Keskiraskauden oireita ja olotiloja

Joo etenki jalkapohjien ja kämmenten kutina voi olla viite maksa-arvojen noususta, mutta muutoin kutina saattaa olla ihan normaali odotusajan vaivaa johon auttaa rasvaus.
Kaverilla oli kutinaa ja just ihottumaa etenki kasvoilla ja kaulalla, säikähti eka just maksa-arvoja, mut neuvolassa sit epäilivät vaan jotain rokkoa ja vaiva meniki sit ohi. :--) Toki ihottumaa tais olla melkein kaksikin viikkoa ennen ku lähti vaalenee ja katos kokonaa.

Tossa ihan asia-artikkeli aiheesta: http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk01109
 
Täällähän on hyvää tietoa :) kiva kun jaatte kokemuksianne! Pitääkö se kutina olla molemmissa jalkapohjissa vai riittääkö yhden jalan kutina? :D ja mietin et mistä tietää et on löysät/hyvät/liian tiukat lantionpohjalihakset?
 
Mulla kutisee vaan rinnat :O taitaa olla kuitenkin vaan ihon venymiskutinaa :)
 
Kai yksikin jalkapohja tai kämmen riittää, mut uskoisin et asiaan kuuluu molempien kutina. :--D

Ja huonot lantionpohjanlihakset on jos pissaa karkailee herkästi. Fysioterapeutin käynnillä selitti myös että sitä lihassupistuksen aiheuttamaa "imu"vahvuutta vois kokeilla kahella sormella. Ja siellä ohjasi tekemää päivittäin nii harjotuksia useamman kerran. Liian tiukat on usein sit ihan ammattiurheilijoilla ja muilla et meil taviksil ei kai niinkään vaarana.
 
Onkos täällä muuten kukaan harrastanut mahan öljyämistä tai rasvaamista? Mä olen aika alusta, mutta välillä meinaa tulla sellaisia kutisevia yksittäisiä näppyjä, siitäkö vai jostain muusta, en tiedä :oops:
 
Joka päivä rasvailen suihkun jälkeen. On mennyt jo yks purkki pebancarea ja kaks purkkia bio-oilia :D ja nyt menossa ceridal öljy. Ainaki on maha nahka paremmas kunnos ku ikinä :D
 
Oon jonkun aikaa kans öljynnyt ja rasvannut. Ainakin rintojen kutinaan auttaa mulla sheavoi :)
 
Minä rasvaan perusrasvalla koko kehon muutaman kerran viikossa ihan atooppisen ihon takia, mutta tälläkin tyylillä on arvet pysyneet poissa (lukuunottamatta miniviikoilla syntyneitä paria arpea aivan häpykarvoituksen tuntumaan). Vielähän tässä on aikaa raidoittua, mutta tuskin alan rasvailemaan yhtään enempää - alun vakaista aikomuksista huolimatta.
 
mä oon muuten teinivuosien arpia mikroneulaillut hyvällä menestyksellä, isotkin arvet tasoittuneet huomattavasti
ja yhtä leikkausarpea, joka on pitkä ja röpelöinen. tuskin ikinä menee piiloon, mut nyt on jo paljon huomaamattomampi
että ei ne arvet maailmanloppu oo ja mikroneulailulla niitä voi omin kätösin hävittää sit jälkikäteen :)
 
hehe, tommonen neulatela-tsydeemi, millä ihoa rollataan, tehden siihen pieniä reikiä ja saadaan iho tälleen parantamaan itse itseensä, eli kollageenin tuotanto käynnistyy ja verenkierto paranee
 
Okei! No vähä googletinkin, eikä oo mikää halpa laite :D mut kai se on sen arvosta jos on arpia tai muuta, mistä haluaa päästä eroon. :)
 
Mä rasvailen koko kropan kans atooppisen taipumuksen takia joka päivä. :D mun iho on paljon herkempi raskausaikana niin onneks noi rasvailut menee jo ihant rutiinilla.. :D
 
Muokattu viimeksi:
Joo mullakaa ei vielä mitään raskausarpia, yläreidet ja pakarat valmiiks arvilla kans teini-iän jäljiltä. Mutta iltasin tapana varoiks rasvailla!
 
Takaisin
Top