Kolotukset ja voivottelut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Schoko
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kyllä sitä ihminen tulee vain malttamattomaksi mitä lähemmäs LA lähestyy, ei auta mikään :D Tahtoo vauvan jo <3

Mä rupian tyrttymään tähän kotona olemiseen... Olin kesälomalla 5viikkoa ja siitä suoraa jäin mammalomalle. Kesälomalla tein 2 ylimäärästä työvuoroa..
Vaikka mäkin oon kova menemään ja tekemään kaikenlaista niin eileen justiin tuumasin että töis voisin aiva hyvin vielä kulkia.. eikä tarttis olla PA.
ei vaan aina jaksaasi hinkata samoja seiniä ja laattioita...

Voi huoh... Käytin koiria eläinlääkärissä tuossa aamupäivästä, ja nyt vois vaan nukkua! Miten voikin voimat huveta, vaikkei paljon muuta tarvinnut kun ajaa autolla paikalle..?

Mulla on nyt muutamana päivänä ollut ihan tolkuton makeanhimo, voisin syödä varmaan vaikka kilon karkkia tai jotain yhdellä istumalla. Ja vettä menisi litratolkulla myös, eli janottaakin. Ja liitoskivut eiku yltyy, kohta ei pidä enää oikea jalka päällänsä kun vihloo... Meillä olis nyt tulevana viikonloppuna isännän äidin syntymäpäivät ja sitten yhdet lapsisynttärit myös vietettävänä, saapa nähdä miten mun osallistumisen käy. Oon kyllä etukäteen varotellut, että ihan päivän voinnin mukaan mennään osallistumisen suhteen..

Mäkin himoitsen kaikkee hyvää :D ja vettä vois juoda vaikka suoraan puutarhaletkusta koko ajan :D Mulla ois 7.9 mammani 75vuotis synttärit. Arvelivat kyllä, että meikäläinen ei niihin osallistu, mutta sen näkee sit viikon päästä.

Mutta kyllä se on ihanaa, että loppusuora häämöttää. Itse ihmeen rauhallisin mielin ei tuota toi LA paineita. Sitten jos menee yli niin sitten menee :D ja niillä on sitten mentävä. kyllähän noita vaunuja tossa nurkassa kattelee, että ois kiva jo päästä lykkiin :) Mutta kyllähän minä niitä kerkiän lykkyä ihan kyllästymiseen asti :D

Mä oon selvinnyt lähes koko raskauden ajan ilman herpesrakkulaa, ja kuinkas nyt kävikään? Oon syönyt nyt kaksi päivää sitä ehkäisevää lääkettä, kun sain ohjeen, että heti kun alkaa ilmaantua oireita, täytyy aloittaa lääkekuuri. No, aloitin sitten tosiaan ohjeen mukaan, mutta oireet ei vaan ota helpottaakseen. Hitto vie! Tätä ajatellen on ihan hyvä, että ei ole minkäänlaisia tuntemuksia synnytyksen käynnistymisestä, kun en nyt ainakaan tästä syystä haluaisi sektioon...

Mä kans vetänyt kaks päivää acloviriä. Huomenna neuvola ja pitää pyytää se estolääkitys. Mulla onneks oireet helpotti ja rakkulatkin jo pois menossa. Mulla varmaan ton herpeksen sai aktivoitumaan noi muutamat supistus kohtaukset. Onneks oli tota acloviriä kotona ja itse asiassa vetelin zoviraxiakin orastaviin rakkuloihin.

Mulla ei ole noita rakkuloita tullut, mutta tiedän niitä olevan tulossa kun tulee sellaisia tuntomuutoksia ihoon alaselkään ja/tai jalkaan. Nyt ne tuntomuutokset ei vaan mee pois.. mun tarvii varmaan kanssa soitella huomenna johonkin jos tunne ei muutu, että onko kuitenkin jotain muuta?

Mulla alkaa sellai hiivasientäkin kamala kutina ja siihen auta mikää muu, kun zovirax ja sitten acloviriä päälle. Mulle se loppuraskaudenlääkäri määräs tota acloviriä, kun mulla tää uusii niin harvoin ehkä kerran vuodessa, jos silloinkaan ja viime raskaudessa ei tullut aktiiviseks ollenkaan. Mutta sano, että jos alotan aclovirin pitää hakee se estolääke ja jatkaa 5päivän aclovir kuurin jälkeen. Ei mulla kunnon rakkuloitakaan oo tullu kun oppi tunnistaan ensi oireet, mutta nyt kyllä huomas, että mihkä on aktivoimassa sellasia. Varmaan sekin "nopeutti" niiden ilmestymistä, kun valkovuoto on niin runsasta ja se varmasti kans ärsyttää paikkoja. Mutta onneks tää alko nyt nii kerkiää hoitaa ittensä kuntoon ennen synnytystä ja saa sen estolääkätyksen,jos sen nyt sitten kerkiää alottaa :D Menossa kyllä jo ohi tää :) Ikävä vaiva kuitenkin :(

Mulla on kummasti poltellut tänään alavatsaa sivuilta. Kohtu ei kuitenkaan kovana, ainoastaan sellainen polttava (?) tunne tosiaan tossa jossain ihon alla. Tunnistaako kukaan? Sellaiselta tuntuu kuin vatsassa silloin kun on syönyt raakaa sipulia, mutta tämä tunne ei vain ole mahalaukussa vaan alhaalla sivuilla.. Lapsi on potkiskellut ja liikkunut toosi paljon eilisillasta lähtien, yön onneksi oli rauhaksiin, mutta päivän mittaan ei ole pitkään hiljaa ollut ennen kuin möyrintä aina jatkuu. Mä kun en kokenut normaalisti (itsekseen) käynnistynyttä synnytystä, niin ei voi verrata mihinkään. Eikä sitä varmaan enää kyllä muistaiskaan, ei sen puoleen...
Selkää myös särkenyt kummallisesti ja takamuksessa/pakaroissa pientä kivin tunnetta ollut nyt illalla. Hmm.

MUN LONKAT hajooooo!!! Vitsi, että tekee höpöö, kun lähtee liikkeelle ja toi oikeen puolen lonkka ei ole kyllä yhtään yhteis työssä nyt mun kanssa!! Vauva painaa jo niin alas, että tuntuu kyllä niin höpö höpö höpöltä lantion koko arsenaali seudulla, että fiuh! laughing7

Mä olen tän päivän ollut kyllä kanssa niiiiiiiin kipeä..! Lonkat ei mulla varsinaisesti kipuile, mutta alaselkä tuolta oikealta on ihan sökönä. Ei tahdo päästä kävelemään, pitkällään ei oo hyvä eikä oikein istuenkaan. Ei auta venyttely, taivuttelu ei mikään. Sanoin isännälle, että kyllä nyt ainakin Monsteri jo sais tulla, jos loppuajan liikkumisen on luvassa olla vastaavaa kuin tänään......

Mulla on ihan sama fiilis kun sulla puapru... Että vauva vois jo syntyä koska on niin vaikeaa liikkua ja tosi vaikeaa nukkua kun kaikki asennot tuntuu epämukavilta ja pitää käydä pissalla 4-6 kertaa per yö... Ei mulla muuten oo mitään hätää, hän syntyy sitten kun on valmis siihen mutta tämä oma olotila ei ole paras tällä hetkellä.

Vitsit miten kummallista. Viime yönä joskus yhden aikaan heräsin (tai en oo ihan varma olinko ees vielä nukkunut) tosi outoon kovaan alavatsa kipuun. En tommosta oo kokenut koskaan, vatsaa ikäänkuin poltteli tai viilsi, mutta mun mielestä se ei ollu supistus? Tuli aaltoina ja kesti jonkun tunnin verran. Kamalaa :( ja muutenkaan en saanut nukuttuu ennen kolmea ja nyt ihan muumio olo. Voi vauva, tule jo!

emmu_ma, oisko se kumminkin ollut jonkunlaisista supistuksista kyse, jos kerran aaltoilivat... en mäkään kyllä tiedä miltä niiden kuuluisi tuntua.

Mulla välillä on maha kovana ja välillä siihen liittyy sellasta menkkajomotusta alavatsalla. Etenkin öisin herätessä kun on vessahätä. Oon kyllä alkanut uskomaan, että vessahätä lisää supistusten kipeyttä... On vähän rasittavaa kun on sitten pakko nousta vessaan, että pääsisi kivuista...vaikkei edes olisi ihan kamala vessahätä. Mulla aina tuo jomotus kestää aika kauan ja menee sitten ohi, ei tule takaisin. Sellasia "oikeita" supistuksia ei ole ollut, kun niidenhän pitäisi kestää vain vähän aikaa ja tulla uudestaan ja uudestaan...

elenna, voi hyvinkin olla et olikin jonkin sortin supistus, toki mun mielestä kohtu oli ihan pehmoinen kun se iski aina. Kummallista. Ja tuo vessähätä ja supistus kulkee kyllä käsikädessä. Välillä ei tiedä onko niin kova hätä että supistaa vai supistaako niin et tuntuu et on hätä :D

Toki oon kipuillut alavatsastani koko raskauden ajan enemmän tai vähemmän. Aluksi selkeitä kasvukipuja ja nyt myöhemmin syytän "vatsalihaksiani" (jos niitä enää voi niiksi kutsua) osittain kivuista.

Viime yönä ei taaskaan löytyny hyvää asentoo nukkuu. Välillä kävin sohvalla koittamassa, jos kovemmalla olis helpompaa, ku tuo meidän sängy on aika pehmee. Ja sitä ennen oli jalat ihan levottomana. Onneksi lopulta tuli uni, mutta kyllä aamulla väsytti, ku piti neuvolaan herätä.
Eilen just miehelle sanoin, että musta tuntuu, että jännitän jotenkin kokoajan vatsaa, et illan päätteeks se on ihan hellänä..

Takaisin