Keskiraskauden oireita ja olotiloja

Joo, kiitos. Muistan kun joku täällä vinkkasi joskus, että oli pingottanut säärystimen rintojen päälle lämmittimeksi, ja mahtoiko joku puhua että oli käyttänyt villahuivia. Pitäisi ehkä kokeilla ensin jotain ilmaista niksiä :)
 
Minulla ollut käytössä juurikin tuo säärystin :D Toimii edelleenkin, mutta ajattelin käydä ostamassa ihan tuollaiset oikeat lämmittimetkin niitä tilanteita varten, kun ei ole soveliasta alkaa kaivelemaan säärystimiä paidan alta. Ja onhan ne varmasti huomattavasti mukavammat. Ilman lämmikettä ei pysty enää ulos lähtemäänkään, vaikka muuten olisi useampi kerros päällä. Se kylmän aiheuttama viilto ja polte rinnoissa on kyllä jotakin järkyttävää.
 
Täällä kans tullu useamman viikon maitoa tai jotain nestettä. Nyt 26+2.
Sen oikee tuntee ku pienesti kastuu paita ja yöllä on joskus tullu kun lakanassa oli yks päivä tahra... Ostin jo joku reilu viikko sit liivinsuojia kun rintsikoihinki oli tullu! Ja mustakin on outoo et nyt jo voi tulla jotai!!
 
Nyt alkoi sitten tälläinen kiusankappale vaivata tämän kovan yskän myötä, että välillä lirahtaa pissaa pöksyyn kovan yskäkohtauksen aikana :sad001 ärsyttävää... pakko ruveta käyttämään pikkuhousun suojia ainakin tämän yskän aikana :/
 
Itsekin pidin pikkuhousunsuojaa viikon ajan ihan virtsan karkailun ja reilun valkovuodon vuoksi, mutta herkkä hiivatulehdukselle kun olen, alkoi heti paikat mennä huonoon kuntoon. Päätin sitten vain pestä enemmän pyykkiä ja vaihtaa housuja tiukempaan... Rasittavaa, mutta otan enemmin märät/kosteat housut kuin hiivan. :-D
 
Ääh toi hiiva on ärsyttävä... itelläni on kerran vaan ollut ja ei tarviis tulla uudestaan. :/ Toivottavasti tä virtsankarkailu lähtis samaa matkaa, kun tä yskä niin ei tarviis koko loppuraskaus aikaa käyttää pikkuhousunsuojia :)
 
Onko muuten lantionpohjan lihasten harjoittaminen suositeltavaa? Yksi ohjaaja sanoi, että niiden olisi hyvä löystyä ennen synnytystä, että antavat sitten periksi ja näytti asentoja, joissa niitä saa venytettyä luonnollisesti ym. ja kuulemma se olisi hyvä jo aloittaa. Siihen asti olin luullut, että niitä pitäisi treenata :sorry:
 
Mä taas oon kuullut, että niitä pitäis/olis hyvä harjoitella. Mulla ainaki jo aivastaessa lirahtaa joskus pissaa, ja se kertoo että kannattais treenata lantionpohjan lihaksia :D synnytyksen jälkeen pissa ongelmat saattaa vaan pahentua, nii on niitä hyvä ainaki välillä vahvistaa ja harjoitella. Voihan tuossakin olla perää mitä sun ohjaaja sanoi, mutta en mä alkais ainakaa tästä yhtää enempää löystyttää paikkoja ku muutenki lirahtelee :D
 
  • Tykkään
Reaktiot: Rea
Mäkin oon saanut ristiriitaista tietoa, että pitäisikö vaiko ei. Mut olen silloin tällöin iltaisin niitä harjoittanut, koska tä pissan lirahtelu ottaa nuppiin ja jos se pahenee synnytyksen jälkeen niin ei todellakaan kiva juttu :)
 
Yskästä puheenollen, onko teillä ollut odotusaikana enemmän flunssia kuin yleensä? Itellää jo kolmas flunssa menossa (about 2-3kk sisään) ja alkaa pikkasen väsyttämään melkein "kokoajan" kipeänä olo, kun muutenki odotusaika menny väsyneempänä.
 
täällä ei ainakaan olla oltu kertaakaan kipeänä tai edes flunssassa! :) kaikki lähipiirissä olleet kipeänä ja samoiten avopuoliso vähän väliä mutta eipäs itse ole tarvinnut olla onneksi! :)
 
ainut että huolettaa nuo alavatsakivut :s se on ihan tuolta alhaalta ehkä jopa häpyluun yläpuolelta. mietin itse voiko olla että tämä masuasukki kun on perätilassa ollut nyt monta viikkoa ja on ihan kamala potkimaan että olisiko kohdunpohja voinut mennä jotenkin helläksi? neuvolassa kysyin asiasta mutta eipä juuri noteerannut asiaan. välillä ei oikein pysty edes kyyryssä olemaan kun niin kipeä tuolta alhaalta :sad001 lääkärineuvola vasta tammikuussa...
 
Mulla ei oo ollu yhtää flunssaa muistaakseni. Oon muutenki aika terve ollu aina :) mut ihan normaalia vissii että niitä flunssia on enemmän ku vastustuskyky on huono.
 
Mulla on nyt taas varmaan parin viikon ajan ollu nenä tukossa ja muutenki flunssainen olo.. Rasittavaa noin pitemmän päälle :confused: mutta vaavi myllertää ja jumppaa kovasti, taitaa ainakin hänellä olla mukavaa tuolla :happy:
 
Joo onneks täälläkin toi myllerrys ja potkunyrkkeilyharjoitukset on sen verran hyvin ohjelmistossa ettei oo tullu asukista huolestuttua. Tosi väsyttävää, vaikka kuumettakaan ei ole ollut.

Alavatsakipua huomaan itselläni välillä etenkin pissalla käynnin jälkeen jolloin tulee semmonen pistos usein oikealle puoelle alavatsaa et joutuu silleen kaksinkerroin melkein nousee yös. Nopeesti kyllä menee ohi.
 
Mulla on aivastellessa lirahdellut (yskiessä ei ollenkaan), mutta ei tunnu olevan johdonmukaista. Välillä en ole treenannu yhtään ja silti ei liraha ja välillä oon ja silti lirahtaa. Epäilen, että enemmän merkkaa vauvan asento, rakon täyteisyys ja se, kuinka paljon panettaa :D. Ne taitaa olla suurimmat kudoksien pitoon vaikuttavat asiat. Mahanahka alkaa olla vähä jo pinkeä, toivottavasti ei tuu raskausarpia jo :/...
 
Mä olen siinä käsityksessä, että lantionpohjalihaksia tulisi jumpata useamman kerran viikossa, vaikka päivittäin.

Ne pitää koko alakerran lihaksistoa kasassa, vaikuttaa koko rangan ryhtiin ja estää virtsankarkailua, puhumattakaan paremmasta tunteesta seksin aikana.

Itse en antaisi omien lantionpohjalihasten löystyä mistään hinnasta, ja palautuminenkin on kuulemma nopeampaa synnytyksen jälkeen jos on treenannut niitä ennen synnytystä.

Jopa neuvolassa painotetaan lantionpohjalihasten harjoittamista; itse olin vähän aikaa sitten neuvolan odottavien fyssariryhmässä, jossa sen tärkeydestä jopa paasattiin ennen synnytystä ja heti sen jälkeen jotta paikat palautuvat nopeammin.

Eli jos virtsankarkailu haittaa, niin äkkiä vaan harjoittelemaan. Se ei vie kuin 5 min päivässä ja treeniä voi tehdä vaikka työpaikalla tai bussissa :)
 
Yyy. Yskää pukkaa ja sit kivasti laattakin lensi aamulla aamupalan jälkeen johtuen varmastikin aiemmasta röhinästä... ei siinä mitään mut mitä tapahtu mun naamalle?!
7423421a19f74ce9a79d8bd960dd99d9
 
Väsymystä täälläkin, vetämätön olo. Hemoglobiini oli tippunut 151 -> 112. Ei ihme kun on vähän väsy:D uusimmat riesat on jalkapohjien särky ja järjetön kutina, raavin itseni iltaisin ihan naarmuille:O tänään menen hierontaan, jos vähän sais noita jalkapohjia aukeamaan. Hengitys osalla varmaan alkaa tökkiä, kun keuhkot menee kasaan. Pupu-harjoitteet eli pulloon puhallukset voi olla hyviä, kannattaa katsoa netistä neuvoja. Yksi syy voi olla myös rintalihasten "lyheneminen", eli kannattaa maata lattialla kädet levällään ja laittaa vaikka pyyhe lapojen kohdalle. Myös kepin kanssa rintarangan avaaminen pyöritellen ym jumppa voi auttaa:)


Mä juttelin just yhden kaverin kanssa ja se sanoi että sillä kutina oli raskaana ollessa meinannut sitä että maksa arvoissa on häikkää. Nimenomaan siis jalkapohjien kutina. Kannattaa neuvolassa kyllä mainita asiasta. Sillä oli ollut jo loppuraskaus ja sen kutinan takia käynnistetty.
 
Takaisin
Top