Kolotukset ja voivottelut

Tuo lonkkakipu on niin tuttujuttu, täällä meni viikonloppu muutenki jotenki "oudosti" kun vatsa oli kipeä, kiristi ja menkkakivut vaivas... mikä lie, tänään taas on ihan hyvä olo, pystyy jopa kävelee suht normaalisti.. :gen053 Pahasti vaan pelkään että pikkunen taas kääntyny joko sivuttain tai perätilaan... :smiley-angry017 Se tietää sitten ilmeisesti sektiota..plaah...Mutta juu kyllä sitä ihminen tällä hetkellä tutkii tarkkaan kaikkea mitä kropassa tapahtuu...ja toivoo että JOTAIN tapahtuisi pian.=)
 
Uuuh kanssasisareni...! Mikä hitto mua vaivaa kun toissaillasta asti on semmoi ahdistava puristuskiristyskipu ollut koko selän ja vatsan ympärillä?? Ainoo miten on hyvä olla niin kyljellään. Pahinta on seisten ja sitten istuen. Meinaa ihan itku tulla... Käytiin eilen tän takia äippäpolillakin mut ei osannu lääkäri sanoa siihen syytä :sad001 kaikki arvot oli kunnossa paitsi joku maksa-arvo oli vähän koholla... Ja pitää saada tälle viikolle neuvola jotta pääsee tarkistuttaa pissan ja paineet. Olo on kamala :sad001
 
Voisko olla Suzelle jokin hermopuristus? Tai sitten, jos oot tehnyt paljon hommia staattisessa asennossa, voi asentoa ylläpitävät lihakset olla kertakaikkisesti vaan ihan jumissa - varsinkin, kun raskauden aikana etupuolen lihakset heikkenee niin hurjasti ja kaikki työ siirtyy lähinnä vartalon takaosan lihaksistolle. Ja tätä tukis sekin ajatus, että sun on vaikeaa seistä tai istua - eli pitää asentoa yllä, kun taas pötkötellessä saat levähtää.

Myös ajatus kovista supistuksista heräsi..? Mulla ainakin, jos kovin rasitan itseäni pitkään seisoskelemalla, tulee niin kovia kovetuksia ja supistuksia, että silloin ei vaan keskivartalon kannatus enää pidä.

Mutta en ole lääkäri, nää on vaan fysiologisia arvuutteluita. Toivottavasti tilanne paranee, ja pääset pian synnärille - sullahan on viikotkin jo ihan siinä! :)
 
suzelle_ Mulla oli tommonen tunne kun närästi ... Söin tosi vahvoja tulehduskipulääkkeitä ja ne aiheutti sen, en tienny ensin itekkään ennen ku menin lääkäriin... toivotaan ettei oo mitään kummempaa
 
Närästys on yleensä ylävatsalla, pallean ja ruokatorven tienoilla. Hyi hurjaa, jos se tästä vielä muualla tuntuis! Mulla oli aikanaan vatsahaava iskiaslääkityksen vuoksi, ja se kyllä teki juuri tuota. Aivan jäätävää kipua. Toivottavasti ei mitään sellaista olis. :/

Mietin myös, että auttaisko semmonen hyvin hellä, sivelevä hieronta? Kumppani tai tuttava töihin vaan. Tosin tääkin kannattaa tarkistaa lääkäriltä, ettei vaan mene laukaisemaan huonompaa olotilaa.. :)
 
Kiitos ajatuksista Mamsi ja Bumblebee. Toivon todella et on jotain pian ohimenevää, muutoin lampsin synnärille ja ilmoitan etten kotiin lähde ennenku vauva on autettu ulos!! En ole tehnyt oikein mitään mikä olisi aiheuttanut lihaskipua.. Ite oon ihmetellyt kun maha on tosi piukee kun seison ja istun, et näinkö on aina joku kestosupistus päällä silloin? Lääkäri tutki eilen kohdun ja sanoi että makuulla se on pehmeä ja hyvän tuntuinen ja arvuutteli olon johtuvan mahdollisesti vatsan kireydestä, mut ei kyl sanonnu supistuksista mitään. Nyt laitoin tukivyön melko tiukalle ni pystyn edes huoneesta toiseen liikkuu...
 
Munkin miehen suki tulee lapista :) Sieltä se on valunu vanhempiensa työn mukana pikku hiljaa tänne. Multa kans isäntä kysy viime yönä, että onko kaikki hyvin? Kun laittelin valoja kun sitä rennietä etin ja ähisin ja puhusin, kun takas viereen tulin. Totesin, että närästää vaan. siitä hän sitten unia jatkamaan :)
 
En tiedä onko jossain ketjussa ollut jo aiheesta, mutta kysynpä tässä kuitenkin. Onko kohtalotovereita, joilla puutuu ylävatsan iho? Joku hermohan siellä on puristuksissa ja helpottaa varmasti sitten, kun vauva syntyy, mutta se mikä tässä on ärsyttävää, on samalla alueella oleva kutina. Siis kutina tuntuu keskellä sitä puutunutta aluetta, mutta raapimisesta ei saa minkäänlaista "tyydytystä", koska iho on turta :D Välillä kutina säteilee selästä, joten auttaa, kun raapii sieltä :D Mitäköhän muuta jännää mun keho vielä keksii, odotan innolla :)
 
Hih mulla on heti navan yläpuolella tunnoton kohta :) ja tuntuu ihan tyhmältä silittää tai rapsutella ku ei tunnu :) eikä myöskään vauvan liikkeet tunnu siinä, vaikka ulos näkyiski :D
 
Mulla puuttuu ylävatsa, rupee pistelemään aika nopeestikin jos joutuu vähänkään pidempään istumaan tietyssä asennossa, esim autossa. Ja sit on kans tunnoton tosta navan ympäriltä, ihan hullua!:happy7
 
Minä täällä rappaan itseäni, ja kokeilen hölmönä olenko tunnoton. En oo :D
Vielä on ihossa tuntoaistit tallella joka kohdassa. :) Vielä.
 
AinoS, aioin eilen kysellä juuri samaa! :)
Mullakin on ylävatsan kohdalla sellainen tunnoton kohta ja mahaa kutittaa, mutta se raapiminen ei auta ja oikeastaan tuntuu epämukavaltakin.

Yöllä siihen saattaa myös sattua jos kääntää liian nopeasti kylkeä. Tuntuu niin kuin se kohta repeäisi... en oikein osaa selittää, mutta se sattuu aivan hemmetisti.
 
menee vähän kyllä ny t otsikon vieretä tämän meidän keskustelu mutta siis POKA-sana. "Ei tunnu poka missään".
 
Juu, siis mies on lapista, ja sole poka mikhän on aivan normaali kommentti päivittäin. :) Oon oppinu paljon längvitsiä tässä, kun oon hänen sukunsa kanssa pyöriny vuosien varrella. :D
 
Mutta mikä missäkin on "pokan" merkitys? Onko poka poika vai poka, niin kuin poka...ööö..."pokasin baarista muijan" :D
 
Kai se on vähän niinkö poika? Ei tarkota kehyksiä niinkö pokat eikä iskemistä kyllä.. Emminä tiä, sitä pittää vaan oppia ymmärtään. :D Meneekö tää voivotteluihin?
 
Takaisin
Top