Kolotukset ja voivottelut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Schoko
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kyllä tuntuu siltä, kun ilmapallo ois puhallettu yli täyteen. Ruoka annoksia pakko pienentää entisestään ja syödä useemmin.

En tiedä onko tämä sinänsä kolotusta, mutta minulla napsuu maha! o_O
Monta kertaa päivässä kuuluu mahasta naksahdus, joko vauvan liikkeiden yhteydessä, tai jos itse liikahdan..
Jostain luin, että olisi kalvojen napsumista tai vauvan nivelten ääntä - oli mitä oli niin hassulta tuntuu. Ja joka kerta jähmetyn tuntemaan napsahtiko kalvot kunnolla ja menikö vedet :)
Onko teillä muilla vastaavaa??

Pumpulipallo: Toissayönä kuului asentoa vaihtaessa outo napsahdus tai sellainen "plop" ääni. Pelästyin hulluna, että nytkö posahti kalvot ja alan valuttaa lapsivettä, mutta ei mitään kuitenkaan tapahtunut. Tiedä sitten mistä outo ääni kuului. :D Ei ole muuten ollut vastaavaa.

Tänne se iski sitten flunssanki kaiken hyvän päälle! Nyt sitte pelottaa että jos alkaaki synnytys niin miten sitä kipeenä jaksaa ketään pusertaa pihalle.. :sad001

Ja tuo napsuminen on kummastuttanu itteenkini, tullu muutamia kertoja tosi selkeä ääni enkä oo sille mitään selitystä löytäny, kun ei tosiaan lapsivesikään alkanu valumaan :D

Eilen tuli muutama kipeä supistus ja maha tyhjeni mukavasti mutta sitten rauhotti ja tilalle tuli migreenikohtaus joita ei oo muutamaan vuoteen ollu...yö meni sitten siinä. Sahalaitaa, kielen puutumista ja päänsärkyä..taisin varmaan jännittää tulevaa tän aamuista kokoarviointia.. mutta ei oo poika onneksi kun 3200-3400g ja viikkoja nyt 38+4. Tosin sisätutkimus ei ollut mukavaa, mukana kaksi lääkäriopiskelijaa, tyttö ja poika. Ja siinä sitten kaiveltiin alapäätä niin että vertaki saatiin vuotaan... avopuooisokin siinä jo vähän katteli että kaikkeen naisetki joutuu...

Nyt tulee hyvin yksityiskohtaista alapää-selostusta..

Siis ihan utopinen juttu. Musta tuntuu että mulla on jotain ylimääräistä tuolla alapäässä. Kaikkihan tietysti tietää miltä sisäiset häpyhuulet näyttää. Niin mulla on ikäänkuin sellainen sisäisen häpyhuulen näköinen lerpukka emättimen sisässä. Eli sisempien häppäreiden välissä, mut alempana, näkyy ulos jos jalat leväyttää auki, mut kuitenki se on siel sisällä. Muutaman sentin lerppu joka on kiinni siel jossaki seinässä. Ei se oo kipee eikä mitään ja sellanen punakka, niinkun kaikki muutkin jutut siellä suunnalla on..päästä ehkä vähän vaaleahko, mut ison masun kans peilillä näkee vähä huonosti. Ihan käsittämätöntä mikä se voi olla, vai onko mulla näin huono tietämys omasta anatomiastani et se on jotain mitä sinne kuuluukin :D Voisin vaan vaikka vannoa ettei se siellä ole ennen ollut. Johan sen sekstaillessakin ois huomannu, ei se mikään pieni oo kuitenkaan. Et se kyllä jäis väliin :D Mikähä helevetti se on..

sieppi, voisko se olla joku suonikohju? mun mielestä joku muukin kirjoitteli jossain ketjussa samasta vaivastaan ja epäili sen olevan sellainen...

Suonikohju mullakin ekana tuli mieleen. Jospa lääkäri/terveydenhoitaja vois seuraavalla kerralla vilkasta?

Äh. Tai no toivottavasti on kohju, ettei mikään sen oudompi.. toivottavasti neuvola täti suostuu kurkkaamaan.. :/

Jep, selvyyttä tuli ja se on turvonnut immenkalvo, heh. Enpä ois uskonu, mut tosiaan niin kova paine jo alapäässä et paikat turpoo ja se on tosi erikoisen näkönen nyt se turvonnu lerpukka, mut luojan kiitos ei sen kummempaa ja palautuu takaisin synnytyksen jälkeen. :)

On kyllä pinkee olo usein, mulla ainakin tuntuu johtuvan siitä että vauveli jossain ihme asennossa. Ja sitte jos syö liikaa kerralla.
Nyt alkanu olee useemmin myös harkka supistuksia, ihan pienestä. Ja KUUMA. Autolla kun lähetään jonneki niin haluisin vaa laittaa ilmastoinnin puhaltaa täysillä kylmää mut ei voi ku sitte lapsi ja mies paleltuu..:D Musta myös tuntuu että mun polvet vetelee ihan viimesiää jos tätä painoa ei kohta saa jo pois. Hirvee rutina aina ku nousee ylös. Ei se kyllä satu, yleensä, mut kuulostaa sitäki inhottavammalta.
Esikoista kun ootin niin mun mahasta kuulu noita ihme ääniä, oli aika pelottavan kuulosia. Nyt ei oo kuulunu.

Mulla on myös tuota koko aikaista täyden olon tunnetta. Tosi inhottavaa, kun tunteesta huolimatta tulee nälkä ja sitten kun vähänkään jotain syö, on niin tukala olla ettei tosikaan... Ja jalat alkaa myös reagoimaan tähän painoon (turvotuksen lisäksi siis) ja tänään on ollut ihan kamalan kipeät kantapäät... ei helpota levossa ei liikkeessä, niinkuin nuo koko jalkapohjan kattavat kivut turvotuksesta johtuen helpottavat kun vähän kävelee.

Flunssa :( Onneks menossa ohi. Viime yönä sain jo hiukan nukuttua, vessassa vaan 4 kertaa :D
Mulla ei oo vielä polvet sattuneet mut lonkat on tosi kipeet.
Alan olla valmis synnyttämään. Yöllä kun tulee kipuja ajattelen et ei vielä pliiiis ei vielä, mut päivisin ajatus ei pelota. Toivotaan että kun se aika tulee on päivä.

Hemmetin pahoinvointi palannu :( Iltaisin on toosi huono olo, menee kyllä onneks aika nopeesti ohi. Eilen illalla seuraks liitty vielä närästys, mutta molemmat unohtu kun mahaan alko sattuun. Epäilen että se oli kuitenkin vaan joku pieru poikittain eikä kipee supistus, näin ainakin vakuuttelin ittelleni kun olin yksin kotona :) Ruoka ei oikein maistu tai ei vaan huvita syödä. Lupasin vähän skarpata sen syönnin kanssa.
Muilla pahoinvointia?

Ajoittaista pahoinvointia täälläkin. Ei ruoka oikein maistu, paitsi raastettu porkkana :confused:. Mikälie hormonioikku..

Närästystä ja kuvotusta ja pahoinvointia viimeset kolme viikkoa :D Mukana ollaan ;D
Vähän kerraallaan jotain tullu syötyä. Lähinnä rahkaa ja ja oman pihan punasia viinimarjoja pakkasesta. Ruuaks tehny mitä millonkin tekee mieli :)

Äh, nyt alkanut päätä särkyilee. Ei mitenkään kovasti, mutta kun tätä ei oo ollut ja paineet paukkui aamulla neuvolassa. Protskut oli silloin miinusta, joten kun lekuri soitti äippäpolille neuvoivat vain seurailemaan tilannetta ja kotiin liuskoja mukaan. Nyt sit mietin pitäiskö soittaa vai eikö sinne päivystykseen.. Hmph. Eivät olleet olleet huolissaan, kun viime raskaudessa se myrkytys oli niin lievänä. Kai pitää jossain vaiheessa soittaa ja pyytää selkeyttä tilanteeseen.. Puuh.

Kuulin myös tänään mahasta äänen "plop" ja ajattelin - kuvittelinko vain? Mietin, että röyhtäsikö vauva tms. Kiva tietää, että muillakin näitä. Voihan se olla vaikka oma ruoansulatusjärjestelmäkin, mutta jotenkin oli erilainen ääni. Hassua! Tajusin myös tänään, että masu on kasvanut yhtäkkiä parissa viikossa. Energiaa piisaa suurimmaksi osaksi! Odotin olevani väsyneempi nyt loppuvaiheessa (ekat kolme kuukautta meni väsymyksessä!)

Tänään aamulla ku heräsin aivan järkyttävä paine alakerrassa, tuntuu että olis vessa hätä koko ajan.. Paine ei oo yhtään helpottanut aamun aikana.. Samaan aikaa vihloo oikein kunnon vihlasuja alhaalla, ihan kunnolla sattuu ja kivusta saa rivistä ja ähistä..

Takaisin