Kolotukset ja voivottelut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Schoko
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo katsotaan miten käy. Mieluusti olisin töitäni jatkanut samaan malliin, mutta näillä mennään nyt..

Taitaa olla mun juoksulenkit tässä raskaudessa juostu :( Eilisen lenkin jälkeen (taas silloin, kun lihakset jäähtyivät illan mittaan) alaselkä ja lantionseutu kipeytyi niin, ettei meinannut seisomaan päästä. Ja tänään on ollut koko päivän melko kivuliasta. En tiedä sitten auttaisiko mikään tukivyö tuohon...liikunnan aikana ei tunnu ollenkaan pahalta, mutta jälkeenpäin maksetaan sitten korkojen kanssa. Höh.

Joo no... mä kävin tänään kävelyllä ja aikamoista taaperrusta oli. Maha tuntuu ihan turvonneelta ja sen kanniskelu tuntui jo selässä ja ehkä hieman polvessakin. Vauhti oli aika hidasta ja istuin kaksi kertaa lepäämään, että jaksaisin pidemmälle (onneksi nyt tulee kesä, tarkenee istuskellakin). Mutta vähän tuli tänään sellanen olo, että loppuraskaudessako tässä jo mennään :O Kai se on osin omaakin syytä, että kunto ei ole tämän parempi... oon mä nyt kuitenkin kävelyä harrastanut tän raskauden aikana, mut en juuri muuta.

Sain muuten ostettua sen satulapehmusteen polkupyörään, joten lähipäivinä voisi taas kokeilla pyöräilyä. Olispas kiva jos nyt ees jonkin aikaa pystyis vielä ajeleen :)

Elenna: itsekin aloitin tänään pyöräilyn talven jäljiltä ja tuli kieltämättä mieleen, että lisäpehmuste olisi tarpeen :) Kerrohan auttoiko se.

Neuvolalääkäri meni vasta ens viikon keskiviikolle! Onneksi pääsin kuitenkin tänään työterveyslääkärille, joka meinasi että vaikuttaa vaan ärhäkältä noidannuolelta nämä mun selkäongelmat ja sanoi, että on hyvä kun kivut ei säteile jalkoihin. Kuulemma kävellä pitäisi paljon ja välttää kumarteluja ja nosteluja.. Kukahan putsais mun kukkapenkit? Ja siivoais taas tämän räjähtäneen kämpän? Huoh. No kirjoitti saikkua neuvolalääkäriin asti ja nyt pitäisi sitten huilata ja kävellä. Mieluusti olisin töissä ilman selkäsärkyjä..

Voi että, Marsi! Jos ajatellaan positiivisesti niin ainakin käsketään vielä liikkumaan eikä vuodelepoon... Vaikkei varmasti paljon sun oloa tämä nyt helpota. Jaksamista saikkupäiviin, laita muut hommiin! :)

Joo täytyy pistää isäntä hommiin, kun tulee töistä.. :D Eikait tässä auta, kuin yrittää saada selkä kuntoon. Lähinnä murehdin, että jos tätä jatkuu sitten koko loppu aika.. Eikä ole edes vielä puoliväli! Meillä on vissiin vain päivä eroa sun kanssa Wow? :D Hoksasin, kun kävin sun masua katsomassa.. :D

Joo niinpä meillä näyttäisi olevan, Marsi! Vaikka tähtään kyllä kaikin (ajatuksen) voimin juurikin tuohon sinun la-päivään että saisin miehelle maailman parhaan synttärilahjan! :D Laita mies vaan kukkapuskiin kyykkimään ja itselle työnjohtajan rooli! :) Toivotaan todella että selkäsi lähtee paranemaan, olisi tosiaan vielä aivan liian pitkä aika sitkutella selkäpotilaana... :/

Menna: käytän geelipehmustetta pyöräillessä ja se on niin huippu etten suostu ilman sitä enää pyöräilemään :) Suosittelen!

Ensimmäistä kun odottelen niin en oikein tiedä millaisia supistukset ovat. Kävelylenkillä maha kovettuu ihan kivikovaksi ja alkaa tuntua ehkä pientä painetta mahassa. Ovatko nämä niitä supistuksia joita ei pahemmin tunne? Osaako joku viisaampi sanoa ovatko nämä vaarallisia/haitallisia? Pyöräillessä tätä ei tapahdu, eli olisiko viisainta vaihtaa lenkkeily pyöräilyyn?

Kolottaa ja voivottaa!
Pari päivää "ahkeraa" haravoimista ja pihalla puuhastelua sekä sitä edeltävä yövuoro ovat tehneet tälle kropalle tehtävänsä. Eilen oli menkkamaisia alaselkäkipuja ja häpykummusta napaan kulki vihlova kipu koko illan kun olin liikkeessä.. Tänään tyhmyyksissäni jatkoin eilistä rataa ja nyt on issiaskipu oikeassa pakarassa niin makoisa että hyvä kun pääsen liikkeelle! Alavatsalla tuntuu kipupisteitä ajoittain ja muksu on pitänyt hiljaiseloa jo toista päivää mikä hieman pistää huolettamaan.. Huomenna olisi iltavuoro ja lauantaina yö mutta jos olo tuntuu tältä niin taidan soittaa neuvolaan ja pyytää sairaslomatodistuksen pariksi päiväksi vaikka se vähän omaatuntoa vihlaiseekin kun olen kuitenkin itse itselleni kivut aiheuttanut.. :smiley-ashamed008 Mut toisaalta ei ole kiva sekään jos mitään ei voi tehdä ja mies joutuu tekemään kaiken minunkin puolesta. Vaikka se on kyllä kultainen ja on sanonutkin ettei minun pitäis niin rehkiä mut kun ei osaa maata vaan sohvallakaan kun toinen raataa!

syysmami: Eikä mitään huonoja omatuntoja nyt! Sairaslomaa otat ehdottomasti jos siltä yhtään tuntuu, sillä ei ole yhtään mitään merkitystä mikä on olon aiheuttanut.

Joudun kuin joudunkin nyt ottamaan jotain tukivyötä kokeiluun vaikka sen käyttöä halusinkin välttää viimeiseen asti. Olen siis juossut (tai hölkkäillyt) koko raskauden läpi suhteellisen pitkiäkin lenkkejä. Nyt on pari kertaa jo siinä viiden kilometrin kohdilla alkanut kohtu kipuilla sieltä alhaalta niin kovasti että olen joutunut kävelemään loppumatkan. Kun pidän kädellä "mahasta kiinni", juoksu onnistuu. Mutta ei sillä tyylillä kovin pitkiä matkoja juosta... :D Kassotaan siis jos asiaan auttaisi kunnon tuki. En ihan vielä haluaisi juoksua lopettaa... Se on nimittäin parasta terapiaa mulle! :)

Kyllä on kolotuksia riittänyt.
Maha on kasvanut niin nopeasti että koko alavatsa ja kyljet on pirun kipeät. Kipu on sellaista "repivää" tuskaa.. Panadolia saa syödä päivittäin..
Samoin huomaan jos koko päivän olen jalkeilla ja kävelen paljon niin illalla maha on niin kipeä ettei meinaa päästä liikkeelle.
Onneksi pääsin töissä hiukan kevyempiin hommiin missä on mahdollista välillä istua ja huilata, olen kyllä ollut paljon myös sairaslomallakin, on niin iso yritys ettei yhden (tai 50) ihmisen poissaolo vaikuta mihinkään.

Onko kenelläkään muulla istuinluut tullut kipeäksi? Mulla on sellainen tunne ollut nyt pari päivää, kuin olisin ekaa kertaa tälle kevättä käynyt pyöräilemässä ja olisi siitä tullut nuo luut kipeäksi.. Pyöräilemässähän siis en ole käynyt.. Tuntuu aika hassulle..

TerhiJii, mä olen kanssa tuskaillut samantyylisen mahakivun kanssa. Siis "repii ja venyttää", erityisesti tuntuu tosiaan jos on paljon jaloillaan. Välillä kun pääsee pitkälleen tai istumaan niin helpottaa... Eilen juuri asiasta äidilleni juttelin, kun hän oli täällä pikavisiitillä, ja tajusin itsekin, että jso olisin nyt töissä, niin en varmaan pystyisi olemaan.. Eli onneksi tähän kohtaan on viikko vapaata ja kaksi lomaa, josko sen jälkeen vielä kuitenkin töihin kykenisi....

Kävin tiistaina fysioterapeutilla, antoi semmoisen si-vyön lainaan kuukaudeksi. Ja hyviä ohjeita ihan seisomiseen! Tuntui heti että auttaa tuohon minun "lonkka" kipuun, ilmeisesti kuitenkin selkäjuttu, säteilee vaan silleen lonkkaan.. Saa nähdä auttaako vielä kun tässä 8 päivää painaa töitä putkeen.. huh..

Nää minun mahakivut eikun jatkuu eikä ainakaan helpota!! Olen nyt viikon ollut tässä kotona, ensin flunssan takia ja sitten ihan suunnitelluilla vapailla. Kelit on olleet mitä hienoimmat, mutta kun en pysty juuri mitään tekemään niin sisällä maatessa on enimmäkseen päivät kuluneet.
Kipuja tulee alamahaan ja kylkiin siis, lähes heti jos jotakin teen. Ja pakkohan sitä on jotain tehdä, esim, koirataloudessa imuroida. Eilen vaihdoin kukille multia päivällä, ja koko ilta meni sitten sängynpohjalla kun pystyasennossa tuntuu niiiiiiin kurjalle. En oikein osaa edes kuvailla noita tuntemuksia, ei tee siis sillä tavalla kipeätä että olisin huolissani että jotain on vialla, vaan tuntuu todella ikävälle ja kurjalle... Luulen siis että nämä ovat jotain mahan kasvuun liittyviä kipuja, hassu vaan kun itsestä tuntuu ettei maha ole tässä viime viikkojen aikana juurikaan kasvanut...
Täytyy varmaan ensi viikolla joko soittaa neuvolaan tai ottaa asia puheeksi kun mennään sinne aivojen rakenteiden tarkastusultraan....

Voi että, puapru! Kuulostaapa ikäviltä kivuilta. :( Minulla myös on nyt torstaista asti ollut vatsa- ja kylkikipuja jotka pahenee liikkumisesta mutta olen sentään toimintakuntoinen. Tsemppiä, soita sinne neuvolaan jos osaisivat jotain helpottavia neuvoja antaa.

Täällä myös liikkeessä havaittu vatsa/kylkikipuja. Rivakammin kävellessä ilmaantuu aivan varmasti ja välillä työpäivien jälkeen ilmeisesti johtuen seisomisesta. Olo välillä hyvinkin hankala, ei niinkään kipeä. Ensi viikolla ajattelin testata tukivyötä töissä josko helpottaisi, vyötä ei kai vaan istuessa saisi käyttää ja työssä joudun välillä istumaankin että saappa nähdä miten käy. Onneksi ensi viikon jälkeen onkin jo kesäloma :) saa levätä just niin paljon kun on tarvis!

Takaisin