuvolan täti antaa ajan lääkärille samalle päivälle? Luulisi että voi...