Kolotukset ja voivottelut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Schoko
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Olen seuraillut foorumia alusta asti, alussa oli nimimerkkikin, jolla kommentoin, mutta sitten tuli joku sähellys ja unohdin salasanani ja kaikki, joten jouduin tekemään uuden niimerkin ja sitten olen vain lueskellut teidän muiden kirjoituksia kommentoimatta, kun tuntuu ettei ole ollut aikaa kirjoitella.
Mutta tuo sormien puutuminen ja nivelten kipu ynnä muut oudot tuntemukset sormissa ja käsissä, ovat kiusanneet minua jo yli kuukauden ja se on neuvolaterkkarin mukaan ihan tavallista raskaana ollessa. Rannekanavaoireyhtymää kaiketi, joka paranee synnytyksen jälkeen na vaivaan ei auta oikein mikään. Minulla sormet aivan tunnottomat joka aamu, nytkin kirjoittaminen tosi hankalaa, kun sormet puutuu ja ranteita särkee. Inhottava vaiva, varsinkin kun meillä tehdään remonttia ja pitäisi saada valmista ennen vauvan tuloa. LA 7.9.

Käsistä tuli mieleen, että putoileeko teillä tavarat normaalia enemmän käsistä? Alkaa ärsyttää tosi paljon, kun on niin nolo.. Kaikki putoilee.. Tänäänkin ehdin olla puoli tuntia hereillä, kun oli jo tippunut lasinen kattilan kansi (onneksi niin paksu ettei menny rikki) ja iso tuoppi, joka meni ihan päreiksi.. Siinä kyykkiessäni lasinsiruja lattialta teki mieli istua ja vaan huutaa.. :sad015

Mulla ei o putoillu, mut kaksin käsin pitää kaikki kantaa, ku yhdellä kädellä ei riitä voimat. Mehu/vesikannun pitely on kaikkein pahinta, siitä ei meinaa tulla mitään. :D

Mulla kai myös tuo rannekanavanoireyhtymä vaivannut jo yli kuukauden :( mä nukun yöni miehen rullaluisteluun tarkoitetut rannetuet käsissä :D muuten kipu ja puutuminen on niin helvetillinen ettei nukkumisesta tulisi mitään. Ja juu tavarat ei pysy käsissä, kirjoittaminen sattuu jne...

Mulla on kans sormet ihan puuduksissa ja ranteita särkee aamuisin niin, että tekee mieli hyppiä tasajalkaa. Päivällä ei ole kipua ranteissa, mutta hervottomat patit niissä on 24h/vrk. Terkkari epäili, että yleinen löystyminen odotusaikana altistais kaikelle tuollaiselle. Mulla sormien puutumisen syynä ei ole rannekanava, vaan lapojen välistä asti tuleva yleinen lihasjumitus. Hierojalla käynti helpottaa hetkeksi. Kyllä kaikki hienomotoriikkaa vaativat hommat saa nyt unohtaa. Puhelimeenkin piti hommata sellainen hervoton suojapuskuri, kun se lentää tonttiin vähintään 10 kertaa päivässä :)

Jaksamisia teille käsivaivojen kanssa! minulla on kans aivan turvonneet sormet, muttei kipeät. Välillä aamuisin herään kun kämmen ja sormet puutuvat. Marsi, minull kans putoilee jatkuvasti käsistä tavaraa enkä sitten saa niitä kovinkaan helposti ylös lattialta :D Kaupassa eilenkin hävetti kun levisi viinirypäleboxi lattialle. Onneksi äitini oli mukana ja nosti pallerot lattialta..

Mulla ei kyllä ole ollut noita ranne vaivoja odotusaikana, mikä sinänsä ihan kiva, koska oikeen käden ranne kipeytyy normaali oloissakin, kun se rasittuu liikaa, niin mitään ei pysty kantaa sillä ja sormista häviää tunto. Siinä sellai pikku vaurio putoamisen johdosta joskus nuorena.
Tiedän kuitenkin kuinka inhottavaa se on kun homma ei pelaa ja käsiähän me tarvitaan kaikkeen :)

Edellisen raskauden loppuvaiheessa putoili kyllä tavarat ja ihan hirvee itkupotkuraivari aina jos pudonnut asia meni rikki. Silloin oli tunteet tosi herkässä. Nyt säästynyt niiltä, mutta kiitos tilalla muita vaivoja.
Nro1 laittaisn noi nivusten suonenvedot. Koskaan aikasemmin mitää sellasta ollu ja ei sitä voi sanoin kuvailla. Muut ihanuudet onkin sitten aika saman tasosia, että niitä on turha ruveta listaan. :D

Mulla on kans tuota tavaroiden tiputtelua. Se on ärsyttävää, kun se nostaminen on niin älyttömän vaikeaa...

Jaaha. Kivasti meni viikonloppu. Hitusen jännitti, kun kaikki meidän ns. "tukiverkostot" oli pohjosessa reissussa tän saman viikonlopun. Lähinnä se jännitti, että mihkä pätkä laitetaan, jos tarvii lähtee synnyttään. Onneks ei kauheesti supistellut tai muuta ihmeellistä :) Tietty heti kun mun äiti ilmotti, että ovat Lahdessa. rupes supisteleen ihan järkysti ja selkää jomottaan!! :D äidille laitoinki viestiä, että huomas teidän olevan lähellä, kun rupes nii kipeetä tekeen :D no mut se meni sillä ohi. Toivoisin tän kumminkin menevän sinne syyskuun puolelle. Tänään rv 37+0 :)

Yäää, mua tympii! Tuntuu et oon niiiiiiin täynnä vauvaa ja nestettä ja läskiä... Tukala olo, hiottaa, turvottaa ja ällöttää. Sormien niveliä pakottaa tää nesteen määrä ja jalat on kun tukit. Rakas vauvani, voisitko jo syntyä, äidillä on hankala olo...

AI AI AI AI!!!
Oltiin tänään uimahallissa esikoisen ja äitini kanssa. Käveltiin sinne, vajaa 1km, siellä rentoa oleilua esikoisen tahdissa 1,5h ja sit bussilla takaisin. Auta armias kun tuli alaselkä ihan alhaalta kipeäksi!! Mitenkään päin ei ollut hyvä. Yritin nukuttaa lounaan jälkeen esikoista sängyn päällä, en pystynyt olemaan kyljelläni, vaikka oli iso tyyny polvien välissä. Kaikki käännökset ja liikkeet sattui ihan tajuttomana. Esikoinen venkoili eikä tahtonut nukkua, musta ei ollut vastusta, kun en pystynyt kunnolla liikkumaan. Otin Panadolin ja jossain vaiheessa alkoi vähän auttaa mutta Huhhuh jos nää vikat viikot (35+1 vasta meneillään!!!) on tällaista!! Jonkin sortin liitoskipuja nää varmaan on. Ystävälläni neljäs raskaus meneillään ja aina on ollut kamalat liitoskivut, viimeksi vielä monta kuukautta synnytyksen jälkeen. Auh!!!

Onkos muilla sellainen pinkee olo? Itselleni on tosi pinkee olo, tai semmonen täysi. Ei viitsi syödäkään oikein mitään, kun tuntuu, että on niin täynnä.. Onko tämä ihan normaalia :confused004 :confused004 Tänään tuli kauppaan mennessä aika kova kipu tuonne vasemmalla puolelle vatsaa, olin vaan aikamoinen näky kaupassa, kun piti maata siinä kärryyn, että pysty olla. :sad001 En tiedä onko ennakoiva merkki, mutta ihottumani on lehahtanut huonoksi :angryfire

Lilli minullakin on pinkeä olo. Mullakin kovasti sattuu vasemmalle puolelle kun kaupungissa kävin.

Ootteko löytäny ratkasuu miten tästä pinkeydestä pääsis pois :smiley-ashamed004 Synnytyshän on yksi varmaan :laughing001

On pinkeä olo. Välillä on vaikea erottaa, milloin pinkeys on harjoitussuppari (en oo mitenkään erityisen hyvä erottamaan niitä) ja millon johtuu siitä, että vauva pönkii/möyryää/oleilee mahanahkaa vasten. Välillä tuntuu, ettei maha voi enää tästä kasvaa, ettei iho vain veny enää enempää... :)

Itelle kans välillä pitää miettii, että onko tää harkkasupistus nyt jääny päälle vai onko vaan olo niin pinkee :biggrin

Sama... varsinkin heti jos kävelee (ihan hitaasti vaikka kaupassa), niin koko kävely on yhtä piiitkää supparia, pinkeyttä tai mitä lieneekään. Ja tuntuu et vauva kanssa painaa usein tuolla alavatsalla kävellessä. Ehkä se pikkuhiljaa laskeutuu..?

Muuten on kyllä aika hyvä olo ollut. Oon kyllä iloisen yllättynyt :)

Kyllä niitä kaiken maailman korotuksia ja vihlasuja on tullu tässä raskauden aikana ja alkaa olen ja aika poikki kaikkeen! Isoimpana ongelmana itsellä on tällä hetkellä tää hirvee turvotusta joka ei tunnu sitten millään helpottavan ja sitä tuntuu että olis päästä varpaisiin! Plaah! Nivelet huutaa armoo vaikka mitään ei tekis.. :BangHead mutta kauppa tämä ajan mittaan sitten helpottaa!!

Takaisin