Kielletyt himot

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lucy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voihan valkoviini, nyt tuli siihen kauheat himot :D joutuukohan hakea pullon alkoholitonta viikonlopuksi että saa maistaa..

Alkoholiton punaviini on aaaivan kauheaa mutta kysymys muille, saako vakuumipakattua lämminsavulohta syödä? Kaveri väitti että ei, thl sivut sanoo muuta.

Minä oon siinä uskossa, että kaupasta kun ostat kylmäsavu- tai lämminsavulohta, on siinä lisätty jonkin sortin "myrkky" eikä tätä suositella syötäväksi raskausaikana. Eli vaihtoehtona on ostaa suoraan tekijältä ennen vakumointia tai tehdä itse.

Minä syön vakuumipakatut lämminsavulohet hyvin uudelleen kuumennettuna varmuuden vuoksi..mutta sama kyllä ois ostaa raakaa ja paistaa kypsäksi :D

Mulle sanottiin neuvolassa että kaikki kuumentaen kypsennetyt kalat on ok, muunmuassa toi lämminsavulohi. o_O

Siis toki on, jos itse tekee. Eli ei vaara ole kalassa vaan säilytyksessä...

Haistoin eilen ihanan tuoksuista valkoviiniä!!! Ensi vuonna sitten maisteellaan.
Inkivääriä oon laittanut ruokiin välillä.
Salmiakkia sain oikeen ohjeen syödä madaltuneen verenpaineen takia!! Jee :)

Minä oon siinä uskossa, että kaupasta kun ostat kylmäsavu- tai lämminsavulohta, on siinä lisätty jonkin sortin "myrkky" eikä tätä suositella syötäväksi raskausaikana. Eli vaihtoehtona on ostaa suoraan tekijältä ennen vakumointia tai tehdä itse.
Ei niihin ole lisätty "myrkkyä", vaan ongelma on pitkä säilytysaika, jolloin listeria ehtii lisääntymään koska ei täysin kuole kylmässä :)

Vitsi että tekeekin mieli kylmäsavulohta. Avokadoa, kylmäsavulohta ja punasipulia ruisleivällä :hungry: Pitänee käydä hakemassa kalatiskiltä joku pieni herkkupala...

Mulla onneksi mies, joka tekee itse näitä. Tietääpähän mistä ja miten tekee. :-)

Mullakin oli verenpaineet viimeksi 92/52 eli varmaan saan salmiakkia syödä. :D

Suklaa.... ei nyt virallinen kielletty, mutta aiheuttanut mulle viimeaikoina närästystä :sad001

http://www.terve.fi/raskaus-ja-odotus/lakritsi-raskausaikana-heikentaa-lapsen-alya

En mä verenpaineen vuoksi koe huonoa omaatuntoa tuosta salmiakin syönnistä, vaan salmiakin sisältämän lakritsin glykyrritsiinin. Olipas hankalasti sanottu.

Viime raskaudessa muut kehui hyvää punkkua, ja mun oli pakko ottaa miehen lasista kulaus. Oltiin ekalla kolmanneksella, ja voin sanoa että oli harvinaisen pahan makuista. Mulla keho siis "hylki" viiniä. Joskus loppuraskaudessa maistoin taas viiniä miehen lasista, ja silloin ei samanlaista pahan maun kokemusta ollut. No, synnytyksen jälkeen meni kuitenkin jonkin aikaa ennen kuin maistoin taas alkoholia. Alkuun se maistui tosi vahvalta.

Olen aina tykännyt oluen mausta ja olen huomannut nyt ikävöiväni ihan vaan olutta! Tuskaa haistaakin miehen saunaolutta juodessa... Alkoholittomia ei maun takia juoda kannata ellei ole oikein tummaa tarjolla. :-D

Toinen toki maksalaatikko... Teen nämä itse ja sisältävät niin reilusti maksaa, etten kehtaa syömällä syödä.

Intialainen ruoka. Sovin jo kaverin kanssa että mennään ulos sitä syömään kun taas saan inkivääriruokia nauttia, siinä kun sitä on aika reilusti :P ja jouluna tuskaa tulee tuottamaan kylmäsavulohi jota oon aina rakastanu. Muuten himot on ihan luvallisia ollu :D

Eikös sitä kylmäsavulohta voi syödä jos on itse/äidin/tms tekemää kunhan ei oo ostettu vakuumipakattuna?

Oon käyttäny inkivääriä pieniä määriä...aion laittaa sitä myös esim. joulupipareihini.. ja teen paljon aasialaisia ruokia ja oon käyttäny niihinkin..

Takaisin