Kolotukset ja voivottelut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Schoko
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt on närästys hieman rauhottunu.. Ehkä olin juonu vähä liikaa kahvia sinä päivänä.. Ja olin tekemäs Dementtiakodilla silloin yövuoron joten voi siitäki jo tulla ja tietysti kaikkea piti maasta nostaa jolloinka oli melkeen liekeissä koko nielu :D
Vielä ei oo tarvinnu mtn närästyslääkettä käyttää.. Paitsi eileen hieman närästi ja tuumasin miehelle että mä ajattelisin että jäätelö auttaa ja niinhän se sitte autto.. ;)

Närästys on kyllä kamalan tuntusta.. polttaa ja ällöttää. Toivottavasti kaikki saadaan joillaki keinoilla se pysymään poissa ja nukuttua yömme hyvin! :)

Kyllä täälläkin ajoittain tuo närästys vaivaa. Nyt mennyt muutama päivä ilman, aika kivaa! =) Mutta eiköhän sitä vielä ilmaannu..., ja mulla on kyllä paketti rennietä mukana koko ajan.

Viime yönä tuli nukuttua kamalan huonosti. Tai nukahdin hyvin ja nukuin kuiin tukki tonne neljään saakka. Sitten heräsin ukkoseen, ja kun olin käynyt kiskomassa johdot seinistä ja pissalla, en saanutkaan enää unta. Mahaa ja selkää poltti oikein urakalla. Ja sitten soikin jo isännän kello vaille 5, ja jännäsin että jaksaako hän nousta enkä itse siis voinut nukahtaa.... Jossain vaiheessa vähän ennen kuutta olin sitten kyllä torkahtanut, koska omaan kelloon en meinannut jaksaa nousta hevosia hoitamaan.. Otin sitten aamupäivän päikkärit tuossa ja nyt tuntuu että päivä on pilalla kun edelleen makaan yövaatteissa sängyssä.

Mulla alkanut ihan jäätävä turvotus. Jalat on kuin kaks tukkia! Oon ollut tosi lepposalla päällä melkein koko raskausajan, mutta nyt tällä nallella mieliala on vaihtunu ihan päinvastaseksi. Otettu miehenkin kanssa yhteen enemmän (ollaan kummatkin lomalla.. EH, hyvää lomaa meille :excited001 ) kun mulla on kokoajan ärsytyskynnys erittäin matalana. En myös omista suurta kärsivällisyyttä (miehen mielestä en yhtään) ja tää loppusuora alkaa tuntua tosi pitkältä ajalta. Etenkin kun kaikki tavarat on hommattu, enää puuttuu vaan vauva. Onneksi huomenna poksuu taas viikot, rv 35 JEEE! En oo varmaan ikinä oottanut syyskuuta näin paljon :D

Täällä turvotus kanssa ihan kamalaa. Onhan se vaivannut jo koko kesän mutta nyt se on ihan karannut käsistä. Jalat aivan pöhössä ja naamakin jo turvoksissa. Puhumattakaan sormista, nivelet kipuilee. Paino nousee aivan silmittömästi 1-1.5kg viikkotahtia! En oo koskaan painanut näin paljon vaikka tosi ylipainoinen oon ollutkin joskus. Neukkutäti sanoi tänään et synnytys helpottaa... Onneksi tänään jo 36+2, maksimissaan 6 viikkoa siis enää vaikka menisi sen kaksi viikkoa yli :)

Täällä kanssa turvotus. Alkoi alkuviikosta ja rajusti. Sormukset veks, niveliin sattuu ku koukistaa (sormet, varpaat, ranteet, nilkat), sopivia kenkiä ei enää oikeestaan oo, on liian kuuma olla, huulet on kohta ku Angelina Joliella ja sama koskee alakerran huulia. Itse asiassa koko alapää on ihan turpea, tuntuu pehmeältä ja turvonneelta sisäpuoleltakin ja valkovuotoa tulee ihanasti ihan liikaa :confused4. Ja siihen kun lisää sen - sori, nyt tulee ehkä liikaa infoa - että ramppaa vessassa jatkuvasti kusella, tarttuu tonne alas pieniä määriä vessapaperia, kun on niin kostea, ja sit vähän väliä kutisee ja tarvii käydä pesemässä.

Käyköhän täs ny niin, et koko äitiysloman synnytyksen asti vaan makaan sängyssä ja tuijotan kelloa? Vauva, tule pian jo pois sieltä!

Täällä huolettaa vauvan liikkuminen. Aiemminkin jo sanoin että liikkeet on muuttuneet erilaisiksi, mutta nyt ne on vähentyneet :( tai sitten en vaan tunne niitä enää samalla tavalla. Neuvolassa sanottiin eilen että ei huolta kunhan se liikelaskentaan vaadittava 10 liikettä täyttyy ja että loppuajasta vauvan liikkuminen muuttuu. Sanoipa vielä että toiset vauvat rauhoittuu myös päivä tai kaksi ennen syntymää. Aamulla miehen tullessa töistä olin täällä ihan itku silmässä kun vauva ei ole kunnolla liikkunut eilen eikä nyt aamulla ollenkaan. Mies sitten laittoi käden vatsalle ja alkoi höpöttämään niin masussa alkoi mahdoton potkunyrkkeily hetkeksi <3 meillä tehdään siis liikelaskentaa tästä lähtien miehen toimesta kun kerran pojan saa noin hyvin hereille. Ärsyttää stressata liikkeistä niin paljon, mutta kun ei ole muutakaan mittaria vauvan hyvinvointiin...

Täälläkin usein murehditaan vauvan liikkumisia. On ollut alusta asti tosi rauhallinen vauva ja monena päivänä pakko laskea liikkeitä, kun vauva niin vaisu. Ja nyt loppua kohden rauhoittunut vielä enemmän. Toistaiseksi tullut se kymmenen liikettä viimeistään sen toisen tunnin aikana. Huoli herää kuitenkin silloin kun ei ensimmäisenä tuntina tule kuin muutama liike... mutta kai se pitää uskoa, että siellä on kaikki on hyvin.

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

Pakko kirjottaa tänne kun mun äiti kovasti on väittäny että jalkojen turvotukseen auttaa jalkaan laitettavat "suolakääröt". Eli litra vettä + 3rkl merisuolaa ja liottaa sinne jotain rättiä ja käärii jalkojen ympärille 15-30 minuutiksi. Lähti turvotukset jaloista aika radikaalisti. :blackeye

Joo, ja nyt tuli mieleen että neuvolassa suosittelivat käärimään kaalinlehtiä jalkoihin :) En oo kokeillu, ei turvottele, ja tuo suolavesikikka tuntuu kätevämmältä

Täälläkin on välillä noussut huoli liikkeistä, se on ikävä tunne, mutta sitten kun ne pikku potkut tuntuvat mieli taas on niin hyvä :) Itsellä olen huomannut, että mikäli on poikkeavaa tekemistä tai valvonnut pitkään, niin vauvakin nukkuu miten sattuu. Neuvolassa kyllä terkkari sanoi, että vauva nukkuu silloin, kun nukuttaa, että ei äidin rytmi niin vaikuta siihen.
Tänään huomasin itselläni ensimmäistä kertaa turvotusta jaloissa, pitää kokeilla noita suolakääröjä :)

Jaahas, täällä hävisi sitten unet... Monta yötä mennyt jo tuonne kahteen kolmeen huonoilla unilla mutta oon vielä saanut aamusta nukuttua hyvin jonnekin kymmeneen. Viime yönä sama homma, mutta nyt jo aamusta heräsin kuuden aikaan! Koetin sohvallakin nukkumista alkuyöstä kun häiriinnyin miehen joka liikkeestä ja äänestä (ja tietenkin mies kuorsaa vähän...) ja alkoi molemmilla mennä jo käpy kun jatkuvasti tönin miestä hereille ja sainkin hetken nukuttua. Turhauttavaa.

Olipa muuten kamalaa herätä kellonsoittoon ja näin aikaisin :O

emmu_ma, tän raskausajan oon nukkunut aika hyvin, mutta muuten olen niin herkkäuninen, että aika usein on nukuttu eri huoneissa miehen kanssa, jos mulla on esimerkiksi erikoisen aikainen aamu tai jotain jännittävää tai jos mies haluaa valvoa ihan hehtomyöhään... tietty siinä olisi sitten hyvä olla aika mukava se "pakosänky". Toivottavasti saat paremmin nukuttua ensi yönä. Teillä on kohta 37 täynnä :)

Elenna, meillä oon aina aiemmin pystynyt nukkumaan ihan hyvin vaikka mies vähän kuorsaakin. Ja todellakaan se sohvalla nukuttu yö megamahan kanssa ei oo se mukavin vaihtoehto! Mieskin tarjoutui nukkumaan sohvalla mutta ajattelin hänelle sallia hyvät unet, turhaan me molemmat valvotaan.

Ja tosiaan keskiviikkona 37+0 ja täysiaikainen vauva! Taidan leipoa kakkua sen kunniaksi :)

Nyt ei ole enää yhtään kivaa. Jatkuvaa kolotusta mahan alueella ja turhauttaa itkuun asti tämä oma "vammaisuus". Raskaus on lähes koko ajan ollut valtavan kivuliasta mutta nyt alkaa olemaan mitta ihan täynnä. :sad001 :sad001 :sad001

Olen koko ajan yrittänyt liikkua ja suoriutua pakollisista askareista, tosin kipujen vuoksi kotityöt olen jättänyt suosiolla miehelle. Sekin ahdistaa kunnen kykene mitään tekemään. Miehelle on ihan ok hoitaa siivoilut ja tiskaamiset mutta mun on aina välillä pakko hiukan yrittää jotain tehdä ja sitten saankin jo vartin jälkeen puuskuttaa tuskissani.

Alamaha on ihan tulessa enkä pysty enää montaa tuntia hillumaan missään. Aamulla oltiin pari tuntia kaverin kanssa kirppiksillä, piti vetää kunnon kierros, mutta tosiaan muutaman tunnin jälkeen ei enää jalat kanna. Ei auttanut kun mennä kotiin pillittämään sohvanpohjalle.

Voi että kun turhauttaa. En olisi uskonut, että itse kuulun siihen porukkaan kenet raskaus invalidisoi täysin. Vaikka kuinka yritän olla reipas ja kyetä kaikkeen niin fysiikka ei anna periksi ja nyt loppuaikana elimistö muistuttelee oikein rankalla kädellä.

:smiley-angry017 :smiley-angry017 :smiley-angry017

Joo, turhauttaa kun tuntuu ettei saa mitää aikaseks. Vähän teet jotain ja sit on taas ihan poikki ja pitää levätä monta tuntii. Ja ei meinaa enää pystyy istuu yhtää ku ahistaa joka paikasta ja tuntuu että maha ottaa vastaa.

Nyt täytyy vähän hehkuttaa... musta tuntuu, että oon päässyt tai pääsemässä eroon kahdesta pahimmasta vaivastani, jotka on nyt vaivanneet noin kuukauden: hiivakutina ja sitten yläselän pistoskipu. Molemmat ainakin parempia kuin tässä aiemmin :) Onhan tässä sitten muuta pienempää vaivaa ja raihnaisuutta ja huomaa kun olo on toisaalta käymässä taas tukalammaksikin, mutta nuo oli kyllä ehdottomasti ne pahimmat. Ja jos ne olisi tuossa muun tukaluuden lisäksi vaivaamassa kun mennään loppua kohti, niin ei olisi kivaa. Toivottavasti pysyvät poissa nyt :)

Ihanaa elenna, varsinki tuon hiivan kanssa on itsestäki tuntunu pahalta kuin sitkaasti se on sulla pysyny!

Unettomia öitä.. Vauva on ollu tuossa samassa asennossa jo monet viikot: pylly painaa oikeaa yläkulmaa ja puskee sitten kylkiluita ja jotain lihaksia tosi kipeesti. :sad001 Ei pysty makaamaan tuolla oikealla kyljellä ollenkaan, kun kipu yltyy niin pahaksi että itku tulee eikä se sitten siitä helpota asentoa vaihtamallakaan. Yöllä tämäki vaikeaa kun ei unissaan muista tätä ja herää sitten kun rupeaa särkemään. Siihen kipeään kohtaan vatsaan on tullut myös tunnoton kohta(??), synny rakas jo, en tahdo edes tietää mitä on vielä tulossa. :D

Voi huoh sanon mä... Tämä närästys on jotain ihan käsittämätöntä! Tiistain ja keskiviikon välisenä yönä valvoskelin ihan reilusti kun poltti niin kauhiasti, helpotti sitten kyllä jossain vaiheessa kun otin Rennien, ja sain vähän nukuttua. Eilen sai joka välissä ottaa Rennietä, mutta sain kuin sainkin nukuttua ihan koko yön, aamukuuteen saakka! En edes pissalle tainnut nousta! Olin vissiin aika väsyksissä alkuviikon reissusta... Tää päivä on mennyt aika hyvin nyt iltaan saakka, mutta meinaahan tuo taas alkaa närästää. Mulla on ollut ihan kurkku kipeänä tän takia, eli kyllä sieltä ne mahahapot nousee.... =(

Nivuset on myös aikasta kipeät... Liitoskipuja siis, näin tulkitsen?

Mun närästys loppui kun vauva ja masu sen mukana laskeutui alemmaksi. Kun tarkemmin mietin, en oo tainnut ainakaan viikkoon syödä rennietä. Eli Puapru, helpotusta on luvassa, ainakin toivotaan niin :)

Mutta nytpä täällä sitten liikkuessa alavatsa kipeytyy hurjasti. Tänään piti myös soittaa mies hakemaan kaupungilta vaikka asutaan ihan keskustassa kun tuntui ettei pysty kävelemään. Kohdunsuulle vihloi niin mojovasti tuon alavatsakivun lisäksi. Lopun edellä sanon minä ;)

Tässä vaiheessa jännä tämä suhtautuminen tähän kipuun, se ei enää olekaan vaan negatiivinen tunne vaan helpottavaa kun tietää että keho valmistautuu synnytykseen jo! Ja tieto että tätä on jäljellä enää yksittäisiä viikkoja auttaa myös. Tää mamma olis jo niin valmis tositoimiin....

Takaisin