Kolotukset ja voivottelut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Schoko
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko muilla ollut vatsakipuja? Mulla on pidemmän aikaa ollut sellaista ihmeellistä vatsan kivistystä, en oikein osaa kuvailla sitä mitenkään muuten kun että kivistää koko vatsan alueelta ja varsinkin jos makaa, niin sängystä nouseminen ja kääntyminen tekee kipeetä :/ Oon siis tänään ollut neuvolassa ja kaikki ihan ok, joten en usko että mitään vakavaa on kyseessä, on vaan tosi epämukava vaiva :( Ei tää mun mielestä oikein närästykseltä vaikuta, enkä sanois näitä supistuksikskaan...

Mulla on Anna_ ollu ihan saman tyyppistä kivistämistä. On sellanen olo, että vatsallaan makaaminen auttais siihen jos vois maata mahallaan... mulla se ei oo ollu jatkuvaa on ollu muutamia kertoja ja kestäny kerralla yli tunnin. En tiiä mistä mahtaa johtua. Oon vaan aatellu että taa on tätä lopun alkua.. :)

pikkuruusu, joo siis mullakaan ne ei oo jatkuvia, mut kestää aika pitkään - tai ainakin siltä tuntuu! En tiiä johtuisko sitten siitä, että oon vähän koukuttanu itteni tohon kuplaveteen et vaikuttaako jotenkin et tuolla mahassa on ilmaa ja vauva painaa suolistoa/vatsalaukkua jotenkin... mut tosi inhottava tunne!

Voipi olla. Mulla nuo kipukohtaukset on tullu yöllä. Ei siis mitenkään kovin tuskasia, mutta niin epämiellyttäviä ettei voi nukkua.

Pieni huomio - mä luulin ekassa synnytyksessä että mulla on ihan tajuttomat ilmavaivat, että on iiiso kupla vatsassa, en tajunnut niitä supistuksiksi ennen kuin aloin miettiä että tää "ilmavaivahan tulee ja menee aika säännöllisesti"...

Rv 37+2. Vatsa tuntuu melkein koko ajan pinkeeltä, ei kuitenkaan kovalta niin kun supistuksen aikana. Kellään vastaavaa? Alkaa pian oikeesti ressaan. Voi toki johtua vauvan asennosta tai vatsan toiminnasta ja ja ja... En tiä. Kai tässä vaan alkaa pää pehmeneen

Mullakin tuntuu maha kovalta tai pinkeältä melkein jatkuvasti...joku ikisuppari päällä varmaan.

Joku taisi miettiä täällä jossakin sitä, että tuntuu kuin vauva olisi poikittain... niin mustakin tuntuu, siis ylävatsan molemmin puolin tuntuu kovalta. Mut sit menin neuvolaan ja täti sanoi, että hän ei voi nyt tutkia vauvan asentoa, kun tässä on supistus päällä. Eli ne kovat kohdat ei ollukaan vauvaa.... ultrattiinkin vielä, että vauva oli pää alaspäin, ja sen jälkeen oon päässyt eroon tuosta poikittaisuus-mielikuvasta. :) Eipä ne taida näillä viikoilla mahtuakaan enää niin päin..

Hannatuuli, mulla just tänään tuntu et olis joku iso kupla vatsassa, teki tosi inhottavaa :/ ..että siis sekin joku suppari? Jee:) Mä kun vaan ajattelin että se on vaan ilmaa mikä siellä pyörii... On nää olot kyllä mielenkiintosia, millon kyttää tuntemuksiaan ja millon taas googlettaa yhtä sun toista oiretta ;D ...vaikuttais vähän siltä että mun pitäs kehitellä jotain ohjelmaa ja aktiviteettia itelleni, sekoo vielä nuppi tän odottelun kanssa :D

Mulla ruvennu maito nouseen tisseihin. Viime yönä heräsin kolme kertaa siihen, kun oikee tuikki tonne kohdun suulle ja sitten jonotti selkää. Muutaman kerran joutu oikee jo äänee sanoon au, kun niin kipeetä tuikkas. Sitten vauva päätti pitää bileet yöllä ja sehän aiheutti äidille kivoja suonenvetoja sinne nivusiin, mistä niin kauheesti tykkään. Loppujen lopuksi heräsin hiestä märkänä ja siirryin pojan sänkyyn nukkuun, kun se taas tuli meidän väliin nukkuun ja päätti nukkua poikittain sängyssä. Nyt on vähä pää kipee, pitää mennä siis syömää jotain :)

Eipä aiheutunut eilisestä rehkimisestä muuta kuin entistä järkyttävämpi selkäkipu... =(
Kävin siis purkamassa hevosten laitumen ja siivosin tarhaa paskoista. Sitten isännän ja koirien kanssa käveltiin vajaa 3 kilometrin lenkki ja siitä saunaan. Ja hyvä että illalla enää pääsi sängystä vessaan, niin jumiin vetää alaselkää! No, tänään jatkan kuitenkin sitkeästi näitä hommia, olen tullut siihen tulokseen ettei tuo selkä ainakaan makaamalla yhtään paremmaksi tule, joten en välitä siitä!

Voi, että kuinka tuo nukkuminen voi olla vaikeeta :sad001 Eilen taas piti etsiä monta tuntia hyvää asentoa, oli jalat levottomat ja toinen kylki puutu.. Sitten iski vielä yhtäkkiä hirveä pääkipu! Ei voinut olla vasemmalla kyljellä, ku sattu päähän niin kovasti.. Oli pakko ottaa panadoli, siinä sit pyörittiin ja hyörittiin. Onneksi lääke sitten autto ja uni tuli. Niiin ja vessassaki sai ravata kyllä aikas paljon! Juuri olin sanonut neuvolassa, että ei oo tarvinu nyt käydä niin kovasti vessassa yöllä, niin nyt sitten käytiinki oikein kaikkien niiden öiden puolesta :biggrin Yöllä mietin, että koskahan sitä sais nukuttua semmosen mukavan yön, ettei ois mitään ihmeempii vaivoja.
Mutta oli ihana herätä aamulla, kun mies oli lähdössä töihin ja tuli kyselemään vointia ja peitteli minut vielä oikeen lämpimpään peittoon :love7 :hug003
En tiedä jänskättääkö miestäkin jo hieman, että koska sitä lähdetään. Yöllä tuumas, että on se kumma, kun hälle ei tuu uni. (Yleensä hän vaan pistää silmät kiinni ja nukahtaa :rolleyes:)

Anna _ ne "ilmavaivat" ei tuottaneet ilmaa, meni pieremättä aina ohi se kauhea kuplan tunne, se erona myös kupliin ja "kupliin" :D

Yöllä mietin, että koskahan sitä sais nukuttua semmosen mukavan yön, ettei ois mitään ihmeempii vaivoja.

ööö.. Sitten kun vauveli nukkuu täydet yöunet... Eli voi mennä vuosikin vielä, kai se on totuttava ja toivottava voimia :smiley-angelic001

:laughing021 :laughing021 :laughing021

Äh...nyt sitten vihloo hammasta aina kun pistää suuhun mitään viileämpää...onkohan siellä reikä. Olisin niin toivonut, että selviän loppuraskauden ja ainakin ensimmäiset vauvan elinviikot ilman hammaslääkärireissua. No, katsotaan nyt...

Toista rintaa myös nipistellyt tänään (ei kai se paleltunut oo kun oon sisällä) ja väsyttää tajuttomasti. Muuten ollut hyvät olot... eilen kävin tavallista pitemmällä kävelylläkin, vaikkakaan ei tavallista nopeammalla, ja illallakin tuli puuhasteltua kaikkea. Ehkä tänään maksetaan siitä.

elena, muakin väsyttää, mutten uskalla nukkua päivällä, kun ei tiiä tuleeko sitten uni yöllä ja se vasta ärsyttääkin, jos yöllä ei nukuta. pötkötelly kyllä ja telkkua katellu.

Nipistely voi olla myös maidon nousua. Mulla tulee sellasia "humahduksia" rintoihin, kun maito nousee.

Ha hyvät supistukset sain kyllä aikaseks, kun niitä puita kävin pinoon! joku 3tuntia kohta näitä harjotussupistuksia, ei siis mitää kivuliaita. Hyvin kestää ja kestää viellä vaikka ens viikkookin :)

Havahduin illalla, et oikee ranne on kipeenä :/ ja ku sitä pyörittelee niin nipistää ikävästi.. Tänään kävin kaupoissa, niin minun piti löysentää converseistani nauhoja, ku kengät puristi niin kovasti... Pitää muistaa sanoa neuvolassa, ku terkkari aina turvotuksesta kyselee. Olen taas parin päivän ajan syönyt juustoo, voipi olla, että piilosuola vähän turvottaa :/

Joo toi turvotus on tehnyt paluun munkin kroppaani! Jumankauta aamuisin varsinkin on naama niin turvoksissa, et hyvä kun silmät saa auki :/..
Ja eilen oikein säikähdin kun otin sukat jalasta (olin vielä vartta rullannut alemmas, jottei puristaisi) ja oli jäänyt kauheet jäljet nilkkoihin ja jalat oli kun tukit! Äkkiä jalat ylös sohvalle loppuillaks... Turvotus siis siitäkin huolimatta, että oon ihan tietoisesti keskitynyt veden juomiseen pitkin päivää, montahan litraa sitä pitäis kiskoo :O??

Ihanaa! Ketju, jossa saa "valittaa". :D Mulle on niin monesti tekopyhistelty tän matkan aikana, että "ei saa valittaa, on se lapsi siunaus" jne. On on toki, ja olen siitä äärimmäisen onnellinen ja olisin raskaana vaikka kuinka pitkään vielä, jos se varmistais vauvan hyvinvoinnin. Mutta kait silti saa sanoa, jos joku potuttaa/kolottaa/vaivaa?

Mulla on ollut jäätäviä selkäkipuja tässä about kuukauden. Jäin saikulle jo 6 viikkoa ennen äippälomaa, sillä en pystynyt enää toimimaan omassa työssäni oikeestaan missään tehtävässä. (Olen liikunnanohjaaja..) Mulla on aikasemminkin ollut akuuttiakin iskiasta, niin olihan se tiedossa, että näin raskaudenkin aikana se on kipeä - mutta että näin kipeä?! Välillä ollut hetkiä, että on pitänyt pidempään törötellä paikallaan ja miettiä, että miten tästä pääsee eteenpäin? Ja siis ihan vaan vaikka seisaaltaan. Sängystä tms. ylösnouseminenhan on nyt on aina työn ja tuskan takana. :D

MUTTA, hallelujah - selkä on ollut nyt jo melkein viikon parempi. :love2 Tää olotila on jo melko siedettävä. Vauvakin on laskenu sen verran alemmas, ettei enää potki kylkikaaria hajalle. Tosin sitten se ihana pään puskeminen tuonne lantioon..mm-mm-mmm!

Olettako huomanneet selluliitin lisääntymistä tai läikykästä ihoa? En tiedä johtuuko se nyt jotenkin verenkierrosta tai ihomuutoksista, mutta välillä tuntuu, kuin olis semmosia punaisia ihania laikkualueita, jotka sitten kuitenkin katoaa. Ja selluliitti on luonnollisesti lisääntynyt liikkumattomuuden vuoksi, ja kaikki lihas on kadonnut kyllä olemattomiin. Liekö se syy sille, miksi olen välttynyt suurelta painonnousulta - ja se, että olen miettinyt melko tarkkaan mitä suuhuni laitan.

Ja turvotus, ihana ystävä. Ei tarvii miettiä sormuksia tai kenkiä, kun on melko selvää millä mennään. Kasvoihinkin on tullut semmonen pikkupossumeininki. :drunken_smilie

Tätä listaahan vois vaikka jatkaa ja jatkaa. Ne normaalit; yöpisulit, mielialavaihtelut, väsymys, yhtäkilliset energiapiikit, kodin järjestäminen, järjetön närästys jne.
Ja ne mieliteot! Voi karamelli, kuinka se pyörii mielessä varmasti yhtä paljon kuin seksi miehillä. (törkeää yleistämistä! ;) ) Ja yksi todella ihmeellinen juttu, mutta on nälkä ihan koko ajan. Ja tekee mieli hiilareita. Ihan hulluna. Omnomnom.. mitähän sitä söiskään seuraavaksi.... :scared007

Mamsi täällä on toinen kokoajan nälissän oleva :D Vaikkakin juuri söi, pitää silti käydä jääkaapilla katsomassa josko sieltä vielä jotain nappaisi :D

Ja selluliitti on ystäväni :D Johtuneeko siitä että alkuun pahoinvointi oli aika karmivaa, mutta sain sen kuriin syömällä pelkkää ranskanleipää.. yöh... Sen seurauksena siis reidet kasvoi ennen vatsaa :D
Kiloja on kertynyt huimasti ja ehtii kertyä vielä lisää, onneksi turvotuksesta pääsi ananskuurilla :) Ei tarvitse säikkyä enään aamuisin kun katsoo peiliin :D ja kengätkin menee sujahtaen jalkaan :)

Takaisin