Mä olin eilen ihan uskomattoman väsynyt. Nukuin päikkärit esikoisen kanssa, ja vaikka havahduin ensin, niin en meinannut herätä ollenkaan. Mies tuli kotiin onneks just siinä kohdin, niin saatoin jäädä vielä pötköttelemään sängyn päälle, eikä tarvinnut juosta kattomaan, mitä ehtiväinen esikoinen puuhailee. Ja olin kuitenkin saanut perunat valmiiksi kylmään veteen kattilaan odottamaan, niin mies alko heti tehdä keittoa siinä sitten.
Kampesin pystyyn kun kutsu syömään kävi. Olin ihan väsy iltakympiltä ja menin sänkyyn, vaan vielä yhdentoista jälkeen olin hereillä. Sitten joskus puol kahentoista jälkeen taisin nukahtaa. Heräsin sitten jo viiden jälkeen nälkäisenä ja kävin syömässä banaanin ja palasin sänkyyn, vaan sitten tuli joku kumma hyperventilaatio- tms kohtaus. Edelleen nyt 2,5h myöhemmin sellainen osittain päällä. Ei osaa hengittää jotenkin rauhaksiin. Pulssi kuitenkin rauhallinen 80, kun muuten nyt raskaana ollessa ollut 100 luokkaa.. Stiksasin varulta pissan, se puhdas, paineet kuitenkin 130/97, alapaine siis selvästi koholla normaalista raskauden aikaisesta.
Pientä päänsärkyilyä eilisestä asti, ei jatkuvaa kuitenkaan. Huomenna olis neuvola. Mietin nyt tässä, että soitanko sinne kuitenkin, ajattelin kohta mittailla paineita uudelleen, kun aiemmin ne alapaineet meni 95-96-97, ettei laskeneet mittauksilla mihinkään.
Parisen viikkoa sitten neuvolassa oli alapaine 101, jolloin lekuri konsultoi kättärin lekuria, muuta oiretta kun ei ollut, sain stiksit kotiin mukaan ohjeilla joka toinen päivä mittaus ja voinnin mukaan tarvittaessa yhteys. Neuvola on tuossa välissä ehtinyt jo olla, jolloin (ala)paineet vähän päälle 80. Mutta tuona samana korkeiden paineiden päivänä kotonakin lähempänä 100, jolloin soitin kättärille ja kätilö ohjeisti ottamaan yhteyttä jos ylittää 100 rajan.. Vaikkei proteiinia oliskaan ja jos olis vaikka paineet olis tuota matalammat.. Hmm, on nää tämmössii..