Kolotukset ja voivottelut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Schoko
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä mennään Kunusiinin kanssa samaan malliin. On menty jo jonkin aikaa. Hyvästi siis hyvät yhtäjaksoiset yöunet, nähdään parin vuoden kuluttua...? :D

Mä olen selvinnyt vielä toistaiseksi ihan tuolla yhdellä vessareissulla per yö. Ja tällä viikolla kahtena yönä olen nukkunut aamuun saakka (no, siis noin klo5 saakka) ennen kuin on herättänyt. Se yksi yö oli tässä välillä kun varmaan 4 kertaa kävin pissalla, kun käskettiin juomaan niin paljon. Kun palautin juomisen normaalille tasolle niin oon saanut nukkuakin. =) Päivällä kyllä juoksuttaa vessassa sitten sitäkin tiheämmin.

Mulla viime päivinä on meinannu unohtua koko juominen jostain syystä. Sitte iskee älytön jano jossai vaiheessa ja tulee juotua kerralla hirvee määrä, meillä juodaan vettä tuopeista. :D Ei tarvi olla koko ajan täyttämässä lasii.

Sama juttu Jeka täällä, puolen litran tuopista nautin minäkin veden, ja jääkaappikylmänä nykyään. 3litran kannu vettä jatkuvasti kylmässä!

Ja kuka muu hikoilee, kun vähänkin jotain tekee? Välillä on pakko mennä keskenpäivän suihkuun, koska ei vaan enää pysty oleen. Vaatteitakin saa pestä melkiin päivittäin :D niitä harvoja siis, mitka enää on mukavat päällä ja mahtuu.

Hekksu, mulla on auttanut selän ja rintarangan lukkoihin tyyny polvien välissä kyljellään nukkuessa. Imetystyyny tai muu iso ja muokkautuva tyyny sopii tähän! Iltasin ennen nukkumaanmenoa teen hiukan kiertoja selälle seisten, sivutaivutuksia, kyljenvenytyksiä, hengitysharjoituksia(!) ja selän pyöristyksiä, rintarangan avauksia. Auttaa fasettilukkoihin! Olin kesällä 2 viikkoa sohvapotilaana flunssassa ja silloin oli pahimmillaan. Ulkoilu ja kävely yhdistettynä kevyisiin venytykseen (ah ihana venyttää kylkiä!) on helpottanut oloa aina toisinaan. Vessassa oon tokkuroinut öisin 2-5krt/yössä. Mulla on myös kylppärissä vesimuki, josta huikkaan, jos suuta kuivaa yöllä. Levottomiin jalkoihin kokeilin liikkua tänään. Kyllä ne vaan taas on levottomat. Viime yönä nukahdin klo05. Järjestelin vauvan kaappia ja luin kokonaisen kirjan!

Mulla on parinapäivänä pistänyt ihan h*levetin lujaa vasemmasta nivusesta.. Kaupas meinasin mennä polvilleni ku tuli niin puskista ja kipeää! Kai rupeaa merkkeileen että vauva tulee alemmas ja alemmas?!

Toivottavasti levottomat jalat rauhottuu pian synnytyksen jälkeen. Viimesen viikon ollu niin paha ettei unta saa..

Täällä ollaan myös kärsitty levottomista jaloista ja kuumista jalkapohjista. Nyt on mennyt pitkän aikaa ilman noita kuumia jalkapohjia, mutta jalat on välilä todella levottomat :( Sportmama, voin samaistua tuohon, että unia ei tule :/ Se on inhottavaa, ku toinen nukkuu ja itse vaan pyörii ja hyörii :)

Levottomiin jalkoihin ehdoton apu on hirudoid forte! Mulla helpottaa heti ja saa unen päästä kiinni. Kannattaa kokeilla :)

Öö, mitä ne levottomat jalat tarkottaa? :) Mulla kutiaa erityisesti varpaiden välit erityisesti öisin... onneks alun jälkeen se ei ole ollut ihan kamalaa. Rasvaus hiukan auttaa. Maksa-arvotkin tarkistettiin silloin, joskus kk sitten.

Pitää minulla ainaki on, että pitää heilutella jalkoja ja sitten saattavat tehdä sätkyliikkeiitä. Emmu_na, kiitos vinkistä :)

Täytyy kokeilla! Heti kun nukkuun rupeaa niin jalkoihin tulee tosi epämiellyttävä tunne, jonkinlaista kipua..jos jalkoja heiluttelee niin se auttaa mutta heti kun lopettaa ni tunne jatkuu.. se tunne on tosi häiritsevä.. kuulemma kudosraudan tai magnesiumin puutetta.. mulla on kans pari kertaa lisäks kuumottanu jalkapohjia kunnolla.. ja eilen pyysin ihanaa miestäni hieroon jalkoja ni kahen painalluksen jälkeen mies jo nukahti...perhana..

Fasettilukkoinen täälläkin. Vanha tuttu paikka yläselässä ärtyilee lähinnä istuessa. Tuohon on joskus taannoin ennen raskautta tullut niin paha lukko, etten saanut itse sitä auki millään. Nyt joka päivä mukava jomotus päällä...ai kuin saisikin kunnon rusautuksen aikaiseksi :) En sinänsä valita, raskaus on ollut fyysisesti kuitenkin todella helppo. Jännä kuitenkin huomata näitä kaikkia outojakin eri muutoksia, mitä raskaus tuo tullessaan (jalkapohjat aamulla kipeät, sormet kipeät, rannekanavaoireyhtymän oireita, jne,jne).

Ilmeisesti kuitenkin kehoni tietää, että n. kuukauden päästä alkaa valvominen, sillä olen nukkunut raskauden aikana TODELLA hyvin (kerään unta varastoon, heh). Nukahdan nopeasti ja nukun todella sikeästi. Asennon vaihtamiseen herään aina tällä hetkellä, mutta nukahdan heti uudestaan.

Nyt taidan tietää minäkin, mitä tarkoitatte, kun vaavi "kairaa" tietään ulos! Huh kun tuntuu oudolta ja ikävältä tuolla alhaalla, ihan kuin ulos tulisi kohta käsi tai jotain... Mies jo vieressä kyseli onko supistuksista kyse..

Huoh! Iskias! Prrrrkele!! Nyt ehkä neljättä päivää ja ihan jatkuvasti. Oikein hirvittää et lähteekö jalka vielä kokonaan alta :0 pahoin pelkään että tää vaiva tuskin helpottaa ennen synnytystä.... Yyh

Onko kenelläkään ollut nivelkipuja? Mulla on sormien nivelet ja nilkat vähän väliä kipeenä ja särkee... Nyt uusimpana tulokkaana on jäätävä rannesärky, en tiedä nukunko jotenkin kädet kierossa mut varsinkin aamulla ranteita ja sormia särkee ja vihloo ihan hirveesti :/

Sportmama: Itsekin olen ottanut tuon tyynyn jalkojen väliin yöksi, auttaa se saamaan tukevamman ja paremman asennon mutta voiko se tosiaan auttaa myös tuohon selkään? Nuo vartalon kierrot ja venytykset ei multa taho oikein sujua, en taida tietää oikeaa tekniikkaa :D Maanantaina on aika fysioterapeutille, joka koittaa aukasta tuota lukkoa, pitää kysyä häneltä sitten miten sais ennaltaehkästyä ne, ettei enempää tuu! :)

Anna_, mulla on nyt tänä viikonloppuna kipeytyneet nuo sormien nivelet.Ei tahdo saada sormia koukkuun kun sattuu ja sitä rataa. Johtunee mulla ainakin turvotuksesta.... Mutta meinaan kyllä neuvolassa asiasta mainita. Ja jalkapohjat kipuilee edelleen, eniten aamuisin mutta myös muiden lepohetkien jälkeen. Tosi vaikea päästä liikkeelle!

Takaisin