Kielletyt himot

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lucy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Maksalaatikko! Rupes taas hirveästi tekemään mieli vaikka se ei edes ole mitään lempiruokaa :D
Sama täällä! Luin mitä kaikkea ei saa syödä ja heti alkoi tekemään mieli maksalaatikkoa. Kun ottaa huomioon että viimeisen viiden vuoden aikana olen syönyt kaksi kertaa sitä, ei mikään lemppariruoka ole kysessä mullakaan.
Varmaan kielletty hedelmä houkuttelee eikä se että maksalaatikko olisi oikeasti hyvää.

En oo ikinä ollu mikä makean suurystävä, mutta tietysti nyt ku olen raskaana tekee mieli kauheesti kaikkia ihania leivoksia ja pullaa!!
Ja mulla diabetes niin pitäis todellakin välttää kaikkea makeeta, että pysyy sokeritasapaino hyvänä..

Tekis mieli vaa hilluu kaikissa ihanissa kahviloissa ahmimassa kakkua!

Äh tänään tuli syötyä kalavoileipäkakkua... ja oli kylmäsavulohta... söin jo ennen ku hokasin... noh ei maha mitään. Popsin loppuun. Toivotaan ettei ole huono tuuri.

Mulla on koko ajan suolaisen himo. Ruuasta tykkään ja salmiakista. Luontainen verenpaine on aika korkea joten ei oo varmaan hyvä himoita noita.

Muokattu viimeksi:
Onnellinen<3: Ei se yks kerta varmasti haittaa, ku sitä söit. :) Töissä mulle naurettii ku luin jostai et mitä sisältää, vanhemmat naiset sanoi, että he ovat aina syöneet kaikkea raskaana mitä ei varmaan nykypäivänä sais syödä ja terveet lapset on kaikille tullu.

Lucy: Siis sammakoista? :woot: siis enkö vaa tajunnu...

Toistaiseksi mennyt ilman mitään kummempia mielihaluja kiellettyihin ruokiin. Noutopöydässä vähän haikeana ohitin kylmäsavulohen ja skumppaa olis välillä tehnyt mieli juoda. Tosin oon itselleni puoli lasia shampanjaa juhlissa sallinut, kun sitä oli tarjolla :angelic:

Itsellä ei himoja vielä ole ollut, mutta eiköhän niitäki ehdi vielä tulemaan.

Alkoholittomasta oluesta sen verran, että Krombacher on hyvä, löytyy vehnäolutta ja pilsneriä. Vehnäolut ainakin maistui samalle kuin alkollinen ja olinkin aluksi epäileväinen, että liekö sain edes alkoholitonta.

Huutelen tuolta helmikuisista! Osu silmään tämä. Just mietin viime viikolla ilta-auringossa kävelyllä terassin ohi kulkiessani, että ottaisko yhden alkoholittoman oluen. Yleensä otan kesän aikana 2-3 olutta, tänä kesänä luonnollisesti en alkoholillista. En ole koskaan maistanu alkoholitonta olutta ja mietinkin että mahtaako alkoholiton olut maullaan pilata mun ihanan mielikuvan oluesta :D kaikkea sitä ihminen miettiikin! Mutta näistä voisin ottaa vinkkiä ja uskaltautua maistamaan mikäli joskus tulee ajankohtaiseksi taas :)

nannanna, itse pidän erilaisista oikeista oluista (ei markettikalja) ja suosittelen kyllä kokeilemaan alkoholittomina, mikäli oluen maku miellyttää. Tykästyin kovasti tuohon Krombacherin holittomaan versioonkin, kun olen siitä tavan oluestakin tykännyt.

Mä oon toistaiseksi tykännyt vain tummasta Nikolaista. Hirveän usein noi alkoholittomat vaaleat oluet on todella happamia ja itseäni maun lisäksi tökkii närästys.

Siidereistä Golden capin alkoholiton omenasiideri on ollut suosikki edellisessä raskaudessa. Lisäksi olen juonut Schweppesiä tai sen halpoja kopioita, baarissa ihan kokis jäillä myös hyvä vaihtoehto.

Viineistä en ole hyvää alkoholitonta löytänyt.

Pitkän tauon jälkeen salmiakkihimo. Sushia ehdin syödä useamman kerran tässä välissä.

Aion uskaltaa syödä Castellon valkohomejuustoa. Ne ja Aurajuustot ainakin on tehty pastöroidusta maidosta ja luotan näiden tuotteiden prosesseihin niin, että ainakin ajoittain meinaan syödä.

Graavikalaakin saa syödä, jos on tuoretta, seisovat pöydät tietysti on asia erikseen. Varsinaisesti kielletty on vain vakuumipakattu kala.

Mies toi jääkaappiin viikonlopun juhlista graavilohi leipiä ja olin jo kaksin käsin tunkemassa niitä naamaan kunnes tajusin etten voi syödä niitä...mä en niin kestä kattoo ku muut saa syödä nuita ja mää en

Toinen kielletty on salmiakki...nyt kun tuo pahoinvointi alko niin salmiakkia on alkanut menemään aila reippaasti ku se helpottaa oloa.
Pitäisi keksiä jotain muuta tilalle...Mitäs te muut syötte huonoon oloon?

KoBe, itseasiassa listeriaa voi olla myös käsittelemättömässä tuoreessa kalassa ja lihassa eli tuo vakuumipakkaus ei ole ainut juttu, jota kannattaa välttää, jos haluaa pelata varman päälle. Graavaus ei listeriaa hävitä, jos se kalassa jo on. Varsinaisesti täysin turvallista on syödä vain kypsennettyä kalaa ja lihaa.

Täytyy tosin myöntää, että itsekään en ekassa raskaudessa jaksanut esim ulkomailla kysellä onko juustot pastöroidusta maidosta jne. Riski on pieni, mutta olemassaoleva.

Salmiakki, kylmäsavu- ja graavilohi, valkohomejuusto, sushi ja medium pihvi! Se on mun ruokavalio sit kun raskaus ja imetys on ohi :D

Muokattu viimeksi:
Atsoloidi, totta mutta vain vakuumipakattu on kielletty :p
Juuri tuon listerian esiintymisen vuoksi kun itse olen graavaannut, niin hankin (mies hankki) kalan kauppahallista, jossa kala oli 1-2 päivää vanhaa kun se tavallisesti kaupan kylmäaltaassa on 5+ päivää vanhaa... Ja tiesin, ettei kala ollut lojunut missään pöytätasoilla. Muoks. Siis kun itse tein, niin ei ollut tarjolla pöydässä 3 tuntia tm.

Toisaalta viime raskaudessa väläyteltiin, ettei saisi mustikoita syödä metsästä jne... :rolleyes:
Ei kaikki ohjeet mene ihan järkevästi. Ja kun valittelin, että vaikeaa syödä eri kalalajeja kun niin montaa pitäisi välttää, terkka ehdotti tonnikalaa. No, siinäkin on elohopeaa ettei sitäkään pidä kovin paljon syödä. Plus että yritän pitää kulutuksen vähäisenä kun sen kalastus ei ole mitenkään eettistä.

Viime raskaudessa söin thai-kuutioita, vaikka niissä oli inkivääriä. Käsittääkseni vasta isommilla määrillä voi olla vaikutuksia ja siksi niitä kapseleita ei pitäisi syödä. Ja maksalaatikko... Ja kokista join paljon enemmän kuin normaalisti, nyt en ole juuri lainkaan juonut ja pyrin välttämään sitä.

Takaisin