Kolotukset ja voivottelut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Schoko
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mullakin jo masu laskeutumaan päin mutta meinaa silti närästää. Ja ahistaa joka kulmaa, kaikinpuolin tosi täys olo. Istuminen on kyllä inhottavaa. Sitten meinaa vetää suonta nivusesta, tai jostain tuolta sisäpuolelta, muutenkin jalat ihan jumittuneen tuntuset. Yöllä pakko käyttää peittoa jalkojen päällä vaikka on kuuma, mut se vähän auttaa. :)

Eilen illalla olin mieheni kanssa ulkona syömässä, sitten kun olimme lähdössä ja nousin seisomaan niin ai että kävi kipeää mahaan. en tiedä oliko supistus vaiko mikä? Taisi porukka katsoa että synnyttämään alan:D

Voi jes. Just ku pääsin iloitsemaan että kelit viilenee ja helpompi nukkua, niin eikös sitten ala yöhikoilu.. mur..

Oih ja voih.... miten voikaan olla yön jäljiltä ihminen kipeä? Tämä toistuu siis ihan joka yö/aamu. Nukun omasta mielestäni ihan hyvin, eli saan levättyä, mitä nyt kylkeä kääntäessä helposti herään ja pissalle täytyy sen yhden kaksi kertaa nousta. Mutta aamut, siis mulla on maha aivan tolkuttoman kipeä! Ollut nyt jo ainakin viikon verran joka aamu, alavatsalta vatsalihakset ihan tosi kipeät...Ja sitten nuo nivuset, auts sanon minä kävellessä! Nyt kun kelit vähän viileni ja pahin turvotus on poissa tuolta jaloista, niin jalkapohjat ei ole enää samalla tavalla kipeät kuin muutama viikko sitten. Jotain helpotusta sentään...

Mulla on jalat ihan kipeenä yön jäliltä. Niinku ois urheillu oikee tosissaan mut ei. Jotenkin huvittavaa tietyllä tapaa..:D

Mulla puapru ihan sama juttu. Joutuu aamun ekat askeleet ottamaan ihan kaksinkerroin. Alamaha just ihan "krampissa" ja kipee. Helpottaa kun hetken on jalkeilla. Kummallista.

Voi mikä väsy! Eilen vietettiin kyläilypäivä ja sekö lie vienyt mun voimat... Kyläteltiin 4 paikkaa jotka on vähän kauempana kotoa kun tuskin tulee nyt enää ennen vauvan syntymää käytyä. Yönikin nukuin hyvin kuitenkin, tietty perus kahden tunnin välein vessaan heräämiset. Nyt olo aivan raato, ei meinaa sängystä päästä ylös lainkaan.

Voih, viime yö oli kyllä aikamoista! Alkuillasta piti ravata vessassa, kun käänsi kylkee. Sitten toinen kylki puutu, niin piti saada uni vaan toisella kyljellä ja jalat olivat kuumat ja levottomat :angryfire Onneksi kuitenkin sain unen ja nukuinkin taas pitkään. Aamulla herätessä huomasin myös, että sisäreidet ovat kipeet :sad001 Ja sängystä nouseminen on vaikeeta, ihme mönkimistä :excited001

Mä oon täällä tulossa hulluksi. Päätin eilen nukkumaan mennessä alkaa laskemaan liikkeitä ja siihen menikin sitten kaks tuntia. Itkeä pillitin sohvalla yöllä itsekseni kun meinasi jo epätoivo iskeä.. Sain sitten kuitenkin viimesen tunnin sisään sen 10 liikettä kasaan. KYLLÄ voi v*tuttaa jo tää odottelu. Ärsyttävintä tässä on se että saa yksin kantaa huolta lapsen hyvinvoinnista. Ja vasta kun sieltä osastolta pääsin eikä ultrissa yms ollut mitään niin ei haluaisi ihan heti sinne takaisin lähteä. Aamusta asti koko päivä on mennyt masentuneissa fiiliksissä kun haluis vaan tuon vauvan ulos masusta silmien eteen niin saisi sitten miehen kanssa yhdessä hoitaa ja vahtia vauvaa. Vois mies jo palautua töistä ja tulla rauhottelemaan mua tänne. Tuntu että tuo verenvuoto-episodi sai mut jotenkin nyt "oireita kyttäävämpään" mielentilaan. ÄRH. Ja vielä ei mukamas saisi liikkua. Miten tässä kuuluisi jaksaa vielä 3-5 viikkoa?

Mcgonnor: Jaksamista! Ei varmastikaan ole helppoa olla vuodelevossa ja murehtia vauvan hyvinvoinnista. Itsekin tiedän tuon tunteen, kun laskee liikkeitä ja ei meinaa tulla tarpeeksi... Kyllä siinä huoli herää. Ja vaikka saisikin sen toisen tunnin aikana ne tarvittavat liikkeet, niin silti mietityttää, jos ei ole sen aktiivisempaa masussa. :/ Meidän tyttö onneksi nyt ollut viimeisen viikon aktiivisempi eikä ole täten sitä tarvinnut murehtia (nyt onkin sit puolestaan verenpaineet kontrollissa ja reissu taysiin tiedossa). Koitetaan jaksaa viimeiset viikot, on se sen arvoista sitten!

Tuon on kyllä totta, että kun liikkeitä laskee ja niitä ei tulekkaan niin huoli herää :( Kun laskette liikkeitä, lasketteko vain potkut vai muunkin mönkimisen? Meillä ollaan nimittäin viime aikoina aikalailla mönkitty ja peppua nostettu :laughing002 kyllä niitä potkujakin väliin mahtuu :)

Meille annettiin ohjeeksi, että kaikki muut liikkeet paitsi hikka lasketaan. Jos laskisin vain selvät potkut, niin liikkeitä tuskin tulisi sitä kymmentä. Tyttö mieluummin kääntää kylkeä tai korjaa muuten asentoa. Tosi vähän potkii. Laskiessa onkin kiva koittaa pohtia mikä on sellainen selkeä yksi liike mikä lasketaan ja mikä ei... Onneksi tyttö on nyt viime päivät liikkunut niin, ettei oo tarvinnut pohtia tuota laskemista. :)

Tsemppiä meille kaikille, ei voi muuta sanoo.
Mä oon ihan poikki ja pelottaa ajatella et pitäs jaksaa synnyttää mistä tietää vaikka huomenna. Toivottavasti ei viel tällä viikolla. Meillä miehen käsi leikattii, vanha työtapaturma ja oletettii et on ihan pikku juttu vaa mut nyt onkin sitte viikko paketissa eikä sais tehä mitään. Mä sitte mahani kanssa oon kaks päivää "juossu" esikoisen perässä ja nostellu syöttötuolii ja pesulle sun muuta. Kaks päivää vasta ja mä oon ihan poikki ja sattuu joka paikkaa ja tuntuu että koko keho tärisee. Täytyy yrittää päästä viikonloppuna johonkin missä ois apuja.

Moikka kaikille!

Olen seuranut teidän keskusteluja koko ajan ulkopuolella, mutta nyt tuli sellainen tilanne, että haluan kysyä neuvoa. Onko jollekin tullut vastaan hiivatulehdus? Ja minkälaiset oireet yleensä on?
Koska itellä on jo viikon verran ollut kutinaa ja myös tullut esille sellaisia valkoisia-munamaisia pieniä klöntejä häpyhuulien päälle...Myös haju on olemassa mutta ei kovin voimakas... Voiko se olla se hiivatulehdus? Kun aikaisemmin ei ollut mitään ongelmaa, niin en tiedä mitä se mahtais olla. Oletteko hiivatulehduksen kans sitten käynyt gynekologilla vai mihin yleensä sellaisen ongelman kanssa otetaan yhteyttä? Raskausviikkoja on 35+2. :confused004 :sad010 Kiitos!

Jos on paha haju niin se voi myös viitata johonkin muuhun tulehdukseen kuin hiivaan. Jos soittelet lääkäriin, niin kannattaa sanoa, että et tiedä mitä se on, että sulla ei ole ollut aikaisemmin hiivaa. Hiivapotilaita on niin paljon, että ne usein ehdottelee vaan itsehoitoja, mutta pitäishän se toki ekalla kerralla lääkärin todeta. Hiivassa on oireina kutina ja kokkareinen valkovuoto ja se on tuoksutonta tai ainakin mietoa/makean(?) hajuista, ei yleensä pahan hajuista. Mulla oli sellainen megavaikea tapaus tässä, päädyin ottamaan sen suun kautta otettavan lääkkeen. Mutta paikalliset emättimen puikkokuurit auttaa myös hyvin, varsinkin kun vielä yhtäaikaisesti vähentää sokeria ruokavaliosta ja laittaa pyyhkeet/lakanat pyykkiin.

Nyt mäkin jo olen öisin "kärsinyt" sen verran, et pakko avautua täälläkin. Yöllisen närästyksen oon jo oppinut hoitamaan sillä, että ennen nukkumaan menoa nappaan rennie tabletit sängyn viereen. Se mihin ei hoitoa taida olla on järkyttävät kämmenien puutumiset useita kertoja yössä. Näpit on ihan hiton turvoksissa ja kipeet öisin, viime yönä käsiä jälleen heilutellessani vihloi kämmenestä kyynärvarteen asti kova kipu. Kipuilu ja turvotus on pahinta myös aamuisin, lievittyy kyllä päivän aikana. Netistä lukasin, että rannekanavaoireyhtymä pukeaa usein raskausaikana (YLLÄTYYYYYYYS :DD) ja helpottaa synnytyksen jälkeen... Oiskohan tää sitten sitä, mene ja tiedä, mut ärsyttävää tää on.
Sit on sitä samaa mitä monella muulla, että aamuisin ylös nousu ja kävely hoituu kun norsulta krapulassa konsanaan ;)

Laskettuun aikaan noin kuukausi, ja nyt alkoi UNETTOMUUS ja yölliset levottomat jalat. Kolme yötä peräkkäin alle 5h yöunilla. Väsyttää, muttei nukuta. Ensi iltana kokeilen laittaa tietokoneen syrjään ajoissa, puhelimen pois, lämmittää miedon saunan, syödä kevyen iltapalan ja rauhoittua kirjan äärellä ennen nukkumaanmenoa.... katsotaan miten toimii. Ja pitkät päivälenkit koiran kanssa. Uiminenkin tekisi hyvää... Ja joku muu "iltasatu" kuin synnytykseen valmistautumiskirja... siinä nimittäin ajatus alkaa raksuttaa liikaa :) Toki erilaisia blogeja ja synnytystarinoita oli kiva lukea yöllä, kun uni ei maistunut....

Unettomat yöt ne vaivaa täälläkin. Mulla on tosi kipeä fasettilukko selässä joka tuntuu pahenevan aina vaakatasossa ollessa.. :cwm pystyis edes venyttelemään mutta maha ottaa vastaan kun kurkottelee eteen- tai alaspäin. :D Myös se, että vauva on ollut monta viikkoa jo samassa asennossa, niin että pylly puskee oikean puolen kylkiluita, aiheuttaa paljon kipuja ja mulla on tuo tunnoton kohta mahassa kun joku hermo nähtävästi puristuksissa(?). Onneksi mulla ei ole ollut näitä yöllisiä pissareissuja, kuin kork. 2 yössä ja ei yleensä edes niin montaa. Pyörimiseksi ja hyvän asennon etsimiseksi nuo yöt nyt vaan on tuntunu menevän. :confused: väsyttääää!

Mä pissaan kahdesti ennen nukkumaanmenoa puolenyön maissa, 3-4 kertaa yöllä ja aamulla yhdeksän maissa taas.

Takaisin