Kielletyt himot

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lucy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Me pohdittiin neuvolassa terkkarin kanssa tätä maksalaatikkoa ja tultiin siihen tulokseen että kaupan maksalaatikossa on niin vähän maksaa, että sitä voi kyllä kohtuudella syodä. Ei tosin laatikkokaupalla :wink

Mä tarkistin sallitun maksan määrän ja sallitun maksan/A-vitamiinin kertamäärän.
Saarioisten maksalaatikon annos ylittää ton maksimikerta-annoksen.
Sen sijaan 2/3 voi syödä kerralla...

Viime raskaudessa söin maksalaatikkoa. Välillä meni 1/viikko, välillä pidin pitempiä taukoja, ja jossain vaiheessa ei ollut samanlaista himoa.
Muoks. Viime raskaudessa söin siis kokonaisia laatikoita kerralla.

Joo minäki laskin, että syömässäni maksalaatikossa oli ihan järkkypienimäärä maksaa, ja tein vähän laskelmia, että puolikkaan rasian voi vielä suositusten rajoissa syödä. Ja kunhan ei tosiaan joka päivä syö. Ja ite en sais kokonaista laatikkoa ees kerralla syötyä muutenkaan :D

Tälläsinä viileinä pimeinä syysiltoina tekis kyllä niin mieli laittaa kynttilät palamaan ja nauttia lasillinen punaviiniä :D

Ei ne alkoholittomat punkut häävejä oo. Mä olen kerran maistettuani todennut, että mieluummin olen ilman. :-) Kuohareista löytyy hyviäkin vaihtoehtoja.

Kuumaa teetä? Kaakaota? Alkoholitonta glögiä?
Ehdotin miehelle, että sytyttäisi takkaa. Meille tuli yhtäkkiä kylmä kun yöt kylmeni. Odotan sitä loppuraskauden lämpöä, kun ei juurikaan palele.

Saako glögiä juoda? Eiks siin oo inkivääriä mitä ei saa raskaus aikana nauttia?

Joo teetä oon litkiny nyt sit ihan olan takaa :D ai nii saako glögiä juoda? Joulun aikaan olis ihana sitä juoda..

Inkivääriähän saa käyttää mm. mausteena. Kielto koskee lähinnä ravintolisiä, joiden pitoisuuksista ei ole varmuutta.

Minä aion kyllä glögini juoda :)

Jep, eli ei varmaan kuppikaupalla kannata juoda, mutta kyllä muutaman kupin voi varmasti ihan huoletta ottaa :)

Se kai on annosriippuvaista. Olen syönyt myös thaikuutioita, joissa on varmaan paljon enemmän inkivääriä. Inkiväärikielto on ollut nyt neljä vuotta voimassa, sitä ennen ihan suositeltiin inkivääritabletteja (puristeita) pahoinvointiin.
Toki jos haluaa tarkkaan suosituksia seurata, niin glögiä ei kannata juoda. Olisko siinä kaneliakin? Ja kanelista on kumariinia.. En kyllä muista oliko se välitettävien listalla jo raskaana olevilla vai vasta lapsilla.

Kyl mä ainakin oon joka joulu glögiä juonu, kun oon ollu raskaana. Ja aion tänäkin vuonna juoda, nyt vaan ei voi laittaa terästystä joukkoon. :grin

Hyvä Kobe kun oot selvittänyt ton maksalaatikko jutun. Mun tekee hirveesti maksalaatikko mieli, niin nyt uskallan syödä semmosesta lootasta puolet. Pitää heti huomenna mennä kauppaan. :happy:

Jaaha, tänne oli tullut useampikin vastaus :grin
Mutta joo, itse tosiaan inkivääriä ruoassakin syönyt. Harmi vaan kun ennen raskauksia olen käyttänyt myös flunssan iskiessä. Nyt en sitä enää uskalla tehdä kun siinä olen käyttänyt paljon.

On glögissä kaneliakin. Mutta se ei mun mielestä ollu kiellettyjen listalla. Mutta kaneliahan ei sais syödäkkää kauheesti oli raskaana tai ei :D Joku suositusraja per pv tässä oli, en nyt muista mikä.
Yhtee aikaa tää oli mulle isoki juttu ku treenaamisen takia söin kauheesti rahkaa eikä se menny alas ku vaan jos siihen lisäs kanelia :D

Mulla oli alussa toi maksamakkaranhimo yhden kerran ja sillon sitä sitten söinkin kun neuvolassakin sanottiin että se itse maksan määrä siinä makkarassa on niin pieni ettei se nyt niin haittaa... Ulkomaiset marjat syön jääräpäisesti kuumentamatta, olen sitä mieltä että kyllä mä nyt yhden noroviruksen kestän, raskaana tai ei. Eipä oo mitään vielä tullut. :) Salmiakkia mua vähänniinku kehotettiin syömään koska verenpaineet on tosi alhaiset ja sekös mulle sopii, oon ihan in love nellie dellies salmiakkilakritsimakeisiin. :) Mutta varmaan suurin mieliteko tässä raskaudessa on ollut tuore kukkakaali, sitä on kyllä rouskuteltu menemään kaalinpää jos toinenkin... ja punainen paprika! onneks eivät oo kiellettyjä ja ihan terveellisiäkin sentään...

Mulla on kans verenpaineet alhaalla, että ihan huoletta salmiakkia silloin tällöin syön. Vakuumipakattua kalaa koitan välttää ja kylmäsavulohta ja rieskaahan se mieli tekis... Inkivääriteetä join kyllä edellisessä raskaudessa pahoinvointiin. Muutenkin sitä voin esim. intialaiseen ruokaan laittaa. Maksaa ei tule syötyä kyllä eikä korvasieniä.

Takaisin