Keskiraskauden oireita ja olotiloja

Owlet

Sukkela juttelija
Tänne voi kirjoitella keskiraskauden oireista ja olotiloista, sekä raskauden kulusta tms. ylipäätään - ihan mitä mieleen tulee :). Salaisella puolella on myös Oireet-ketju, mutta tehdään tännekin puolelle, että kaikki pääsevät halutessaan kirjoittelemaan. Vanha julkisen puolen "Alkuoireita"-ketju ei onneksi kuvaa enää ketään, kun ollaan jo kaikki pidemmällä.

Mukavaa ja mahdollisimman helppoa & hehkuvaa keskiraskautta kaikille! :)
 
Muokattu viimeksi:
Listan korkkaus on aina jännintä, ni voin olla eka.. Täällä raskaus on kaikenkaikkiaan mennyt tosi helposti ja oireet olleet tosi siedettäviä. Nyt keskikolmanneksella oireet ovat tainneet vähentyä ja tällä hetkellä olotilana lähinnä väsymys, vaikka pitäisi ilmeisesti olla "energinen keskiraskaus" :D

Rv 18+3
 
Mulla on sama että väsymys vaivaa.. Nyt 18+6..jospa se energisyys alkais vaikka tossa puolen välin tienoilla heti :D mutta on myös miettiny että myös syksy voi vaikuttaa kun on pimeetä :D
Mullakin tää koko raskaus mennyt niin kivasti että ei pienet väsymykset haittaa kun on kuunnellut muiden oksennusmaratooneista...!
 
Mulla on väsymys alkanut menee ohi, mutta ai piru noita repäsykipuja nivusissa ku tekee äkkinäisen liikkeen. Nielemisvaikeuskin on helpottanut, mutta ei vielä parantunut. Ja tissit kutisee ja tiputtelee ja paisuu ku pullataikina
 
Sakababy, toi on kyl niin totta, että syksy voi kans vaikuttaa. Ja ton kans allekirjoitan, et ei omat oireet tunnu juurikaan miltään, ku sivusta seurannu muiden oksumaratooneja.

Tuhinamurmeli: auts.. noita repäisykipuja odotellessa (varmasti sekin mulla edessä, vaik viel ei oo ollu). Tota rintojen paisumista on kans tääl. Ekalla kolmanneksella tuli selvin ero (kaks kuppikokoa), mut vieläkin näköjään ajoittain hieman suurenee/vaihtelee päivän ajankohdan mukaan. Onneks viimeiset ostetut liivit mahtuu vielä hyvin ja niis on hieman viel tilaakin :D. Kauhistuttaa jo valmiiksi maidon nousu.. mihinköhän kuppikoko mahtaa vielä kasvaa..
 
Owlet: Viime raskaudes mul nous kuppikoko kolmella ja imetyksen loputtua laski takas.
 
Hui, eli yhden koon suuremmat voi vielä hyvin joutua ostamaan.. tapahtuispa toi mulla vasta sit ihan loppupuolella, ni vois siinä vaiheessa ostaa jo imetysliiveinä :)
 
Eka kolmannes oli näin jälkikäteen mietittynä tosi helppo :happy:

Energinen toinen kolmannes ei ole vielä lunastanut lupauksiaan, väsymys painaa edelleen ja nyt on sitten kaikenlaista nivel- ja alaselkäjomotusta ja särkyä jos liikaa innostuu touhuamaan, lisäksi on kaikenlaista vinkeää lantion jomotusta ja repäisykipuja iltaisin :rolleyes: mutta kaikki hyvän asian puolesta ja yritän hormonimyrskyistä huolimatta muistaa että aika pieniä vaivoja nämäkin :grin
 
Väsymys alkaa täälläkin hieman helpottomaan, hyvin on päiväkohtaista. Iltaisin huomaa, että jalkoja on alkanut turvottaa. Sukista jää nilkkojen ympärille pienet painaumat, onneksi ei ihan kauheasti tuota nestettä vielä ole kertynyt. Edelleenkin kyseenalaistan koko raskauden, kun oireita on ollut niin vähän.
 
Minä oon myös niitä onnekkaita jolla ei mtn raskausoireita ollu ellei pääkoppaa lasketa.. .väsymystä kylläkin mutta ehkä olen vain mukavuudenhaluinen :happy: ai niin ja yliherkät rinnat, kuumottaa ja kipuilee.
 
Täällä selkäkivut vaivaa mutta muuten ei mitään sen kummempia oireita ole, ihanaa olis kun selkäkivutkin katoais ja sais vaan nauttia raskaudesta :)
 
Miten "nautitte" raskaudesta? Kuullostaa hölmöltä kysymykseltä varmaan mutta itse en koe 'tilaa' nautittavana... pikemminkin ajan myötähän se maha on vaan tiellä :rolleyes:
 
Mä pystyn kyllä ihan nauttia. Olo on kuin ei raskaana oliskaan. Masu kasvaa ja vauvan selkeitä liikkeitä odotan. :) on selkä vaivannu, mut se nyt ei varmaan oo vauvasta johtuvaa.
 
Mulla on ruvennu rinnat kipeytymään. Varsinki ulkona rintoja vihloo ja pakottaa välillä ihan hullun kovasti. Mutta saunassa tai lämpimässä suikussa helpottaa sitten :grin ja selkä kipeytyy tosi pienestä töissä :shifty:
 
Täällä myös väsymys vielä painaa.. Ahdistaa myös kun en ole uskaltanut enää urheilla normaalisti, vaikka luultavasti pystyisin, mutta kun pelottaa, jos jotain tapahtuu!:sad001
 
Juu, väsy/huonoja päiviä lukuunottamatta on kyllä tosi ihana fiilis olla raskaana ja kasvava pömppö ilahduttaa. Pääasiassa tää raskaus on kyllä ihanaa aikaa :joyful:
 
Mä haluaisin kans vaan nauttia tästä raskaudesta, ja kyllähän mä sitä toisaalta teenkin, kun en onneksi mistään sietämättömästä pahoinvoinnista oo kärsiny. Siis ainakaan verrattuna monen muun kokemuksiin.

Mutta viikon 10 tienoilla iski järkyttävä selkäkipu, jota podin Panadolin voimin vajaa kolme viikkoa. Loppuvaiheessa pääsin sentään jo kävelemään, enkä ollut töistäkään poissa kuin kolme päivää, mutta todella kivuliasta oli kyllä niin istuminen, seisominen kuin kävelykin.

Meni vajaa pari viikkoa ja iski kamala flunssa, jota poden yhä. Eilen viimein kävin työterveydessä, mutta poskionteloissa ei kuulemma ole mitään. Hyvä tietty niin, mutta eipä sitte ole tiedossa mitään helpotustakaan oloon - paitsi aika. Saikulla en ole nytkään ollut, vaikka vähällä on ollut, etten ole jäänyt kotiin.

Kaikesta huolimassa suurin vaiva tällä hetkellä tuntuu olevan sietämätön väsymys ja jonkinlainen saamattomuus. :depressed:Etenkin töissä ihan ahdistaa kun en saa aikaiseksi juuri mitään mitä suunnittelen. Mieli tekisi vain kotiin peiton alle.

Kolme kertaa viimeisen viiden viikon sisään oon saanu myös jonkinlaisen "kohtauksen"; sydän tykyttää ja tuntuu, etten saa tarpeeksi happea. Olo muuttuu muutenkin yhtäkkiä tosi heikoksi ja vasta raitis ilma helpottaa oloa. Ekaan "kohtaukseen" liittyi myös koko kehon vapinaa ja raajojen puutumista. Silloin säikähdin toden teolla ja mies oli jo tilaamassa ambulanssia, mutta onneksi olo meni ohi n. vartissa.
Olin varma, että hemoglobiini on laskenut reippaasti ekassa neuvolassa mitatusta 116:sta, mutta ei... Hemoglobiini eilisen verikokeen perusteella 123. Ei siis pitäisi selittää tätä oloa mitenkään. Verenpaine on kotona mitattuna matala, esimerkiksi toissapäivänä 98/63. Ehkä se selittää ainakin noita tuntemuksia, ettei happea saisi riittävästi ja myöskin sydämen tykytyksiä, mutta tuskin nyt kuitenkaan tätä väsymystä.

Tänään tuli mieleeni, että voisikohan mun kilpirauhasarvoissa olla jotakin..? Onko muilla kokemuksia vastaavasta? Itse olen keliaakikko, toisella isosiskolla on ykköstyypin diabetes ja toisella isosiskolla kilpirauhasen vajaatoiminta - autoimmuunisairauksia kaikki. Näin ollen kilpirauhasvaivat ei olis kaukaa haettuja itselläkään ja itse asiassa siskon kehotuksesta mun on pitäny tutkituttaa arvoni jo varmaan vuosikausia... Jospa nyt tän raskauden myötä sais aikaiseksi senkin. :confused:
 
Mullakin rinnat ekalla kolmanneksella kasvo heti B-kupista D:hen.. Nyt sentään kivut niissä jo hellittämään päin, kestää jo koskea. Liitoskipuja ja rankan päivän jälkeen "supistelee ".. Päänsärkyä satunnaisesti aina päivän kerrallaan. Onneksi ei enää okseta. :-D miehen reaktiot tulevasta antaa virtaa ja voimaa. :Heartred
 
Jos esittäisin kysymyksen paremmin :happy:... eli mitä nauttimista raskaudessa on kun aika moni asian näin esittää? Osasinkohan edelleenkään esittää kysymystä järkevästi :grin
 
Takaisin
Top