Keskiraskauden oireita ja olotiloja

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Owlet
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kyllä munkin mielestä saisi kuulua rutiineihin joka kerralla. On se niin nopea ja helppo mitata. En on ees tajunnut pyytää...
 
Taas huomaa että paljon eroja eri paikoissa, täällä mitataan joka kerta pyytämättä :D
 
Mulla on mitattu ekalla ja kolmannella neuvolakäynnillä. Tokalla kerralla oli sijainen, nii ehkä se ei tajunnu mitata.
 
Meillä ei joka kerta mitata, vaikka pikamittarilla oliskin käytössä. Kerran katsottu muiden kokeiden yhteydessä ja toka mittaus varmaan sitten, kun menen sokerirasitukseen, jonne sinnekin on varmaan 6 viikkoa aikaa ellen sitten halua mennä ensimmäisellä mahdollisella viikolla, mikä olisi kolmen viikon päästä.
On kyllä väsyttänyt, mutta voi johtua flunssasta.

Jessica, jotkut käyttää joitain tiettyjä maitohappobakteereita vahvistamaan emättimen luonnollista bakteerikantaa, mutta ne taitaa kuolla antibiootin aikana samalla lailla kuin huonotkin bakteerit, joten ei kannata kuurin aikana aloittaa.
Muoks. Ja jotkut saa apua Vagi-c:stä, joka happamoittaa emätintä antaen ilmeisesti paremman pohjan hyville bakteereille kasvaa.
 
Juu, täytyy koittaa tota Vagi-c:tä, kiitti KoBe vinkistä. Maitohappobakteereja oon syöny koko ajan. Eilen mulle määrättiin kolmas antibioottikuuri, mut paikallisena, ni ei pitäs olla sikiölle vaivaks. Mut jos toi ei toimi ni sen jälkeen lääkäri sano määräävänsä jotain järeämpää. Oon kyllä kyllästynyt jo tässä vähän tähän jatkuvaan lekurissa ravaamiseen ja lääkkeiden popsimiseen... :confused::confused:
 
En ihmettele, jos kolmas kuuri jo alkamassa. Toivottavasti loppuisi.
Mä luulin ekan kolmanneksen lopulla että mulla olis tulehdusta, kun jossain vaiheessa alkoi haista. Lääkärintarkastuksessa ei kuitenkaan mitään poikkeavaa ollut, ja hajukin loppui. Joku raskauteen liittyvä hormoni-valkovuotomuutos se ilmeisesti vain oli.
 
Täällä hemoglobiini alhaalla ja mitattu joka kerta. Laskua tullut joka kerta vaikka rautaa syön. Olenkin kyllä tosi uupunut. Olisi ihana olla pirteä ja aktiivinen mutta kaikki mehut menee töihin. Toivottavasti tupla-annostus rautaa auttaa.
 
Rauta iskee onneksi. Hb noussu parissa viikossa 80->105. Onneks koska jos tässä nyt alkaa tulla jotain vikan kolmanneksen väsymistä päälle&tää pimeä vuodenaika. Naurattaa kyl vieläkin kaverin kysymys joskus siinä neljännellä kuulla "no joko on superenerginen ja kaikenjaksava olo?", jäi kokematta. Kävin tossa verikokeessa viime viikon lopulla jotta tulee luotettavat luvut ja myös katsotaan verensokerit koska ekaa kertaa stiksauksessa oli jotain glukoosiin viittaavaa. Oon kyl väsyneenä syöny ens hätään mitä vaan käteen sattuu, et sinänsä ei ehkä ihme jos nyt joku diabeteski tähän pamahtaa päälle. En ala:(
 
Ja eilen tuli katsottua se Everest-leffa. En ookkaan pariin viikkoon poraillu mitään, eilen sit senkin edestä. Aivan kauheen surullinen ja vaikuttava. En ehkä voi suositella raskaana olijoille:D Loppuilta meni aika herkässä mielentilassa mm. Emma Salokosken laulanta SuomiLovessa oli liikaa..
 
Jää varmaan Everest katsomatta...sen verran kanssa herkillä fiiliksillä nyt ollaan kanssa täällä :) Ja esikon jäljiltä jäi muuten se, etten voi enää kauhuleffoja tms. turhan väkivaltaisia leffoja katsoa lainkaan.

Tätä menoa jos jatkuu niin mun leffaohjelmistoon kuuluu kohta enää piirretyt ja Himpulat yms... :)
 
Mites liikunnan harrastaminen tässä vaiheessa, ootteko saaneet mitään ohjeita? Saako hyppiä, juosta, punnertaa, tehdä vatsalihaksia, lantionpohjalihaksia ym.? Kaikkea jaksaisi tehdä, mutta jostain sain käsityksen, että ei olisi hyvä enää tässä vaiheessa tehdä kaikkea, en tosin tiedä, mitä välttää :sour:
 
Uintia suositellaan aika paljon, mut ei enää sit lopussa ku alkaa paikat aueta (tulehdusriski). Ja varmaan ihan omien tuntemusten mukaan kaikenlaista saa harrastaa. :)
 
Heibodei.. viimeviikon keskiviikkona selkä sanoi naps ja siitä sitte ampulanssin kyydillä tyksiin. Kipupiikkejä laitettiin, mut ei ne mitään auttanu, kun niitä vahvimpia ei voitu tietenkään raskauden vuoksi antaa. Onneks nyt selkä jo parempi, mut särkee edelleen ajoittain. Toivon suuresti, ettei tä ole tätä loppuraskauden ajan, koska sitte kuuppa sekoo, kun ei pysty mitään tekemään.

Sitten lisäksi tämä raskausdiabetes, jonka oon nyt suurimmaks osaks saanu pidettyä kurissa ruokavaliolla. Toivotaan, ettei tarvita tässä raskaudessa lääkitystä ollenkaan. Viime raskaudessa, kun jouduin insuliinia käyttämään ja loppuraskaudessa se piikin laitto teki jo niin kipeää, et itku meinas päästä, kun vatta ihan pinkeenä ja et saa puristettua ihoa niin kuin pitäisi.

Tämmösiä täällä tällä kertaa, toivotaan ettei hirveesti lisä ongelmia enään tule tämän viimeisen 16vkon aikana :)
 
Kannattaa vaihtaa pistopaikkaa.. Reisi tai käsi ovat hyviä vaihtoehtopaikkoja. Ihan näin hoitopuolen kokemuksella sanon, kun on diabeetikoita haastatellu. :-)
 
Siis sattuuhan se aina, mut vielä enemmän, kun et pysty puristamaan ihoa kunnolla. Mulle sanottiin viimeeksi (reilu 5vuotta sitten) että mahaan pitää laittaa insuliini, ihmettelin itsekkin, ku olin kuullu, et myös reiteen tai käsivarteen voi laittaa myös. No en uskaltanu poiketa ohjeista :)
 
Minä hölmö kävin Everestin katsomassa silloin leffassa, kun se tuli. Ai että, kun pikkuveljeä hävetti, kun sisko nyyhkyttää koko sen ajan kun ihmiset lappaa teatterista ulos... :hilarious: Mutta siis oikeesti hyvä leffa kyllä! :)
 
Kannattaa pistää tosiaan vaan mahaan :) vaihelee vaan ahkerasti paikkaa, kylkiä myöten voi pistää. Jos vaihtelee välillä jalkaan niin siinä on se että insuliini imeytyy eritavalla ja sit vaikeempi annostella määriä kun ei enää vaikutakkaan ihan samalla tavalla ku mitä on tottunu mahaan pistäessä :)
 
Toki vaikutus voi olla eri ja löytyy varmasti netistä penkomalla tai kysymällä diabetes -hoitajalta, kuinka ne erilailla imeytyy. Mutta minä en haluais raskausaikana vatsalle tökkiä.. :-D
 
Takaisin
Top