Ihanaa! Ketju, jossa saa "valittaa". :D Mulle on niin monesti tekopyhistelty tän matkan aikana, että "ei saa valittaa, on se lapsi siunaus" jne. On on toki, ja olen siitä äärimmäisen onnellinen ja olisin raskaana vaikka kuinka pitkään vielä, jos se varmistais vauvan hyvinvoinnin. Mutta kait silti saa sanoa, jos joku potuttaa/kolottaa/vaivaa?
Mulla on ollut jäätäviä selkäkipuja tässä about kuukauden. Jäin saikulle jo 6 viikkoa ennen äippälomaa, sillä en pystynyt enää toimimaan omassa työssäni oikeestaan missään tehtävässä. (Olen liikunnanohjaaja..) Mulla on aikasemminkin ollut akuuttiakin iskiasta, niin olihan se tiedossa, että näin raskaudenkin aikana se on kipeä - mutta että näin kipeä?! Välillä ollut hetkiä, että on pitänyt pidempään törötellä paikallaan ja miettiä, että miten tästä pääsee eteenpäin? Ja siis ihan vaan vaikka seisaaltaan. Sängystä tms. ylösnouseminenhan on nyt on aina työn ja tuskan takana. :D
MUTTA, hallelujah - selkä on ollut nyt jo melkein viikon parempi.
Tää olotila on jo melko siedettävä. Vauvakin on laskenu sen verran alemmas, ettei enää potki kylkikaaria hajalle. Tosin sitten se ihana pään puskeminen tuonne lantioon..mm-mm-mmm!
Olettako huomanneet selluliitin lisääntymistä tai läikykästä ihoa? En tiedä johtuuko se nyt jotenkin verenkierrosta tai ihomuutoksista, mutta välillä tuntuu, kuin olis semmosia punaisia ihania laikkualueita, jotka sitten kuitenkin katoaa. Ja selluliitti on luonnollisesti lisääntynyt liikkumattomuuden vuoksi, ja kaikki lihas on kadonnut kyllä olemattomiin. Liekö se syy sille, miksi olen välttynyt suurelta painonnousulta - ja se, että olen miettinyt melko tarkkaan mitä suuhuni laitan.
Ja turvotus, ihana ystävä. Ei tarvii miettiä sormuksia tai kenkiä, kun on melko selvää millä mennään. Kasvoihinkin on tullut semmonen pikkupossumeininki.
Tätä listaahan vois vaikka jatkaa ja jatkaa. Ne normaalit; yöpisulit, mielialavaihtelut, väsymys, yhtäkilliset energiapiikit, kodin järjestäminen, järjetön närästys jne.
Ja ne mieliteot! Voi karamelli, kuinka se pyörii mielessä varmasti yhtä paljon kuin seksi miehillä. (törkeää yleistämistä!
) Ja yksi todella ihmeellinen juttu, mutta on nälkä ihan koko ajan. Ja tekee mieli hiilareita. Ihan hulluna. Omnomnom.. mitähän sitä söiskään seuraavaksi....