Keskiraskauden oireita ja olotiloja

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Owlet
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ayla, sama juttu: oon nyt käynyt niillä kevyemmillä tanssitunneilla ja kyllä väkisin alkaa itseäkin naurattaa oma köntystely :) Ei ole niin sulavaa enää liikkuminen, mutta hyvää tekee kaikin puolin.
 
Täällä ei ole ollut mitään ihmeempiä oireita, kun alun etova olo katosi. Vointi on ollut hyvä. Ainut mitä malttamattomana odotan, on ne vauvan liikkeet! Vielä en ole mitään tuntenut. RU:ssa selvisi, että istukka on edessä. Liekö se sitten vaimentanut liikkeitä... Onneksi ultrassa näkyi vilkkaasti liikkuva vauva. Voi myös olla, että näin ekaa odottaessa en niitä liikkeitä hoksaa :)
 
Cassia, mulla on kans istukka edessä ja hyvin vähän olen mitään tuntenut. :) perjantaina 22+1 tunsin ekat kunnon potkut ja yhden jopa näin! Siinä tuli sitten onnen kyyneleet :') <3 sen jälkee en olekkaan niitä pahemmin tuntenut, vaikeaa tunnistaa vauvan liikkeitä. Mut nou hätä, kyllä se kerkee vielä monottaa kunnolla ihan kyllästymiseen asti :D
 
Joo, ihan luottavaisin mielin olen, että kyllä ne liikkeet tässä lähiviikkoina tuntuu :) mutta kun on malttamaton :D
 
Mä oon tuntenu liikkeitä jo rv 16 lähtien, toki nyt rv 21 ne alkaa olla selvempiä ja useammin tuntuukin. Illalla seurasin mahaa selin makuultaan, se jopa hytkyy potkuista! Istukka on takana.
Oireena tässä viime päivinä on ollut selkäjumi (ei taivu), liitoskivut ja lonkkien kivut, varsinkin istumisen jälkeen kävely tekee kipeää. Ruokaillessa annoskokoa on ollut pakko pienentää, tulee niin kauhea olo, jos syö kerralla liikaa.
 
Tänään ollu kyllä jytkettä kun isäpäiviä juhlittu makeilla kakuilla ja herkuilla. :-D
 
Onko sokeri taikasana? Nyt on nimittäin syöty kaksi päivää kakkua ja tänään on ollut ekaa kertaa tohinaa tuolla masussa aamusta alkaen :D
 
Täällä on kans tuntunu potkuja jo pitkään. Mulla onkin istukka oikealla, enemmän takana. Potkut on kovin voimakkaita välillä :D Joskus työpalavereissa tuntuu että vois olla rauhallisempikin. Nyt sitten viikon ajan olen ollut kovin väsynyt, vaikka nukunkin ihan hyvin. Menenkin neuvolaan alkuviikosta mittaa hemoglobiinia ja selvittään mistä vois johtua.
 
Täällä myös istukka edessä ja oon tuntenu liikkeitä rv 19 lähtien. Välillä on vilkkaampia päiviä ja toisinaan taas hiljaisempia. Tänään myös näin ekat liikkeet. Päivänkin aikana jos mahdollista niin kannattaa kuulostella josko tuntuu liikkeitä tai ehkä näkyy. Ultrassa tää tyyppi vaan makoili, vähän heilutti sormiaan :)
 
Samaa mieltä ton sokerin suhteen :grin paras vauvan "herättäjä" on ollu appelsiinimehu tms. tuoremehut! Saa poika kummasti vauhtia siitä :happy: sen suurempia oireita ei keskiraskaudessa oo ollut, aika mukavaa olemista onneksi. Mutta pidemmillä kävelylenkeillä alkaa alaselkää jomottaa ja tulee kipua. Oon nivelreumaa joskus käynyt reumapolilla tutkituttamassa, sanoivat siellä että SI-nivelet mulla normaalistikin hankalat ja sitten pahenevat kun tulen joskus raskaaksi.. Piti paikkaansa! No, pitää kävelylenkeillä hidastella välillä ja yrittää ottaa iisimmin jos meinaa vauhti olla liian kova :confused: :joyful:
 
Mullakin oli SI-nivelongelmia ja alaselkäkipuja ekalla kolmanneksella. Nyt on ollut kivutonta jo pidempään :)
 
Mää en jaksa! Oon kuoleman väsynyt suurimman osan päivästä. Mietinpähän vaan että mikä hemmetin virkeä keskiraskaus?
Luojan kiitos en ole nyt töissä, ajaisin varmaan työmatkalla kolarin (90km suuntaansa) kun nukahtaisin rattiin.
 
Selkäkivut ei jätä rauhaan ja viikko viikolta tuntuu vaan pahenevan.. tympeetä ko ei pysty mitään tekemään. Ei tarvi ko kaupassa käydä niin loppy päivän supistelee inhottavasti :( vähän jo nuo supistukset huolettaa kun eivät jätä rauhaan. Onneksi tänään ultra!
 
Ehkä vähän väsymys helpotti viikonlopun aikana kun söin lihaa ja verilättyjä ja otin rennosti ja vähän ulkoilinkin tuolla synkässä syyssäässä. Mutta tosiaan en kyllä minäkään allekirjoita sitä että tämä ois virkeintä raskausaikaa..
 
Sama täällä: väsymystä ja jomotusta riittää. Uutta on myös nämä hengenahdistukset, ts. syvään hengittäminen takkuaa toisinaan. Lueskelin, että myöhemmässä vaiheessa tavallisempaa, mutta nähtävästi myös jo nyt.

Toisaalta, ihanaa kun vauvan liikkeitä ja elämöintiä saa seurailla ja tunnustella, pyöristyminen tuntuu hyvältä, mieli on rauhoittunut kun tietää että vauvalla on kaikki hyvin ja nyt alkaa myös eri tavalla varustautumaan hankintoihin.
 
Hengitys takkuaa täälläkin. Parin viikon ajan ollut ihmeellisiä hengen haukkomisia refleksinomaisesti ja kenkien pukeminen on melkein mahdotonta, kun alas kumartuessa ei henki kulje enää ollenkaan. En halua edes aatella mitä on edessä sitten helmikuussa.
 
Tsekatkaa hemoglobiini! Mul oli kans ihan vetämätön olo, väsy, hapeton eli helposti hengästyvä ja kalpea meno. Niin neuvolassa todettiin että oli hb pudonnu 120->80. Eli raudanpuutosanemia rajoille. Nyt vedän päivittäin 200mg rautaa jos se nostais tota takas. Kestänee vissiin jonki aikaa koska kyl vieläki väsyttää ja etenki iltaisin hengästyttää kaikki.
 
Takaisin
Top