Kielletyt himot

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lucy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jossain luki mun mielestä tosta aurasta, että sekin olis periaatteessa turvallista. Yks fiksu juustotiskimyyjä sanoi, että suurinosa heilläkin myytävistä kovista juustoista on pastöroituja.

Kahvi... Se on himo.. Tumma paahto. Vai juustoja rajoitettu... homejuustot ollu joka odotuksessa kielletty... mut muitaki.... Eipä kukaa neuvolassa oo sanonu mitää kieletyistä ruuista eikä kahvista jota juon välil monta kuppia. Pitääpä rajoittaa ja korvata muulla...Enne raskautta 1-2 kuppia vaa meni.. Tää odotus nyt 6:s... Ja eka odotus oli 2000.. Kyl on muuttunu suositukset vuosien saatossa (yhessä vaiheessa maksaa ei saanu syyä edes makkaran muodossa) ja joka odotuksessa ja tuntuu, et kaikki mitä syöt on vaaraksi. Samoin vauvojen kans. Liikaa varovaisuutta mun mielestä ... Ja toinen himo pepsi max js cola zero. Niitä lupasivat juua mut ei litra tolokulla kuitenkaa.

Muokattu viimeksi:
Ainoa himo, mikä mulla on koskee salmiakkia. Oon toki syönykki sitä, mut vähän vaan :) on tässä se hyvä puoli et on menny ihan maku karkin syömisestä ku ei voi rauhassa nauttia salmiakkiakaan :D

Jännä tuo salmiakkikielto.. kolmen ekan aikana sanovat, etcjos jotai karkkia pitää syyä, nii syö salmiakkia ja nii tein ja turkinpippureita. Ja ei mitää niistä tullu. Määrät ei poikien aikana ollu vähäisiä..

Salmiakki nostaa verenpainetta? Eli jos alhaiset paineet niin suositellaan syömään salmiakkia,mutta jos korkeat nii sit ei suositella syödä salmiakkia? Onko näin?

Ja onhan se niin että ennemmin salmiakkia ku tupakkaa/alkoholia :) ihan kohtuudella varmasti voi, muttei ehkä kokonaista pussia salmiakkia :)

Juu mulla tekee kans, kaikkee rasvasta ja suolasta kiitos :D Paha vaan ku oo vielä mitää pahoinvointii nii kärsii syyä :D

Lakritsissa ja salmiakissa luonnollisesti esiintyvä ainesosa glykyrritsiini saattaa aiheuttaa turvotusta, verenpaineen nousua ja nostaa jopa ennenaikaisuuden riskiä mikäli näitä syö liikaa. Olikohan kohtuukäytön määrä 50 grammaa/kerta, että ei kovinkaan paljoa. Jossain tutkimuksissa on myös kai saatu viitteitä siitä, että äidin runsas lakun/salmiakin syönti raskausaikana vaikuttaisi lapsen kongnitiiviseen kehitykseen ja lapsilla olisi myös enemmän ADHD-tyyppisiä keskittymis-ja käytöshäiriöitä. Tällaisethan vaivat tietenkin selviävät vasta paljon myöhemmin lapsen kasvaessa. Mutta en tiedä sitten voiko pelkällä lakun/salmiakin syömisellä lapselleen tällaisia vaivoja aiheuttaa, ehkä siihenkin tarvitaan monen tekijän summaa..

Onhan se näin, että jos oikein alkaa miettimään, niin odottava äiti ei saisi edes hengittää, koska ilmansaasteet jne. kaikki vaikuttavat sikiöön ja mitään ei saisi syödä tai juoda. En kyllä kannata kauheaa fanaattisuutta missään asiassa, mutta kyllä itse kuitenkin aika tosissani otan nämä syömis/juomis-suositukset ja yritän elää terveellisesti. Onpahan ainakin sitten tehnyt omasta puolestaan kaiken voitavansa sen eteen, että lapsi saisi mahdollisimman hyvän alun elämään. Sitten jos jotain omista terveellisistä valinnoista huolimatta lapselle tulee, se tulee, itsehän en sen enempää voi asiaan vaikuttaa.

Pakko myöntää, että oon vetänyt turkkareita tikkarin muodossa, kun on hillinnyt pahaa oloa. Pitää päästä tavasta eroon :smiley-angelic006

Kaikkea makeeta tuntuu tekevän mieli. Kotona kasa imeskeltäviä karkkeja, helpottaa pahaa oloa ja makeanhimoa.:rolleyes:

Ja siis kielletty itellä on kaikki makea, edellisessä oli raskaudiabetes. Jääpalat ei varmaan kielletty ole keltään.:P

Papu, mulla jääpalat (no oikeastaan vesi, jossa jääpaloja) aiheutti kaikkein hirveimmän pahoinvoinnin. :D
Sipsit toimi mulla kohtuukäytettynä ihan hyvin pahoinvoinnin (ja päänsäryn) hillitsemiseen. Vielä kun löytäs jonkun terveellisemmän vaihtoehdon. :D

Mulle suositeltiin salmiakkia kun odotin esikoista, kun mulla on niin matalat verenpaineet ja huimaus oli jatkuvaa. ;)

Oi mä oon ihan hulluna jääpaloihin <3
Pakko myöntää et ostin eilen kaupasta pienen pussin salmiakkeja, mut söin vaan pari ja jätin pussin autoon ni ei tuu syötyy liikaa niitä. :P

Takaisin