Kolotukset ja voivottelut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Schoko
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huh.. Eileen yhtäkkiä illalla rupes tuleen veristä vuotoa, aiva niinku menkat olis ollu.. Hetken aikaa ajattelin että seuraan tilannetta ja sitte luin sairaalan sivuilta että jos vuoto on menkkamaista niin heti sairaalaan.. Kylläpä siinä kerkes jo kaikenlaista miettimään että mitäköhän on tapahtunu.
Heti pääsin käyrille ja Hupulaanen hyvin rupeski sitte potkimaan sitä anturia. :)
Kohdunkaulalta oli menny verisuoni rikki joka sitte oli aiheuttanu vuodon. Tyrehdytti sen ja mitään ei oo sen jälkeen tullu.
Lääkäri oli virolainen josta hieman vaikea saada selvää mutta sanoi että vauva laskeutunut jo hieman alemmas mistä voi johtua verisuonen rikkoutuminen. Veikkasi/mittoili vauvan painoksi 3200g!!!!!! ja meille lääkärineuvolas veikattiin että vauva painaa 3200g kun on laskettuaika.. nyt rv 38+1. Saas nähä minkälaamem jössikkä tuolta vain on tulos.. :D

Ihanaa hento, että oli "viatonta" vuotoa ja tilanne saatiin hallintaan!! Joo ei parane verenvuotoja seurailla, tipat on sitten asia erikseen aina..

HUH.... hyvä hento. että kaikki on kuitenkin hyvin! :) itseäni kyllä pelästytti, kun luin tuota sun juttua, mutta onneks kaikki hyvin :)

joo ja nyt ei oo onneksi enää vuotanu mitää!! Kylläpä siinä rups jo tavallansa täpisemähän mutta sitte hieman myös pelottamaan kun aika paljon vuotoa tuli..
Innoissani oon nyt kun lupasi pistää kontrilliajan suunnilleen rv 40 ja jos vuoto haitallista ja lääkäri otti huomioon että +16rv(?) kävin 2krt sairaalas vuodon takia niin voisivat käynnistääkki !!! :O

Kuinkahan paljo jalat voi turvota?!?! Nyt jalkapöydissä niin paljo nestettä että ovat ihan pallot ja alkaa olla kipeätki koskiessa! PUUUHH!!! Sormet kans niinku nakkimakkarat... Muutenki keränny nestettä joka puolelle kun paino noussut kahdessa viikossa 4,5kg!! Niin ootan, että tulis jo tää vauva maailmaan ja lähtis nää nesteet pois. Kamalasti ei oo tuntemuksia tulevasta koitoksesta ollu ku limatulpan irtoaminen viikko sitte.

Juu, samaa mietin Retrokki, ettei vaan myrkytystä olis? Onko muita oireita, päänsärkyä, kohonnutta verenpainetta, silmäoireita (näätkö tähtiä tms.)? Varmaan kannattaa ottaa yhteyttä huomenna heti aamusta neuvolaan - tai toki, jos olo huononee, niin päivystykseen tai synnärille? :/

Tänään jo, mikäli muita oireita turvotuksen lisäksi!
Ootko käynyt neuvolassa nyt kun on toi turvotus tullut, vai onko just ollut pitkä väli käynneissä? Joka tapauksessa soitto synnyttäjien päivystykseen, ei odottelua huomiseen! Raskausmyrkytys voi edetä ihan muutamassa tunnissa hengenvaaralliseksi!

Ei pitäs olla myrkytystä kun oon mittaillu kotona paineita ja pissaaki seuraillu... Missään ei oo ollu mittään vikkaa ainakaan tähän mennessä. Aikasemmin oli nuita kaikkia oireita ja kävin synnärillä jossa kerran vaan alapaine koholla, mutta ei yli sallitun rajan. Siitä asti seuraillu kotona nuita molempia, mutta kaikki pitäs olla kunnossa. Jäätävä nesteen määrä vaan lisääntyy! :(

Mä kans kyllä suosittelisin kysyyn neuvolasta myrkytys mahdollisuutta! Toivottavasti ei ole ja pääset pian tosi toimiin, niin kun me kaikki :) kyllä nää viimeset viikon käy kupoliin. On sitten enempi tai vähempi oireita, kyllä jokainen jo odottaa nyyttiä syliin! <3

Ok, tärkeintä, että homma tarkkailussa :) säikähdin jo ihan!
Se on niin helpottavaa, kun voi kotona tsekkailla paineita ja tikuttaa pissaa :) itsellekin niitä annettiin kotiin, et voin tarkkailla tilannetta kun viikko sitten oli alapaineet yhtäkkiä 101, ja aiemmin olleet alta 90 kuitenkin.
Mut sitte ne taas seuraavina päivinä laski normilukemiin, eikä tuolla neuvolakerralla ollu valkuaista, joten seurantalinja vain. Elän toivossa nyt, ettei kehitykään tässä raskaudessa!

Mulla on tiistaina neuvola itsellä just tän myrkytysmietinnän vuoksi, mutta ihan vain niiden paineiden vuoksi. Ja kotona mittaillessa ne tosiaan ollu taas ihan normaalit. Turvotushan on merkittävää, jos se on ylävartalossa, kun itsellä se on lähinnä juurikin jaloissa. Ja painokin oli itse asiassa pudonnut tässä..

MUTTA olen käsittänyt, että oireita ei hirveesti tarvii ees olla, kun se voi yllättää. Eli hyvä, että tilanne tiedossa ja tarkkailussa! :)

Auauuauuauuuuuuu! Muistaakseni joku oli aiemmin täällä voivottelu, noita kylkiluita. Täällä on tänään kyllä ollu kylkiluut ja ehkä pallea(en oo varma:D) kovilla :( Oli pakko ottaa rintsikatki pois, ku tuntu niin ahistavalta. Kokoajan on semmonen kivistävä tunne tuossa vasemmalla ylävatsalla. Eikös se tässä vaiheessa pitäis jo tunne alas tuntuuu, mutta täällä vaan työnnetään jalkoja kylkiluihin.. :D voihan vimpula!

Mulla kans oikee kylkiluu vieläkin kipee ja sinne sitä vaan edelleen pusketaan. Neuvolassa kysyivät keskiviikkona että onko se olo ylävatsalla helpottanut nyt kun vauva on laskeutunut, johon mä huokaisin että ei ole. Terkka epäili pikkuisen potkineen sinne kunnon mustelman ja nyt viime päivinä se kipu on tosiaan ollut sellaista mustelmakipua, ei enää niin potkimiskipua kuin ennen. Mutta ikävän tuntuista on! Äitinikin sanoi mun pikkuveljen potkineen häntä kylkiluihin niin kivasti että kuulemma melkein vieläkin sattuu. Ja veljeni on nyt 20 vuotias.:laughing021

Mulla on oikealla puolella rintalastaa ylävatsassa sellanen mukava kipupiste. Kipu ei oo närästystä, vaan todennäköisesti palleaärsytystä, joka säteilee myös läpi lapaluuhun, joten tuntuu, että on fasettilukko. Pari viikkoa sitten tajusin, että vauvahan se painaa juuri tuohon pisteeseen, ja ronskisti työnsin mukulaa alaspäin. Helpotti. Tosin tuli pari mielenosoituksellista potkua ennen asennon vaihtamista :D

Kyllä närästi taas viime yön! Ei pitäs syödä sitä paprikaa illalla, mutta pakko oli leivän väliin laittaa, kun sitten se leipä näytti niin hyvältä. yöllä sitten rennietä masuun. se onneks vähän autto. Mulla on kyllä ruvennu nää lonkat yöllä sanoon niin ittensä irti. Kyljellään, kun joutuu nukkuun, niin tulee aina se alimmainen lonkka ihan taju kipeeks. selälläänhän ei voi nukkua nii oli jo viime yönä pakko tehä sellai tyyny viritys, että oli sellai puoliksi selällään. se onneks helpotti, mutta siitä oli taas ihan hirvee lähtee vessaan. Hirvee pyöriminen ennen, kun sai ittensä sellaseen asentoo, että pysty kampee ittensä ylös ja tietty siitä pyöriessä aina rupes supisteleen.

Ou jee, tähänkin voin Heidi samaistua! :D

Aivan järkyttävä närästys. Mulla on _aina_ jossakin Gavisconen pullo. Renniet ja samarinit auta mitään, ja tuo Gavis on noiden lisäksi ainut mitä saa käyttää. Ei pitäis syödä taikinaa..

Ja todellakin, tyynyviritykset kunniaan. Mulla taitaa olla 5 tyynyä tällä hetkellä käytössä. Ja on se niin ihanaa, kun koko kilokasa painuu yhden lonkan päälle. Asennonvaihdoskin tekee kipeetä. Viime yönä vaihdoin taas puolihereillä asentoa ja käännyin kasvot miestä vasten. Yllättäen se ottikin mua kädestä kiinni ja tokas, että "eikä tunnu poka missään!". Se ei yleensä koskaan herää mihinkään, niin yllätyin ihan.
:love7 Voiko omaan mieheen rakastua joka päivä uudelleen?!

nukkuminen on kyllä hankalaa... just kun lonkka on niin kipee.. Mamsi mun mies heräs myös viime yönä kun jouduin TAAS vaihtamaan asentoa ja kysyi että "onko kulta kaikki hyvin" :hug003hän on kyllä ollut niin huolehtivainen koko raskauden ajan <3

Takaisin