Kolotukset ja voivottelut

Niin mäkin olen käsittänyt, että sole poka mikhän olis vähän niin kuin juurikin poika. Onhan tytärkin tyär siellä päin. Ilmeisesti etelässä päin poka tarkoittaa jotain muuta? (sinänsä aivan sama, mutta mielenkiintoista :D ) Ai ai, voi voi, kylläpä kolottaa (nyt tämä on aiheeseen sopiva postaus :D)
 
Vitsi että alakerrassa tuntuu kamala paine! Tuntuu et värkki halkeaa. Miltähän se synnytys sitten mahtaa tuntua...?! Liikkuminen on tänään ollut aika tuskaista ja hankalaa. Huhhhuh. Mutta että supistuksia? Muutama säälittävä tullut, ei näillä synnyttämään vielä päästä...
 
Vielä tuosta pokasta eli Satakunnassa se ei tarkota poikaa vaan ikään kuin mitään tarkoittamaton lisäsana mitä lykätään joka väliin. Vähän niinku v***u nuorison keskuudessa pääkaupunkiseudulla. Mutta siis poka ei ole ruma sana. Taitaa siis olla eri poka ku Lapissa. :) Ja vähän kolotuksia: Mullakin ollu poltetta, masu kovana ja välillä supistelee. Jännää. Toivottavasti pääsee tosi toimiin pian.
 
Selekää jomottelee ja vauveli punkeilee. Toivottavasti tuolla jossain tapahtuisi pientä edistystä näinkin pienillä tuntemuksilla.
Mut silti jännittää että mihin me sitten lopulta esikoinen saadaan kun lähtö synnyttämään koittaa... Äiti tekee 3-vuorotyötä, anopilla muistisairaus (mun ja miehen isät kuolleet siis jo molemmat), kavereille kehtaako sitä oikeasti soittaa yöllä.. Mun isovanhemmat vaikka lähes 80v pärjäis varmaan kyllä, mutta ovat tällä hetkellä reissussa, mikäli siis tää vauva päättäis lähipäivinä jo haluta tutustua ulkomaailmaan.. Jännittää!!
 
Voi lonkka parat kun kestätte vielä jonku tovin tätä tilaa :sad001 Toisinaan saa hyvin nukuttua sikeesti aamuun asti, mutta sitten taas toisina öinä valvotaan ja vaivalloisesti käännetään kylkeä 30min välein kun särkee lonkkia niin tuskallisesti.. Jos tässä hetken istuisi ja aamiaisen nauttisi ja menis taas ulos kävelemään :) Auttaa lonkka kipuun ja saa paremman mielen :) ja josko taas vähän hoputtais tilan kypsymistä :happy119
 
Pää on ollu tähän asti aika pehmee ja toivonu vaan, että vauva syntyis mahollisimman pian. Nyt kumminki kauhee flunssa iski ja toivonki, että ei ainakaan viikkoon alkaisi syntymään ja ehtisi parantua kunnolla! Siinä koitoksessa muutenkin tarvii kaikki voimat niin kauhistuttaa ajatus, että sairaana vielä pitäisi alkaa puskemaan :s Onneksi on pieni toivonkipinä kun viikkoja "vasta" 38+2 niin saattaapi helpostikki pysytellä vielä masun sisäpuolella.
 
Pikaista paranemista retrokki! Toivottavasti vauva ymmärtää tilanteen myös :) Mutta eikö se olisi todennäköistä nyt alkaa syntyä kun tilanne ei ole otollisin ? :D
 
Ugh ja pugh, yö oli parempi unellisesti kuin pari aikaisempaa, mutta kun selällään nukkuminen kiellettiin, niin lonkat ja lantiohan siinä on niin tiukilla, ettei kauaa pysty yhdessä asennossa porskuttaan. AU. Nousin utuisin silmin ylös miehen kanssa, koska ei sitä pysty pötköttelemäänkään.
Jotenki tuo uni ja kipu vaikuttaa mieleen hirveesti, esim. nyt kun sitä yöllä sitten heräsi kipuun - eikä muuten vaan - alkoi tulla se epätoivo ja v*tutus siitä, että tätäkö tää taas tosiaan on?!

MUTTA eilen pääsin kävelylle (!!!!), saunaan ja viettämään yhteistä aikaa miehen kanssa, niin se oli ihanata. :)
 
Se on kyllä niin inhaa, kun joutuu kylellään nukkuu ja ne lonkat tosian tulee kipeeks. Musta taas tuntuu, että tää mun pallo oikeesti roikkuu kohta polvissa. Ihan kun ois taas alaspäin itteänsä hilannu. Ihanasti kyllä sain nukuttua, kai se maanantain supistelu sessio teki sen väsyn ja menikin eilinen nukkuessa ja yön, ihme kyllä, nukuin hyvin, vain pari kertaa vessaan :)
 
Luulenpa, että mulla vetää nuo kankut jumiin tuon kyljellään nukkumisen lisäksi tuo liikkuminen. Asento on huono kävellessä ja töpöttelen menemään, ku mikäkin mummeli. Ja lisäksi se, että liikunta on jäänyt pois "dramaattisesti" tuossa juhannuksen jälestä, kun jäin lomalle ja siitä suoraan sairaslomalle.. Uuh aah, mitkä lihakset? :D Ei ollleeee!
Pitänee yrittää niitä olemattomiakin tänään venytellä jollakin ilveellä, jos aukasis paikkoja. :)

Sinä oot Heidi kuitenski jo ihan tosi tosi lähellä h-hetkeä! Iihhanaa :Heartred
 
Niihän sitä Mamsi ollaan. Mutta silti voi mennä viel reilu parikin viikkoa, ennen kun syntyy. (Toivottavasti ei!!) Ihan oisin henkisesti ja fyysisesti valmis synnyttään :)

Kai siinä auta, kun vedettävä sadevaatteet päälle ja pururataa ympäri, Kerkiäis viellä ennen neuvolaa käydä lenkillä! Eilen kun nukuin koko päivän niin vähän unohtu.... :D noh jos tänään koittas uudestaan :)
 
Mä olin eilen ihan uskomattoman väsynyt. Nukuin päikkärit esikoisen kanssa, ja vaikka havahduin ensin, niin en meinannut herätä ollenkaan. Mies tuli kotiin onneks just siinä kohdin, niin saatoin jäädä vielä pötköttelemään sängyn päälle, eikä tarvinnut juosta kattomaan, mitä ehtiväinen esikoinen puuhailee. Ja olin kuitenkin saanut perunat valmiiksi kylmään veteen kattilaan odottamaan, niin mies alko heti tehdä keittoa siinä sitten.
Kampesin pystyyn kun kutsu syömään kävi. Olin ihan väsy iltakympiltä ja menin sänkyyn, vaan vielä yhdentoista jälkeen olin hereillä. Sitten joskus puol kahentoista jälkeen taisin nukahtaa. Heräsin sitten jo viiden jälkeen nälkäisenä ja kävin syömässä banaanin ja palasin sänkyyn, vaan sitten tuli joku kumma hyperventilaatio- tms kohtaus. Edelleen nyt 2,5h myöhemmin sellainen osittain päällä. Ei osaa hengittää jotenkin rauhaksiin. Pulssi kuitenkin rauhallinen 80, kun muuten nyt raskaana ollessa ollut 100 luokkaa.. Stiksasin varulta pissan, se puhdas, paineet kuitenkin 130/97, alapaine siis selvästi koholla normaalista raskauden aikaisesta.
Pientä päänsärkyilyä eilisestä asti, ei jatkuvaa kuitenkaan. Huomenna olis neuvola. Mietin nyt tässä, että soitanko sinne kuitenkin, ajattelin kohta mittailla paineita uudelleen, kun aiemmin ne alapaineet meni 95-96-97, ettei laskeneet mittauksilla mihinkään.
Parisen viikkoa sitten neuvolassa oli alapaine 101, jolloin lekuri konsultoi kättärin lekuria, muuta oiretta kun ei ollut, sain stiksit kotiin mukaan ohjeilla joka toinen päivä mittaus ja voinnin mukaan tarvittaessa yhteys. Neuvola on tuossa välissä ehtinyt jo olla, jolloin (ala)paineet vähän päälle 80. Mutta tuona samana korkeiden paineiden päivänä kotonakin lähempänä 100, jolloin soitin kättärille ja kätilö ohjeisti ottamaan yhteyttä jos ylittää 100 rajan.. Vaikkei proteiinia oliskaan ja jos olis vaikka paineet olis tuota matalammat.. Hmm, on nää tämmössii..
 
Hannatuuli mäkin heräsin viideltä, kun oli ihan kaamee nälkä :D pakko oli nousta syömään leipää ja mustikka keittoa :) sitten takasin koisiin.

Mulla ruvennu tälläi aamusin olee nenä tukossa ja räkävaluun. Loppuu kyllä partin tunnin päästä. Toivottavasti ei tuu flunssaa.
 
Upsii...
143/97 135/101 138/111 (tuosta viimeisestä en oo ihan varma, painoiko Esikoinen jotain mittarin nappulaa tuossa välissä ja vaikuttiko mittaukseen) Sen takia mittasin vielä kerran140/104.
Noh, laitoin jo mailina nää luvut ja olot terkkarille.. Joutuu varmaan
Ä-polilla käydä tänään..
Neuvolasta soitti, laittaa lähetteen ä-polille, sieltä nyt yhteydenottoa odottelen sitten. Tähdensi kuitenkin, että jos olo huononee, niin en jää odottelemaan soittoa sieltä, vaan soitan itse sinne päin.
 
Toivottavasti pääset pian ä-polille Hannatuuli, aika korkeaksi näyttää nousevan tuo alapaine...

Vai että väsymys ja nälkä enteilee synnytystä? No, sittenhän sitä varmaan kohta mennään, kun olen parina päivänä syönyt kuin hevonen ja nukkunut vaikka kuinka pitkään... Tosin, on valvottanutkin illalla melko myöhään, eilen esim. vielä 0.45 katoin kelloa, 3 maissa vessaan ja siitä ainakin tunnin verran valvoskelin.
 
Juu, mie oon ollut väsynyt ja nälkäinen jo tovin... mutta vauva köllii vaan masussa :) Mutta kummallista; oon alkanut nukkua aivan mielettömän hyvin! Luulen et vauvan kiinnittyminen on rauhoittanut vessareissut ja muut pyörimiset. Lantion seutu ja alavatsa on kipeät kylkeä kääntäessä mutta eivät kipuile kun löytää hyvän asennon. Ja supistuksia ei tule enää öisin ollenkaan! Huomenna onneksi se ya-kontrolli, tietää missä mennään tuolla alakerrassa, sinne kun on viimeksi kurkattu rv 28. Hitto jos paikat ei oo yhtään pehmenneet tai auenneet!
 
Soitto kävi päivystyksestä sitten että näytille, joten täällä nyt odottelen omaa vuoroani, että homma lähtis käyntiin.. Siinä
Lähtöhötäkässä en vain tajunnut syödä ja syönyt viimeks aamupalan klo 7.. Että kaikkea kanssa. Kyllä sitä tuli varmuuden vuoksi päivitettyä sairaalakassi ja lukemista mukaan vaan ei evästä eikä rahaa!
Lompakkokin jäi..
 
Takaisin
Top