Itselläkin joskus kävellessä ja puuhaillessa ollut tuota vatsan kiristymistä. En ole myöskään osannut supistuksiksi laskea, kun en ole huomannut kohdun kovettumista, mistä kaikki puhuu harjoitussupistusten yhteydessä.
Kenelläkään muulla ollut jalkapohjien kipuilua? Itsellä aamuisin on jalkapohjat TODELLA arat ja kävely vaivalloista. Hetken päästä helpottaa, mutta palaa aina takaisin päivän mittaan ja illalla särkee jalkapohjia sitten ihan reippaasti. En tiedä oikein mistä johtuisi. Painoa tullut muutama kilo, että voihan nekin vaikuttaa ja painopisteen muutos... Kengissä mulla ollut pitkään muotoillut pohjalliset, jotka tehty juuri mun jalalleni, mutta ehkä ne ei nyt raskausaikana enää hyvät, kun noita muutoksia tapahtuu... Tosin en joka päivä edes käytä kyseisiä kenkiä ja silti särkee ja kipuilee. Netistä lueskelin, että joillakin jalan kaari laskeutuu raskausaikana ja voi siitä tulla kipuja, mutta en sitten tiedä. Onko kenellekään tietoa tai kokemusta tälläisesta?
Onneksi huomenna pääsee neuvolaan ja tiistaina sinne neuvolalääkäriin. Ihan vähän on nuo lantion ja alaselän säryt ja vihlonta vähentyneet (varmaan lisääntynyt kävely helpottanut niitä: olen vastuussa koirasta ja kotitöistä, kun miehen polvi operoitiin eikä saa vielä rasittaa jalkaa), mutta eivät menneet kokonaan pois. Yhä jalan puutumista yms. Ja sitten tullut todella ikäväksi nämä jalkapohjat.